Ráczék remekül kezdtek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.11. 22:38
Címkék
Rácz István évek óta a hazai gyorsasági autósport egyik legígéretesebb tehetségének számít. Volt idő, amikor a formulaautós kategóriában jeleskedett, de immár évek óta lehorgonyzott a karosszériás versenygépeknél, közelebbről a Porschéknál.
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát

A magyar fiatalember az idén is egy Porschét kormányoz: a Machanek Racing színeiben rajthoz áll hat GT-világbajnoki futamon és tíz hosszú távú zónabajnoki viadalon. Az előbbiek közül már túl is van egyen: a hét végi monzai GT-világbajnoki viadalon pályafutása eddigi legjobb eredményét megszerezve a negyedik helyen végzett a GT2-es kategóriában.

A magyar fiú továbbra is a "harcos versenyző" stílust képviseli, és rögtön a rajt után ennek jelét is adta. Igaz, hogy egy lámpájába került, de rögtön a szabad jelzés után négy vetélytársát sikerült megelőznie. A csapat két tagja közül ő a gyorsabb, úgyhogy a háromórás viadal két órájában ő vezette a 2001-es fejlesztésű Porsche 911-est, a fennmaradó egy órában pedig társa, Jozef Venc. Korábban erre nem lett volna lehetőség, de az idén bevezetett új szabály szerint a korábbi egy helyett most már kétszer kötelező kiállni a boxba, ami azt jelenti, hogy cserélni is kétszer lehet.

Rácz azért is örül nagyon ennek az eredménynek, mert a csapat fennállása eddigi legjobbját produkálta az ő segítségével. Ezután talán természetes, hogy a Machanek Racing továbbra is számít a magyar versenyző "munkájára", akinek így nem nagyon lesz lehetősége arra, hogy a hazai viadalokon autóba üljön.
S hogy mit volt a legnehezebb megszokni a hosszú távú viadalokon egy ilyen fiatal pilótának, mint amilyen Rácz? Nos azt, hogy itt nemcsak rajta, hanem a csapattársán is múlik a siker.

Rácz távlati tervei között természetesen a géposztály elitje, a GT1 szerepel, és ennek fő oka, hogy amíg a két kategória résztvevői együtt rajtolnak a viadalokon, a porschésok gyorsasága eltörpül a "nagyoké" mellett, és sokan nem is tudják, hogy ez két külön kategória. A pilóta nagy álma, hogy Ferrarival vagy Maseratival versenyezzen.
Legfrissebb hírek

Véget ért a szenior padel Eb, a magyar kapitány életet mentett

Egyéb egyéni
13 perce

A Nemzeti Sport volt a legolvasottabb a sportmédiában a múlt héten is

Egyéb egyéni
13 perce

Visszavonul a japánok kétszeres olimpiai bajnok birkózója

Birkózás
20 perce

Orbán Viktor az unokájával együtt szurkolt a magyar válogatottnak – fotó, videó

Magyar válogatott
29 perce

Második selejtezős sikerével Gálfi feljutott a főtáblára Oszakában

Tenisz
39 perce

Óriási rekordot hozott a Budapest Maraton – „A futás valóban mindenkié”

Csupasport
45 perce

Botrányos molinó a hétvégi Győr–FTC kézirangadón, eljárást indított az MKSZ

Kézilabda
47 perce

Változás Golovin Vlagyimir keretében, Szabó Nina egyelőre nem mutatkozik be

Kézilabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik