Rubens Barrichello után Ralf Schumacher sem köntörfalazott a vasárnapi, Kimi Räikkönen győzelmével záruló Monacói Nagydíjat követően, és akárcsak a Ferrari brazil pilótája, nekiesett Michael Schumachernek. A hétszeres világbajnok az utolsó körben igazi ámokfutásba kezdett, a sikánban megelőzte Barrichellót, a célegyenesben pedig az öccse mellé vágott be, és kis híján el is ment mellette, csak 46 ezreddel kapott ki tőle a célba érkezéskor.
Ralf szerint testvérének olykor nincs minden rendben az agyával
Ralf szerint testvérének olykor nincs minden rendben az agyával
A Toyota és a Ferrari 260 kilométer per órás sebességgel majdnem összeütközött, csak Ralf jó reflexén múlt, hogy elkerülte a karambolt. "Michael egy őrült. A manővere előtt be kellett volna kapcsolnia az agyát. Millimétereken múlt, hogy nem történt tragédia, néha tényleg nincs rendben valami a fejében" - dühöngött Ralf, aki végül a hatodik helyet szerezte meg.
Michael Schumacher és a Ferrari számára csalódást okozott a Monacói GP, amelyen Schumi eddig összesen ötször győzött, ám a vasárnapi futamot is beleszámítva a legutóbbi hat futamon mindössze egyszer, 2001-ben diadalmaskodott. Barrichellónak az idénynyitón elért második helye óta semmi sem jött össze, és most, amikor legyőzhette volna csapattársát, hatalmas pofont kapott tőle az utolsó kilométereken. "Azon a helyen nem lehet így előzni, de ő egyetlen pont miatt képes volt kockára tenni a csapat érdekeit. Nem akarom megbontani a csapaton belüli egységet, ezért váltottam néhány szót Michaellel és Jean Todt csapatfőnökkel. Vannak komolyabb gondjaink is ennél" - ismerte el Barrichello.
Schumacher nem értette, miért háborog az öccse és a csapattársa, szerinte minden mozdulata helyénvaló volt. "Én ízig-vérig autóversenyző vagyok. Azért indulok el a versenyen, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el, nem csak kocsikázok Monte-Carlo utcáin. Nem gondolom, hogy nagy kockázatot vállaltam volna Rubensszel vagy a testvéremmel szemben" - mondta Michael Schumacher.
A Ferrari rossz teljesítményére eddig nemigen találtak magyarázatot, de különös adatokra leltek a szakemberek az F2005-ös teljesítményét illetően. Az autó a szombati, üres tankkal teljesített egykörös időmérőn lassúbb volt, mint a versenyen félig tankolva, azaz a gumi roppant lassan melegszik és gyorsul fel. Azonban az autó az üzemanyag fogyásával lassulni kezdett, ami azt is jelentheti, hogy az F2005 csak "kicentizett" körülmények között képes a legjobbját nyújtani. Egyébként pedig csak fele annyit ver a Minardi-Cosworthra, mint az előző években…
A Ferrarinak a versenyen kevesebb gumigondja volt, mint néhány michelines csapatnak. A leglátványosabban a Renault autói szenvedtek, a futam végére már alig lehetett irányítani az R25-ösöket. Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója alátámasztotta, hogy ennek oka a csapat rossz taktikája volt. "A verseny elején Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella is túlságosan keményen hajtott, nem kímélték a gumijukat. Utána a csapat teletöltötte az autót üzemanyaggal, és a súlytöbblet miatt gyorsításkor és fékezéskor sokkal nagyobb teher nehezedett a hátsó gumikra. Persze erről mi is tehetünk, hiszen a csapattal együtt dolgozzuk ki a taktikát" - fogalmazott Dupasquier, hozzátéve, hogy Alonso szenzációs védekezést mutatott be.
A Michelinnél úgy vélik, a megfelelő stratégiával elkerülhetők az ehhez hasonló esetek, a Sauber-csapat első embere, Peter Sauber viszont úgy véli, válságülésre van szüksége istállójának Hinwilben. A kopaszodó vezető azért invitálta a svájci főhadiszállásra Felipe Massát és Jacques Villeneuve-öt, mert utóbbi előzési kísérlete miatt vasárnap mindketten kicsúsztak a pontzónából. "Ha Jacques nem heveskedik, a hatodik és a hetedik hely a mienk, azaz szerzünk öt pontot. Bosszantó ez a hiba, mert a Red Bull elleni csatánkban öngólt szereztünk. Megmondtam a pilótáknak, hogy a verseny után nem akarok beszélni velük, mert nem jó, ha az indulatok vezérelnek, de meghívtam őket Hinwilbe. Nem szoktunk ilyet csinálni, de most szükség van rá, és lehet, hogy következményei lesznek a találkozónak" - árulta el Sauber. ---- E ---- A