Két héttel ezelőtt harminckét pontra nőtt Fernando Alonso előnye a világbajnokság összetettjében, az eddigi hét verseny összes körét teljesítő spanyol pilóta több pontot gyűjtött, mint a mögötte a második helyen holtversenyben álló Kimi Räikkönen és Jarno Trulli együttvéve. Az eddigi futamokról lemaradó szurkoló azt gondolná, Alonso kimagaslik a mezőnyből, ő és Renault-ja ugyanolyan dominanciára képes, mint Michael Schumacher és a Ferrari 2002-ben vagy 2004-ben.
Kimi Räikkönen (balra) számára nem ismeretlen a technika ördöge, a finn úgy gondolja, hogy legnagyobb vetélytársát, a világbajnoki pontversenyben vezetô Fernando Alonsót (jobbra) is elhagyhatja a szerencséje
Kimi Räikkönen (balra) számára nem ismeretlen a technika ördöge, a finn úgy gondolja, hogy legnagyobb vetélytársát, a világbajnoki pontversenyben vezetô Fernando Alonsót (jobbra) is elhagyhatja a szerencséje
Ám tudjuk, nem ez az igazság. A mezőny leggyorsabb pilótája az elmúlt négy futam alapján Kimi Räikkönen volt, igaz, a finn nem tudta pontokra váltani a sebességét. Imolában a Mercedes féltengelye hibásodott meg, két héttel ezelőtt pedig az utolsó körben tört el az ezüst nyíl felfüggesztése. Így Räikkönen mindössze húsz pontot gyűjtött, míg Alonso 33 egységgel növelte termését.
A Nürburgringen a finn pilóta Jack Brabham után a második olyan versenyző lett, aki egynél többször bukott el futamgyőzelmet úgy, hogy az utolsó kört még az élen kezdte meg. A 2003-as kaotikus Brazil GP-n Giancarlo Fisichella előzte meg a cél előtti métereken (a mezőny még ment egy plusz kört, de a jegyzőkönyv szerint ez lett az utolsó forduló), most pedig hibás kereke miatt esett ki. Brabhamtől még így is elmarad, az ausztrál 1959-ben egy, 1970-ben két futamot is a záró körben bukott el.
Brabham háromszoros világbajnokként vonult vissza, az öszszehasonlítás eme részét bizonyára Räikkönen is szívesebben venné, mint a balszerencse-sorozatét. A finn feladatát mindenképpen megnehezíti, hogy Montrealban az időmérőn nem utolsóként hajt a pályára, hanem az edzés korai szakaszában, amikor még nem a legjobb állapotú a pálya (ez csak ideális időjárási körülmények esetén érvényes). "Ez a pálya nagyon koszos, az időmérő edzésen nagy hátrány lehet, hogy korán kezdek. Ugyanakkor nincs mitől tartanunk, hiszen a ring jellegében Imolához hasonlít, és miután ott én voltam a leggyorsabb, győzelemre készülök. Alonsót előbb-utóbb úgyis elhagyja a szerencséje" - fogalmazott Räikkönen.
Szavazás
A megbízhatósága miatt a vb első számú favoritjává váló Alonso úgy véli, Montrealban sebességben is képes lesz felvenni a versenyt Räikkönennel. "Amikor Renault-val versenyeztem Montrealban, mindig gyors voltam. Két éve a viadal leggyorsabb köre lett az enyém, tavaly pedig reális esélyünk volt a győzelemre. A mostani autóval, az idei eredmények után semmi okom kétségbe vonni, hogy dobogóra állhatok, vagy nyerhetek is" - vélekedett Alonso. "Nem nyerhetünk minden futamon, az a legfontosabb, hogy versenyképesek legyünk. Ha minden nagydíjat megnyernénk, ugyanúgy megutálna minket a közvélemény, mint a Ferrarit. Ezt nem szeretnénk, úgyhogy kifejezetten jó, hogy néha mások is örülhetnek sikernek"- fogalmazott Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke.
Az idei szezon két ásza mellett csapattársaik lehetnek erősek, persze, ehhez Juan Pablo Montoyának és Fisichellának is ki kellene evickélnie jelenlegi balszerencse-sorozatából. A csatába az előző két futamon remeklő Nick Heidfeld és a másik Williams-BMW-t kormányzó Mark Webber is beleszólhat, akárcsak a toyotások, Jarno Trulli és a 2001-es győztes Ralf Schumacher.
A Ferrari esélyei az időjárástól függnek, Michael Schumacher és Rubens Barrichello sanszát jócskán növelheti az esetleges eső. A brazil szerint ugyanakkor a Ferrari összeszedte magát, és már bármilyen körülmények között képes győzni, Barrichello még a világbajnoki címre is esélyesnek tartja csapatát. A Scuderiánál is nagyobb gödörben van a BAR, amelynek ugyan lejárt kétversenyes eltiltása, a Nürburgringen gyengélkedett a brackleyi team. A rossz idénykezdet után Imolában magára találó Jenson Button megtorpant, meglepetés lenne, ha a dobogóért csatázna. A Red Bull Christian Klient köszönti visszatérése alkalmából, a következő négy versenyen az osztrák kormányozza a 15-ös rajtszámú autót. A harmadik számú pilóta Scott Speed lesz, a kaliforniai a csapat szerint évek óta a legnagyobb amerikai tehetség.