Az elmúlt napokban megpezsdült az élet Baumgartner Zsolt körül, hiszen - amint azt nálunk is olvashatták - Formula-1-es pilótánk menedzsmentje közleményt adott ki, amelyből kiderült, hogy megfeneklettek a folytatásról szóló tárgyalások a Minardi-istállóval, viszont képbe került a Jordan és másik három csapat. Az ír teamnél még mindkét versenyzői állás kiadó, míg a három, nagyobb csapatban tesztpilótaként számítanának Baumgartnerre.
Zsolt azonban egyelőre nemigen törődik a tárgyalásokkal, amelyeket új menedzsere, Rick Gorne folytat a csapatokkal, inkább a közvetlenül előtte álló feladatára összpontosít. "Nemigen tudok többet mondani annál, amit néhány napja közöltünk. Jelenleg a főiskolai vizsgáimra készülök, a tanulás és az edzések teljesen lefoglalják az időmet. Intenzívebbek most a tréningjeim, mint az idény alatt, hiszen fel kell készülnöm arra, hogy esetleg tesztelésre hívnak" - mondta lapunknak Baumgartner, aki Szombathelyen töltötte az ünnepeket, és barátaival szilveszterezett.
A Minardi hetekkel ezelőtt Baumgartnerre tervezte új autóját, és a vezetői elmondták, hogy mindenképpen megtartanák az Egyesült Államokban pontot szerző pilótát. Ám Paul Stoddart csapata, amely közben szerződtette a holland Christijan Alberst, túl sokat kér. Baumgartnerék ezért gondolták, hogy máshol is körülnéznek, de nem zárják ki a Minardihoz való viszszatérést.
A Minardi hetekkel ezelôtt Baumgartner Zsoltra tervezte új autóját – mégsem biztos, hogy szerzôdteti a magyart
A Minardi évek óta nagyrészt gazdasági alapon dönti el, kik lehetnek a pilótái, és ez az idén sem lesz másképp. Az istálló Alberstől megkapta az éves szerződéshez szükséges pénzt, és feltehetően ugyanennyit vár a másik pilótától is. Vannak is jelentkezők bőven (tucatnyi versenyző tesztelte az autót az elmúlt hónapokban), de kérdés, hogy elő tudják-e teremteni ezt az összeget. A Minardi sem várhat azonban sokáig, február közepéig vélhetően megnevezi Albers csapattársát.
Ha senki sem fizet annyit, amennyit elvár a Minardi, és a határidő sürgetni kezdi Stoddartékat, az indulópénz összege csökkenni fog, s ekkor Baumgartner is újra a képbe kerülhet, és akár már ő - azaz Gorne - diktálhatja a feltételeket. Ám Baumgartnerék nem engedhetik meg maguknak, hogy a véletlenre bízzák a jövő évi szerződést - éppen ezért kezdett el Gorne a többi csapatnál érdeklődni.
A menedzser egyébként októberben a Minardin keresztül ismerte meg Zsoltot, az olasz csapat vezetőségének gesztusa volt a tapasztalt szakember és honfitársunk "összehozása". Gorne nagy elismerésnek örvend a paddockban, ha arra jár - persze nem mindenkivel felhőtlen a viszonya: a BAR-istállóban, amelynek alapító tagja volt, éppen a hetekben veszítette el részesedését. Eddie Jordannel viszont kifejezetten jóban van, a hetvenes években együtt versenyeztek a Formula-3-ban és a Formula-3000-ben, és azóta is barátok. "Nagy gazdasági sikereket arattunk együtt az F3-ban és az F3000-ben. Kevés olyan embert ismerek, aki Ricknél hatásosabban tudja meggyőzni partnerét egy üzlet megkötéséről. Nagyon jó barátok vagyunk, százszázalékosan megbízom benne" - mondta Eddie Jordan, aki egyébként azon dolgozik, hogy átszervezze csapata vezetőségét.
Önmagának az eddiginél kisebb szerepet szán az istálló technikai irányításában, inkább a kereskedelmi részlegen akar dolgozni, befektetőket keres a teamjéhez. Az új szakmai igazgató eddigi elképzelései szerint Christian Horner, az F3000-es Arden-csapat vezetője lett volna, de őt már a Red Bull kinevezte istállóvezetőjévé. "Új befektetőket kell találnunk, mert így nem lesz elég pénzünk ahhoz, hogy újra versenyképes csapattá váljunk" - mondta Jordan, aki legújabban Alex Shnaidernél kopogtat. Egyelőre azonban az orosz-kanadai üzletembernél sincs sok esélye, hiszen a Formula-1-be 2006-ban csatlakozni kívánó Midland-istálló vezetője a saját projektjét építgeti - aztán, ki tudja, lehet, hogy egy év múlva éppen a Jordanből alakul meg a Midland-csapat.
Baumgartnerhez hasonlóan a csapatkeresés közepén jár Giorgio Pantano, a Jordan tavalyi pilótája. "Van még szabad hely a Jordannél és a Minardinál, de nem lesz könnyű megállapodni velük. A Jordanről annyit, hogy ha a csapat ugyanolyan lesz az idén, mint tavaly, akkor inkább nem megyek oda. Tesztpilóta nem akarok lenni, inkább más sorozatban nézek szét, ez lehet a Champ Car vagy a GP2 is" - mondta az olasz versenyző, akihez hasonlóan Baumgartnernek is vannak ajánlatai a tengerentúli sorozatból.