A világbajnokok nem pihennek

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.10.28. 21:43
Címkék
Véget ért egy nyolcéves időszak - 1996 óta minden évben legalább egy kategóriában csak az évad utolsó nagydíján dőlt el a vb-cím sorsa.
Az idén azonban ebből a szempontból teljesen tét nélküli lesz az 56. gyorsasági motorkerékpáros-vb szezonzárója, a Valenciai GP, hiszen a 125-ös Andrea Dovizioso három, a 250-es Daniel Pedrosa, valamint a MotoGP-ben versenyző Valentino Rossi pedig két héttel ezelőtt elhódította a trófeát.
Ennek ellenére az a majd’ 180 ezer szurkoló, aki már hónapokkal ezelőtt megvette a jegyét a viadalra, nem fogja visszaváltani a belépőjét, mert a 6. Valenciai Nagydíj nagyon izgalmasnak ígérkezik. Nemcsak a pályán zajló eseményekre gondolunk, hanem azokra a történésekre is, amelyek a boxutcában zajlanak majd.

Talmácsit a Malaguti mindenáron meg akarja tartani, de a magyarra jó néhány gyári csapat is szemet vetett
Talmácsit a Malaguti mindenáron meg akarja tartani, de a magyarra jó néhány gyári csapat is szemet vetett
Talmácsit a Malaguti mindenáron meg akarja tartani, de a magyarra jó néhány gyári csapat is szemet vetett
A MotoGP-ben egyértelmű a felállás. A koronázás után mindenki szeretné legyőzni a világbajnokot. Erre Sete Gibernaunak (2001-ben Valenciában szerezte meg pályafutása első futamgyőzelmét, tavaly pedig második volt), Alex Barrosnak (2001-ben második volt, 2002-ben pedig győzött) és Max Biagginak (két harmadik hely és két rajtelsőség) van a legnagyobb esélye. Ám Rossi ellen (2002-ben ezüst-, 2003-ban aranyérmes volt) szokás szerint nagyon nehéz lesz. Az olasz ugyanis semmit sem veszített a motivációjából, sőt, mindig új célokat tűz ki maga elé. Most például ő szeretne lenni az első yamahás, aki 300 pont fölé jut a királykategóriában. Ezen felül az egyéni vb-arany mellé a csapat vb-aranyat is szívesen hazavinné, és meg akarja kaparintani azt a BMW-t, amely az évad edzéskirályának jár.
Rossi esetleges új rekordjai mellett az átigazolások kavarhatnak még vihart Valenciában. Ami már biztos: Nicky Hayden újabb két évre a gyári Honda csapat tagja lett. Ugyanerre pályázik Max Biaggi is, aki pályafutása során első alkalommal lenne gyári hondás, sőt, Ruben Xausnak is jók az esélyei egy aranyszárnyas motorra. Marco Melandrit hívja Gibernau és Biaggi jelenlegi alakulata, de az is elképzelhető, hogy Troy Bayliss lesz Gibernau társa 2005-ben. Alex Barros körül is teljes a bizonytalanság. Lehet, hogy a Hondánál marad, vagy suzukis lesz, de az sem zárható ki, hogy befejezi 1986 óta tartó pályafutását.
A világbajnokok közül Pedrosa is rendkívül eltökélten várja az évadzárót. Ô szeretne ugyanis az első olyan pilóta lenni, aki két különböző kategóriában nyerni tud Valenciában (2002-ben a 125 köbcentiben már volt első). Az átigazolások azonban a negyedliterben is legalább annyira érdeklik a nagyérdeműt, mint maga a verseny. Sebastian Porto, Toni Elías és Fonsi Nieto a MotoGP-be költözhet. Porto a Kawasakival, Elías a Yamahával, Nieto a ducatis D’Antin-csapattal egyezkedik. A gyári hondás Roberto Rolfo gyári apriliás lehet. Az idén leszereplő 2003-as világbajnok, Manuel Poggiali iránt pedig a Honda és az új 250-es KTM-csapat is érdeklődik. A KTM mellett egyébként a Derbi-Gilera és a Malaguti is be akar szállni a negyedliterbe.
A 125-ben Doviziosónak - aki 2005-ben már gyári hondás lesz a 250-ben - két célja van: egyrészt minden idők legnagyobb pontelőnyével akarja befejezni az idényt, megjavítva Harucsika Aoki 1995-ös rekordját, amikor is a japán 84 pontos előnnyel lett világbajnok. Győzni azonban ebben a kategóriában sem lesz egyszerű feladat. A 125-ből kényszerből távozó sztárok, Roberto Locatelli, Steve Jenkner, Mirko Giansanti, Gino Borsoi és Stefano Perugini (2005-től a 28 évesnél idősebbek nem indulhatnak a 125-ben), valamint a 250-be felköltöző ifjú titánok, Jorge Lorenzo, Hector Barbera és Casey Stoner ugyanis a lehető legszebben szeretnének búcsúzni.
És éppen a nyolcadliteres mezőny 85 százalékos kicserélődésének köszönhető, hogy Talmácsi Gábor is beszédtéma lett a boxutcában. Mivel nagyon kevés jó pilóta marad a 125-ben, a legtöbb csapat nagy fantáziát lát Talmában. A magyar pilóta kegyeiért gyári csapatok állnak sorban, ám Talma egyelőre nem döntött. A géposztály másik magyarja, Tóth Imre egy kicsit könnyebb helyzetben van, hiszen ő az édesapja csapatában versenyez, úgyhogy számára ezúttal is a pontszerzés az elsődleges szempont, nem pedig a minél jobb szerződés megkötése.

A vb állása
125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 273 pont - már világbajnok, 2. Locatelli (olasz, Aprilia) 182, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 179, …18. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 36, …29. Tóth Imre (magyar, Honda) 6. 250 kcm: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 292 - már világbajnok, 2. Porto (argentin, Aprilia) 256, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 198. MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 279 - már világbajnok, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 244, 3. Biaggi (olasz, Honda) 197
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik