Ráczék remekül kezdtek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.11. 22:38
Címkék
Rácz István évek óta a hazai gyorsasági autósport egyik legígéretesebb tehetségének számít. Volt idő, amikor a formulaautós kategóriában jeleskedett, de immár évek óta lehorgonyzott a karosszériás versenygépeknél, közelebbről a Porschéknál.
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát

A magyar fiatalember az idén is egy Porschét kormányoz: a Machanek Racing színeiben rajthoz áll hat GT-világbajnoki futamon és tíz hosszú távú zónabajnoki viadalon. Az előbbiek közül már túl is van egyen: a hét végi monzai GT-világbajnoki viadalon pályafutása eddigi legjobb eredményét megszerezve a negyedik helyen végzett a GT2-es kategóriában.

A magyar fiú továbbra is a "harcos versenyző" stílust képviseli, és rögtön a rajt után ennek jelét is adta. Igaz, hogy egy lámpájába került, de rögtön a szabad jelzés után négy vetélytársát sikerült megelőznie. A csapat két tagja közül ő a gyorsabb, úgyhogy a háromórás viadal két órájában ő vezette a 2001-es fejlesztésű Porsche 911-est, a fennmaradó egy órában pedig társa, Jozef Venc. Korábban erre nem lett volna lehetőség, de az idén bevezetett új szabály szerint a korábbi egy helyett most már kétszer kötelező kiállni a boxba, ami azt jelenti, hogy cserélni is kétszer lehet.

Rácz azért is örül nagyon ennek az eredménynek, mert a csapat fennállása eddigi legjobbját produkálta az ő segítségével. Ezután talán természetes, hogy a Machanek Racing továbbra is számít a magyar versenyző "munkájára", akinek így nem nagyon lesz lehetősége arra, hogy a hazai viadalokon autóba üljön.
S hogy mit volt a legnehezebb megszokni a hosszú távú viadalokon egy ilyen fiatal pilótának, mint amilyen Rácz? Nos azt, hogy itt nemcsak rajta, hanem a csapattársán is múlik a siker.

Rácz távlati tervei között természetesen a géposztály elitje, a GT1 szerepel, és ennek fő oka, hogy amíg a két kategória résztvevői együtt rajtolnak a viadalokon, a porschésok gyorsasága eltörpül a "nagyoké" mellett, és sokan nem is tudják, hogy ez két külön kategória. A pilóta nagy álma, hogy Ferrarival vagy Maseratival versenyezzen.
Legfrissebb hírek

Sportembergyár – Ballai Attila publicisztikája

Vizes vb 2025
8 órája

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
8 órája

Gruber-parádé a Kazincbarcika ellen; Nagy László: Két-három lépéssel a Szeged előtt…

E-újság
8 órája

Vasárnapi sportműsor: Magyar Nagydíj; záró nap a vizes vb-n

Minden más foci
8 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
9 órája

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
9 órája

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
9 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
9 órája
Ezek is érdekelhetik