Talmácsi Gábor a márciusi IRTA-tesztekhez képest négy tizedmásodpercet gyorsult, és a pénteki idejénél több mint egy másodperccel tudott jobbat a második időmérőn. Ez pedig azt jelentette, hogy a 125-ös géposztály öt győztese közül - Talmácsi mellett Marco Simoncelli, Mattia Pasini, Thomas Lüthi és Mika Kallio nyert már az idén - ő tudott a legtöbbet lefaragni az első edzésnapon elért idejéből.
Talma mégis hátrébb került a pénteki helyezéséhez képest. Egyrészt azért, mert volt két meglepetésember, az olasz Zanetti és a japán Kuzuhara, akik egy gyors körnek köszönhetően megelőzték honfitársunkat, másrészt Talma nem tudta megoldani a futóműproblémáit. A győzelemre azonban ugyanúgy esélyes, mint egy héttel ezelőtt, hiszen versenybeállításokkal ugyanazt az iramot tudta tartani, mint az edzés három leggyorsabbja, Kallio, Pasini és Simoncelli.
Kallio egyébként a mugellói bukása után bicegve érkezett Barcelonába, ahol egyértelmű célja a győzelem és az összetett első hely visszaszerzése. És erre minden esélye meg is van, hiszen az időmérőn ő vezetett a legtovább, a hajrában pedig már kedvére motorozhatott, a pole ugyanis már megvolt. A vb jelenlegi éllovasának, Lüthinek azonban nem ment: csak a 10. lett.
Gibernau két harmadik és egy második hely után végre nyerni akar szülôföldjén, Katalóniában
A 250 köbcentis géposztályban Pedrosa feltámadt. Pénteken csak nyolcadik volt, de tegnap már új pályacsúccsal szerezte meg első barcelonai pole pozícióját. Pedrosánál egyébként gyorsabb volt Lorenzo, ám nem az időmérésen, hanem a szabadedzésen, azért meg ugye, nem jár babér. A szintén hondás Dovizioso még rosszabbul járt. A délelőtti szabadedzésen bukott, és agyrázkódást kapott, emiatt ki kellett hagynia a délutáni időmérőt, de a versenyen rajthoz állhat. Az apriliások is gondban voltak: náluk ugyan nem sérült meg egyetlen sztárpilóta sem, a motorokat azonban folyamatosan szerelni kellett. De Puniet szinte az egész edzést a boxban töltötte, ahogyan Portónak is sokszor kellett kijönnie a pályáról szervizre.
A MotoGP-ben Sete Gibernau és Valentino Rossi volt a fő beszédtéma. Gibernau már a mugellói bukása után kijelentette, hogy számára elúszott a vb, ám ezt valószínűleg nem gondolta komolyan. A katalán viadal előtt még titokzatoskodott egy kicsit ("Megtaláltuk a bukásom okát, de természetesen nem árulom el, hiszen most nem beszélnem, hanem bizonyítanom kell"), majd tizedmásodperceket vert Rossira. Ez azt jelenti, hogy Gibernau tavaly után az idén is rajtelső Barcelonában - ezen a versenyen csak Michael Doohan tudott kétszer egymás után az első rajtkockából indulni - méghozzá két tizedmásodperccel túlszárnyalva saját pályacsúcsát.
Ezt az időeredményt Rossi meg sem próbálta megközelíteni. A Doktornak annyi gumi- és futóműgondja volt, hogy nem igazán törődött a pole megszerzésével, és angyali nyugalommal megelégedett a harmadik hellyel is. Rossi más miatt is középpontba került. A Ducati főszponzora ugyanis kész lenne akár 30 millió dollárt is fizetni azért, hogy a hatszoros világbajnok 2006-ban az olasz márkánál versenyezzen!
Katalán Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 6. futama, Barcelona A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Kallio (finn, KTM) 1:51.451, 2. Pasini (olasz, Aprilia) 1:51.515, 3. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:51.562, 4. Zanetti (olasz, Aprilia) 1:51.949, 5. Kuzuhara (japán, Honda) 1:52.005, 6. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:52.052, …40. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:55.022. 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.238, 2. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:46.617, 3. Porto (argentin, Aprilia) 1:46.706, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:46.825, 5. Aojama (japán, Honda) 1:47.082, 6. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:47.090, …28. Rizmayer Gábor (magyar, Yamaha) 1:51.966. MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:42.337, 2. Melandri (olasz, Honda) 1:42.390, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:42.723, 4. Biaggi (olasz, Honda) 1:42.756, 5. Hayden (amerikai, Honda) 1:42.847, 6. Capirossi (olasz, Ducati) 1:42.992 Tv: Eurosport, 9.45-15.00 (élő) ---- T ---- T