Rali: két futam, egy motor

HARANGI LÁSZLÓHARANGI LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2005.03.30. 17:12
Címkék
A Nemzetközi Autósport-szövetség, az FIA szabálymódosítást eszközölt a rali világbajnokságban - az új előírás szerint a versenyautók motorjainak ezentúl két futamot kell kibírniuk.
Petter Solberg Subarujában sem lehet majd túlhajszolni a motort
Petter Solberg Subarujában sem lehet majd túlhajszolni a motort
Petter Solberg Subarujában sem lehet majd túlhajszolni a motort
Petter Solberg Subarujában sem lehet majd túlhajszolni a motort
Petter Solberg Subarujában sem lehet majd túlhajszolni a motort
Petter Solberg Subarujában sem lehet majd túlhajszolni a motort


Az NSO ajánlja:

Csapatok, pilóták, autók 2005-ben
Futamról futamra 2005-ben
A rali-világbajnokság győztesei
A 2004-es vb végeredménye
Futamról futamra 2004-ben
A 2003-as idény

Technikai sportok lexikon


Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Az FIA a napokban jelentette be, hogy a WRC-ben szereplő csapatoknak ezentúl autónként egy motorral kell két versenyt is teljesíteniük. A mondat második fele az autósportok szerelmeseinek igen ismerős lehet: a Formula 1-ben is ez a szabály érvényes.

A rendelet értelmében a Mexikó Ralin használt motorok cseréjére tehát nem nyílik lehetőség, így ugyanazon erőforrásokat kell majd alkalmazni Új-Zélandon is.

Ezekben a WRC-s motorokban hatalmas erő rejtőzik, melyet könnyen fokozhatnak is a szerelők a megbízhatóság és az élettartam kárára. Így elsősorban a taktikán kell törniük a fejüket a csapatvezetőknek. A Subaru főnöke - David Lapworth - már el is kezdte:
"A múltban nem akartuk mohón a legtöbb erőt kihozni a motorból, amit csak lehet, azonban taktikusan növeltük azt akkor, ha bizonyos szakaszokon a győzelemért hajtottunk. Most egy motorral kell két versenyt teljesítenünk, így nem fogunk a monte carloi, illetve svédországi versenyeken alkalmazott taktikával előállni. Mindennek ellenére a Subaru továbbra is győzelmekre fog törni, nem pedig pontszerzésekre."

Tovább gondolkozhatnak a szerelők is, hiszen a versenyhelyszínek tengerszint feletti magassága is sokat nyom a latban. Amíg Mexikóban jóval 2000 méterrel voltak a tengerszint fölött a versenyzők, Új-Zélandon alig kerülnek 200 méterrel a határ fölé. A motorok beállításánál pedig igen nyomós tényező ez a bizonyos magasság. Köztes megoldást kell tehát majd találni, miképpen a szezon későbbi versenypárosításain is, hiszen olyan is lesz majd, hogy murvás és aszfaltos futamra kell ugyanazt a motort használni.
Legfrissebb hírek

Spanyol példa – Patai Gergely publicisztikája

Vízilabda
5 órája

Kezdődik a török labdarúgó-bajnokság három magyarral; Vályi Vanda 25 évesen a rutint képviseli

E-újság
5 órája

Pénteki sportműsor: Kazincbarcika–DVSC az NB I-ben

Minden más foci
5 órája

Kl-selejtezők: Bolla gólpasszt adott, a Rapid nem tudott előnyt szerezni a Dundee United ellen

Európa-konferencialiga
6 órája

Bognár György: A Zsitomir jobban játszott, még az ekkora különbség sem túlzás – reakciók

Európa-konferencialiga
6 órája

Kosár: legyőzte a norvégokat az U16-os fiúválogatott a B-divíziós Eb-n

Utánpótlássport
6 órája

Höjlundra fáj a Milan foga, elvesztheti kulcsemberét a Barcelona – csütörtöki transzferhíradó

Minden más foci
6 órája

Otthon kapott ki a CFR az El-selejtező harmadik körében; gól nélkül maradtak a görög csapatok

Európa-liga
6 órája
Ezek is érdekelhetik