Kimi Räikkönen, egyre többet skandált becenevén a Jégember, az elmúlt időszakban megállíthatatlannak tűnik, a McLaren finn pilótáját a jelek szerint csak a technika ördöge fékezheti meg. Ám a Formula-1 örökös főgonosza a San Marinó-i Nagydíj óta elkerüli a versenyzőt, aki a barcelonai és monacói győzelmének köszönhetően feljött Fernando Alonso mögé a vb-pontverseny második helyére.
Tegye fel a kezét, aki komolyan gondolja, hogy még az idén világbajnok lesz! – Räikkönennek a legutóbbi hetekben nem volt komoly vetélytársa, és könnyenelképzelhetô, hogy a finn hamarosan ledolgozza Alonsóval szembeni, jelenleg 22 pontos hátrányát
Tegye fel a kezét, aki komolyan gondolja, hogy még az idén világbajnok lesz! – Räikkönennek a legutóbbi hetekben nem volt komoly vetélytársa, és könnyenelképzelhetô, hogy a finn hamarosan ledolgozza Alonsóval szembeni, jelenleg 22 pontos hátrányát
A spanyol a hercegségben igen sebezhetőnek tűnt, és megvan az esély arra, hogy a Nürburgringen is többen megverjék a Renault ászát, aki az idén először Monacóban csúszott le a dobogóról. Ebben az esetben pedig Räikkönen a győzelmével tovább faraghatja jelenleg 22 pontos hátrányát, és könnyen elképzelhető, hogy legkésőbb a nyár közepére befogja jelenlegi legnagyobb vetélytársát. Az időjósok kánikulát várnak, ami a Michelin-gumikon száguldók számára kedvező, a Ferrarinak viszont rémhír a hőségben eddig rendre kikészülő Bridgestone-gumijai miatt. Persze az időjárás nem rendelésre változik, Monacóban is alaposan melléfogtak, akik biztosra ígérték a zivatart.
Räikkönennek mindenesetre eszébe sem jut, hogy megfoghatják a Nürburgringen. "Nagyon örülök annak, hogy a remekül sikerült monacói futam után azonnal jön a nürburgringi verseny. Az MP4-20-as nagyon jól működik, biztos, hogy megint versenyképesek leszünk. Nagy élmény itt versenyezni, bízom benne, hogy a Mercedes-Benz hazájában győzelemmel tiszteljük meg a motorszállítónkat" - fogalmazott Räikkönen, aki Mika Häkkinen 1998-as sorozata óta az első triplázó mclarenes lehet.
Martin Whitmarsh, a McLaren sportigazgatója nem kétli, hogy Räikkönen lesz a leggyorsabb, és reméli, a BAR visszatérésével növekszik csapata és a Renault közötti távolság. "Üdvözöljük újra a fedélzeten a BAR-t, és nagyon reméljük, hogy versenyképes lesz. Bízunk benne, hogy pilótái képesek lesznek legyőzni a Renault versenyzőit, ugyanakkor a mieink mögött maradnak" - fogalmazott Whitmarsh. A csapat elöljárója viszszaemlékezett az év eleji pletykákra is, amelyek szerint a finn inkább a kocsmázással volt elfoglalva, mint a versenyzéssel, és elmondta, büszke a pilótára, mivel mindezek után össze tudta szedni magát.
Montoyát biztosan aggasztja, hogy társa akkor lendült bele, amikor ô a vállát törte
Juan Pablo Montoya, a csapat másik versenyzője viszont a legrosszabbkor szenvedett válltörést, ami miatt két versenyt is ki kellett hagynia. Räikkönen éppen ezen a két futamon (Bahrein, San Marino) lendült bele, és amikor a kolumbiai viszszatért, azt láthatta, hogy míg ő a középmezőnyben szenved, a finn halomra nyeri a versenyeket. "Nem volt szerencséje Juan Pablónak, nem kellett volna sokat tennie azért, hogy Barcelonában a harmadik, Monacóban pedig a második legyen, de Fortuna elpártolt mellőle. Biztos vagyok benne, hogy ez nem tart sokáig, és hamarosan ő is nyer versenyeket" - mondta Whitmarsh.
A wokingi csapat szerint Montoya lehet a legveszélyesebb Räikkönenre a Nürburgringen, de a Williams szerint a közeljövőben ez megváltozik majd. "A Monacói Nagydíj fordulópont volt a csapat idényében. Az első három versenyen átélt szenvedés után ütőképessé váltunk, és már nem sok választ el minket attól, hogy a győzelemért csatázzunk" - fogalmazott Sir Frank Williams csapattulajdonos. Sam Michael, a csapat technikai igazgatója szerint azonban erre az Eifel-hegységben még nem kerül sor. "A monacói verseny jót tett a csapat önbizalmának, de a Nürburgringen sokkal nehezebb dolgunk lesz, és úgy vélem, hamar elfelejtjük a monte-carlói eredményt" - vélekedett Michael.
Szavazás
A Ferrari Michael Schumacher érkezése óta a legnehezebb időszakát éli, a vb-címvédő azonban nem adja fel a harcot. A McLarennél is tartanak a Scuderiától, amely üldözőből egy csapásra üldözötté válhat, csak annyi kell hozzá, hogy a Bridgestone és a csapat olyan apró átalakításokat végezzen, amellyel rövid versenytávon is formajavulást lehet elérni. "Mostanában roppant balszerencsések voltunk, remélem, a Nürburgringen ez megváltozik. Az új időmérő rendszer jól jöhet nekünk, eddig ugyanis ezzel volt a legtöbb bajunk" - fogalmazott Schumi.
A Nürburgringen már csak szombat délután lesz hivatalos időmérő edzés, amelyen a pilóták az előző verseny végeredményének fordított sorrendjében indulnak. Tankolni az edzés és a verseny között nem lehet, a pilóták annyi üzemanyaggal az autójukban teljesítik az időmérőt, amennyi a futamon az első boxkiállásukig kell nekik.
15. Európai Nagydíj, a 19 futamos Formula-1-es világbajnokság 7. állomása, Nürburgring A menetrend. Péntek. 11: 1. szabadedzés, 14: 2. szabadedzés (tv: DSF, 17, 20 - felvételről). Szombat. 9: 3. szabadedzés (tv: DSF - élő), 10.15: 4. szabadedzés (tv: RTL, 11 - felvételről), 13: hivatalos időmérő edzés (tv: RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 14: a verseny rajtja (tv: RTL, RTL Klub - élő)