Kiváló hírekkel kecsegtetik az időjósok a Ferrari-istállót a hét végi Monacói Nagydíj előtt: a következő napokban várhatóan alig süt ki a nap a hercegség felett, a hőmérséklet pedig 15 és 20 fok között alakul majd. Ez azt jelenti, hogy a hűvösebb aszfaltot kedvelő Bridgestone gumik jó formát mutathatnak a forróságban uralkodó Michelinekkel szemben, és a hét végén véget érhet Michael Schumacher és a Scuderia nyeretlenségi szériája, amely már hat versenyt számlál.
Schumacher (jobbra) és fônöke, Jean Todt dörzsölheti a tenyerét az idôjósokat hallva, Monacóban ugyanis hûvös idô és talán esô is várható
Schumacher (jobbra) és fônöke, Jean Todt dörzsölheti a tenyerét az idôjósokat hallva, Monacóban ugyanis hûvös idô és talán esô is várható
Schumi legutóbb a tavalyi Japán Nagydíjon diadalmaskodott, azóta szinte csak szenved. Kivétel ez alól a San Marinó-i Nagydíj, amelyen szenzációsan versenyzett, és csak Fernando Alonso zsenialitása miatt nem szerezte meg a győzelmet. Imolában nem emelkedett 20 fok fölé a hőmérséklet, és Schumi a Bridgestone-nal felszerelt Ferrariban igazán elemében volt. "Ez a csodálatos a gumiháborúban. Egyik versenyről a másikra a fejük tetejére állnak az erőviszonyok. Egyszer hősnek tűnsz, máskor mindenki rajtad röhög" - állapította meg Imolában Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.
Egyetértett vele Luca di Montezemolo is, majd két héttel később, a Spanyol Nagydíj után a Ferrari elnöke azért dühöngött, mert túl nagy szerepük van a gumiknak a Formula-1-ben. Schumi két defektet is kapott a ragyogó napsütésben, és bár az egyikért a Bridgestone a pályán fekvő törmelékeket tette felelőssé, kétségtelen, hogy az F2005-ös nem volt imolai formában. "A sportban mindig vannak hullámvölgyek, most éppen azon dolgozunk, hogyan kászálódhatunk ki egy ilyenből. Nem adjuk fel a harcot, Monacóban is mindent megteszünk a sikerért. Tudjuk, hogy itt nagyon fontos a jó rajthely, és ez megnehezíti a helyzetünket, de butaság lenne máris letenni a győzelemről" - fogalmazott a hétszeres világbajnok, aki győzelmével beállíthatja Ayrton Senna hatdiadalos monacói csúcsát. A Ferrarinak az egykörös időmérőkön nem nagyon ment, a gumijai ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján lassan melegednek fel. Ráadásul Schumi az elsők között hajt ki a szombati időmérőn, ami szintén nem kedvez neki. Csapattársa, Barrichello Ausztráliában a második lett, ám azóta alig látni, teljesen eltűnt. Most talán visszanyerheti tekintélyét, de az egykörös időmérés neki sem fog kedvezni. A Renault pilótája, Giancarlo Fisichella is roppant balszerencsés az idénynyitó óta, igaz, Barcelonában a verseny utolsó körében a futam legjobb köreredményét teljesítette. "Spanyolországban kikecmeregtem a csávából, és végre nem az elsők között kell kezdenem az időmérést. Most tökéletes lesz a pálya, amikor én következem, és minden adva lesz ahhoz, hogy a verseny szempontjából oly fontos kiváló rajthelyet megszerezzem. Voltam már itt második és harmadik, ideje lenne nyernem" - mondta Fisico, akinek az autója most valóban alkalmas a győzelemre.
Csapattársa, a pontversenyben vezető Alonso szorosabb csatát vár, mint amilyen Barcelonában volt, reményei szerint Kimi Räikkönen nem emelkedik ki annyira a mezőnyből, mint Katalóniában. A tavalyi monacói győztes Jarno Trulli a Toyota első győzelmére hajt, csapata mérnökei ennek érdekében újszerű megoldást ötlöttek ki egy kiegészítő légterelő elemmel az első szárnyon. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke egyébként kizárta annak a lehetőségét, hogy pontlevonással vagy eltiltással sújtsák a Toyotát, amiért a kölni csapat az első három versenyen a szükséges okmányok nélkül indult.