Baumgartner Zsolt már biztosan nem szerződhet a Minardihoz. Ezt a tényt szögezi le az egyik külföldi internetes fórum arra hivatkozva, hogy a csapatfőnök, Paul Stoddart megtalálta Christijan Albers csapattársát a dán Nicolas Kiesa személyében, aki tavalyelőtt öt futamon szerepelt az istálló színeiben.
Ezt a hírt bizonyos szempontból alátámasztja, hogy a Baumgartner Team menedzsmentje néhány nappal ezelőtt közölte, a Minardival megszüntette a tárgyalásokat - hacsak nem lesznek kedvezőbbek a feltételek, a magyar pilóta nem a tavalyi alakulatánál folytatja. A Minardinál - úgy tűnik - az a befutó, akinek hamarabb meglesz a pénze (állítólag nyolcmillió dollár), így Kiesán kívül labdába rúghat az osztrák Patrick Friesacher is.
S hogy mi a helyzet Baumgartnerrel? A hivatalos információk szerint folynak a tárgyalások, és igencsak jól haladnak. Kizárásos alapon pilótai állás tekintetében a Jordan-istálló az egyetlen jelölt, amelynek eladását hétfőn jelentette be a csapatfőnök, Eddie Jordan. Hogy ez milyen hatással lesz Baumgartner jövőjére, azt egyelőre nem tudni, az események azonban valószínűleg felgyorsulnak, hiszen az orosz érdekeltségű cég által "delegált" új csapatfőnöknek, Alex Shnaidernek égető szüksége van versenyzőkre. Egyes információk szerint Kelet-Európában keresgél, márpedig akkor nincs sok választási lehetősége, főleg, ha tapasztalt pilótát szeretne. Baumgartner esélyei ebben az esetben nőhetnek.
De nézzük, mi újság a nagycsapatok háza táján. Tegnap Valenciában Fernando Alonso megtette az első köröket a Renault új R25-ösével (jobbra). Az autó orra a hétfőn leleplezett McLaren-Mercedesszel ellentétben nem szélesedett, hanem keskenyedett, ugyanakkor hasonlóan a BAR 007-eshez az első légterelő középen legörbül. A spanyol pilóta keddi és szerdai gyakorlása után csütörtöktől új csapattársa, Giancarlo Fisichella veszi át a stafétát, a hivatalos csapatbemutató kedden lesz Monacóban.
A McLaren közben eldöntötte, hogy élni fog a harmadik pilóta bevetésének lehetőségével. A szabály szerint az előző idény első négy csapatán kívül mindegyik istálló plusz egy autóval körözhet a nagydíjak pénteki szabadedzésein. Miután a McLaren tavaly ötödik lett a Ferrari, a BAR, a Renault és a Williams mögött, számára is lehetővé vált ez a megoldás. Sokan ennek tudják be a BAR tavalyi második helyét. Martin Whitmarsh csapatigazgató elmondta, hogy még nem dőlt el, melyik tesztpilóta ül autóba péntekenként. Pedro de la Rosa 2002-ben indult legutóbb versenyen, így ettől az évtől már felmenti az a szabály, hogy az elmúlt két évben legfeljebb hat futamon indulhatott. Alex Wurz viszont évek óta a McLaren tesztpilótája, igaz, az ő magasságával gondok vannak. "Két kiváló pilótánk van, velük biztosan ki tudjuk használni ezt a lehetőséget. Egyelőre nem döntöttük el, melyikük induljon, de az biztos, hogy akit kiválasztunk, arra hosszabb távon számítunk, nem fogjuk versenyenként váltogatni a tesztelőt" - árulta el Whitmarsh, aki hozzátette, hogy Wurzhoz mostanában próbálnak hozzáigazítani egy négykerekűt. Ismeretes, hogy David Coulthard távozása és Juan Pablo Montoya érkezése után csökkent a mclarenes versenyzők átlagmagassága, és Wurzcal emiatt már gondok vannak. Már az is elismerésre méltó a McLarentől, hogy nem tette ki emiatt az osztrák sofőrt.
Whitmarsh elárulta, hogy Adrian Newey technikai igazgató nem hosszabbítja meg idény közben lejáró szerződését. A McLaren előtt a Williamsszel is világbajnoki címeket nyerő szakember nem megy át másik csapathoz, csak pihenni akar, és az sem zárható ki, hogy később visszatér a McLarenhez. Pletykák szerint Ron Dennis csapatvezető is nyugdíjba vonulna, de ezt Whitmarsh cáfolta.