Loeb jól választott gumikat

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.08. 21:59
Címkék
Maori táncbemutató, több tízezer rajongó, hatalmas raliünnep - az aucklandi kikötőben így kezdődött a pilóták által az idény egyik legkedveltebb versenyének tartott Új-Zéland-rali.
Ezen a napon fontos volt a gumiválasztás. Az első körben nagyjából azonos keménységű abroncsokat használtak a csapatok, nem is volt túl nagy különbség az első három pilóta között. Négy gyorsasági után nyolc tizedmásodpercen belül volt az éllovas Sebastien Loeb és két korábbi világbajnok, Marcus Grönholm, valamint Petter Solberg.

A folytatás is izgalmasnak ígérkezett, csakhogy míg a versenyzők nagy része puhább keverékű abroncsot választott, addig a címvédő Loeb keményebb gumikat választott. És neki volt igaza.

Sebastien Loeb három szakaszgyôzelmet aratott, és vezet az elsô nap után
Sebastien Loeb három szakaszgyôzelmet aratott, és vezet az elsô nap után
Sebastien Loeb három szakaszgyôzelmet aratott, és vezet az elsô nap után
A reggeli első szakaszt megnyerő Solberg kezdte érezni a hátrányát annak, hogy a pontverseny éllovasaként ő rajtol először, vagyis neki kell vállalnia a "takarító" szerepét. Visszacsúszott a negyedik helyre, miközben a viadalt eddig már háromszor megnyerő Grönholm mögé szorosan felzárkózott Loeb csapattársa, Francois Duval. A belga a napi utolsó szakaszon vette át a harmadik helyet, de nem érezheti magát biztonságban a norvég világbajnoktól.

Mindenképp említést kell még tennünk a fiatal ausztrál Chris Atkinsonról, aki életében először nyert gyorsasági szakaszt világbajnokságon (igaz, mindössze harmadszor méreti meg magát World Rally Carral az elitben) - és mindjárt kettőt. Ezzel a leggyorsabban tanuló újonc címet is kiérdemelte.

A hatodik helyen tanyázó Toni Gardemeisternek a fékkel voltak apróbb problémái, az észt Markko Märtin pedig még mindig nem barátkozott össze tökéletesen a Peugeot-val, de nekik is van még esélyük a felzárkózásra. Az utolsó pontszerző helyet a magyar szurkolók által is ismert privát pilóta, Manfred Stohl foglalja el.

Új-Zéland-rali, a vb 4. futama, Auckland
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:12:01.1 (átlag: 107.7 km/óra), 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 23.1 másodperc hátrány, 3. Duval, Prevot (belga, Citroen Xsara WRC) 26.7 mp h., 4. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 31.7 mp h., 5. Atkinson, Macneall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) 54.3 mp h., 6. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 59.7 mp h., 7. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 1:09.2 perc h., 8. Stohl, Minor (osztrák, Citroen Xsara WRC) 1:47.2 p h.

Tv: Eurosport, 19.45 (összefoglaló)

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Írja be az itt látható számot!
Legfrissebb hírek

Vizes vb: Zombori döntős 400 méter vegyesen, női úszóink nem jutottak tovább

Vizes vb 2025
15 perce

Sportembergyár – Ballai Attila publicisztikája

Vizes vb 2025
8 órája

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
8 órája

Gruber-parádé a Kazincbarcika ellen; Nagy László: Két-három lépéssel a Szeged előtt…

E-újság
8 órája

Vasárnapi sportműsor: Magyar Nagydíj; záró nap a vizes vb-n

Minden más foci
8 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
9 órája

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
9 órája

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
10 órája
Ezek is érdekelhetik