Németh a Suzukihoz szerződött

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.11.27. 22:51
Címkék
A szombat esti 5. AirTime motokrossz freestyle show-n kétszer is hatalmas ovációval ünnepelte a közönség Németh Kornélt. Egyrészt hihetetlen trükkjeinek szólt a vastaps, másrészt pedig annak a bejelentésnek, amelyet a balatonszemesi krosszos tett. Németh elmondta, hogy márkát váltva, pályafutása során először felül egy Suzukira, amellyel végre lehetősége nyílik arra, hogy a motokrossz királykategóriájában, az MX1-ben az öszszes nagydíjon elinduljon.
Németh Kornélnak teljesen megváltozott az élete: elôször motorozik Suzukin, és elôször lesz állandó tagja a vb-mezônynek (Fotó: Mirko István)
Németh Kornélnak teljesen megváltozott az élete: elôször motorozik Suzukin, és elôször lesz állandó tagja a vb-mezônynek (Fotó: Mirko István)
Németh Kornélnak teljesen megváltozott az élete: elôször motorozik Suzukin, és elôször lesz állandó tagja a vb-mezônynek (Fotó: Mirko István)
Németh Kornélnak teljesen megváltozott az élete: elôször motorozik Suzukin, és elôször lesz állandó tagja a vb-mezônynek (Fotó: Mirko István)
Németh Kornélnak teljesen megváltozott az élete: elôször motorozik Suzukin, és elôször lesz állandó tagja a vb-mezônynek (Fotó: Mirko István)
Németh Kornélnak teljesen megváltozott az élete: elôször motorozik Suzukin, és elôször lesz állandó tagja a vb-mezônynek (Fotó: Mirko István)
- Tudja, hogy nagyon sokan aggódtak önért? A katasztrofális Osztrák Nagydíj után ugyanis szinte eltűnt.
- Nem tűntem el, csak ezernyi gondom volt. Bosszantott, hogy nem küzdhettem az MX3-ban az összetettbeli érmes helyezésért és nem indulhattam el sem a csapat vébén, se a csapat Eb-n, hiszen az ominózus ausztriai technikai gondok után nem volt versenymotorom. Ezek után folyamatos lótás-futás, telefonálgatás kezdődött annak érdekében, hogy 2005-re csapatot találjak magamnak és egyáltalán versenyezni tudjak.
- Jól értem, egy vb-futamgyőztes állás nélkül maradt?
- Szerencsére nem. Az augusztusi romániai sikerem után jó néhány csapat megkeresett, ennek ellenére nagyon elhúzódtak a tárgyalások. A lehető legjobb megoldást szerettem volna megtalálni, és úgy érzem, ez sikerült is. A német Suzuki Kurz Teamhez szerződtem le az MX1-be.
- Mely csapatokkal tárgyalt még?
- Megkeresett az olasz TM és az Aprilia. Hosszas tárgyalásokat folytattam egy holland yamahás csapattal, egy olasz hondás gárdával, a legtovább pedig egy olasz KTM-es alakulattal, a Silver Actionnel voltam kapcsolatban. Az igazat megvallva ugyanis a nehézségek dacára is maradtam volna a KTM-nél, ám az olaszok néhány hete közölték velem, hogy az előzetes terveikkel ellentétben nem tudnak ütőképes motort bíztosítani nekem az MX1-re. Emiatt négy év után szakítanom kellett a KTM-mel, de csak köszönettel tartozom a márkának, hiszen azzal lettem négy kategóriában vb-pontszerző, vb-érmes, vb-rajtelső és vb-futamgyőztes.

Németh Kornél
Született: 1983. március 9., Kaposvár
Magasság: 195 cm
Súly: 100 kg
Motorjai: Yamaha (1987–1990), Kawasaki (1991–1992), Yamaha (1993–1999), Kawasaki (2000), KTM (2001–2004), Suzuki (2005–)
Legjobb eredményei: 12-szeres magyar bajnok, Eb-pontszerzô (125 kcm, 250 kcm, Open), Eb-érmes (125 kcm, 250 kcm, Open), 125-ös összetettbeli Eb-bronzérmes (2000), csapat Eb kategóriagyôztes (Open, 2003), vb-pontszerzô (125 kcm, 250 kcm, MotocrossGP, MX3), vb-futamgyôztes (2004, Román Nagydíj, MX3), vb-rajtelsô (MX3), freestyle Világkupa bronzérmes (2001), 4. helyezett az amerikai freestyle bajnokságban (2001)
- Ennyi ajánlat után, hogy került a képbe a Suzuki Kurz?
- Amikor sok sikertelen tárgyalás után már azt hittem, hogy megint magányos harcos leszek az MX3-ban, november közepén váratlanul kaptam egy telefonhívást Németországból. Az egyik leghíresebb német csapat, a Suzuki Kurz Team vezetője, Hermann Kurz hívott és óriási meglepetésemre remek ajánlatott tett. Nem utasíthattam vissza, hiszen életem egyik legnagyobb álma látszott megvalósulni. Hosszú-hosszú évek várakozása után ugyanis végre állandó tagja lehetek a világbajnoki mezőnynek, és ami még ennél is fontosabb, a királykategóriában, azaz az MX1-ben motorozhatok.
- Milyen szerződést kötött?
- Két plusz egy évre írtam alá, azaz a közeli jövőmet is bebiztosítottam ezzel a szerződéssel. Első számú pilóta leszek a Suzuki Kurz Teamnél, kapok két négyütemű RM-Z450-es motort, folyamatos alkatrészellátást és két szerelőt. Az egyik az erőforrásért, a másik a futóműért felelős. Emellett a Magyar Suzuki Rt.-vel is szerződést kötöttem, amely szintén két RM-Z450-est, valamint teljeskörű alkatrészellátást biztosít nekem a hazai versenyekre, valamint az itthoni edzésekre.
- Ezek szerint itthon is láthatjuk motorozni?
- Igen, bár nem minden ob-futamon. Jövőre ugyanis az lesz az elsődleges feladatom, hogy minél jobban szerepeljek a tizenhat futamos MX1-ben. Egyébként a néhány magyar ob-futam mellett 2005-ben az olasz és a német bajnokságban is indulok - ezek a viadalok jó edzés és tesztlehetőséget jelentenek számomra.
- Mikor próbálhja ki az új gépét?
- Az RM-Z450 teljesen új fejlesztésű motorja a Suzukinak. Az idén ugyan a gyári csapat három tagja, Joel Smets, Kevin Strijbos és Tanel Leok már használta, de ezek csak prototípusok voltak. A gyártás csak most kezdődött el, ezért a privát alakulatok csak január elején kapják meg.
- És addig?
- Szerencsére télen az alapozó edzések folynak, így elsősorban erőnléti tréningeket végzek. De ha mégis motorozni támad kedvem, akkor egy kétütemű Suzukival húzom majd a gázt. Hogy aztán januárban már beindulhasson a teljes nagyüzem, hiszen az év elején a csapattal elmegyek egy spanyolországi edzőtáborozásra, februárban kezdődik az olasz bajnokság, április elején pedig már rajtol a vb.
- Milyen célokkal vág neki a sorozatnak?
- A Suzuki Kurz az idén tíz nagydíjon volt pontszerző. Tőlem minden versenyen pontszerzést remélnek, ám azt szeretnék igazán, ha folyamatosan benne lennék az első tízben. Ez egyébként az összetettre is vonatkozik. Nem lesz könnyű feladat, de nagyon elszánt vagyok. A motokrossz-vb legsikeresebb márkájával versenyezhetek, és életemben először nyugodtan várom az idénykezdetet, hiszen már nem kell azért aggódnom, hogy kapok-e rajtengedélyt egy-egy futamra, vagy sem.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik