A 2005-ös év sorsdöntő lesz a Formula-1 történetében, jövőre ugyanis eldől, hogy kettészakad-e az 1950-ben útjára indított sorozat, vagy sikerül közös nevezőre jutnia Bernie Ecclestone-nak a Formula-1-et irányító SLEC többségi tulajdonosával, a Speed Investmenttel, illetve az elszakadni kívánó autógyárakkal.
A Speed Investmentben érdekelt bankok közül a Bayerische Landesbank elnöke, Gerhard Gribkowski elmondta, minden erejével azon dolgozik, hogy Ecclestone-nal együttműködve bevonja az autógyárakat az F1 irányításába.Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy Ecclestone vagy a bankok irányítják-e a Formula-1-et, és ha ez nem derül ki hamarosan, akkor az autógyárak türelme elfogy, és útjára indítják a sorozatukat. Montezemolo a közelebbi jövőről is beszélt, elmondta, hogy a Ferrari nem fog beleegyezni a többi csapat költségcsökkentő tervezetébe, és anynyit tesztel, amennyit csak akar 2005-ben. "Mi döntjük el, mennyit tesztelünk. Ez olyan, mintha a Juventus vagy a Bayern München csak heti két edzést tarthatna. A pénz nálunk nem számít, mindenki abból gazdálkodjon, amije van" - fogalmazott Montezemolo néhány nappal azután, hogy csapata meghosszabbította Vodafone-nal kötött szponzori szerződését.A Ferrari ásza, Michael Schumacher közben Németországban megkapta az Év sportolója címet. A hétszeres világbajnok meglepetésre csak másodszor érdemelte ki a díjat, amelyet az idén a nők közül a 42 éves kajakozó, Birgit Fischer nyert el.Fischer még csak kétéves volt, amikor Jackie Stewart először Ford-autóba ült, és a három világbajnoki címig jutó skót utána is szoros kapcsolatban maradt a detroiti gyárral. Ám miután a "kék ovál" kiszállt a Formula-1-ből, Stewart a szakítás mellett döntött. "Hatvanöt éves vagyok, és ezzel a döntéssel új fejezet kezdődik az életemben" - mondta Sir Jackie.Beindult az üzlet
Maktum Haser Maktum el-Maktum sejk a múlt héten beadta az autósport történetének legnagyobb versenyautó-rendelését. A nemzetek számára kiírt A1 GP-sorozat főszervezője 50 négykerekűt rendelt a Lolától. A dubai milliárdos eddig 13 országgal vagy régióval kötött szerződést, de még tizenkilencen érdeklődnek a 2005 őszén induló széria iránt.