Rubens Barrichello pályafutása tizedik rajtelsőségét szerezte meg szombaton Indianapolisban, ahol az idén harmadszor töltik meg az első sort a Ferrari autói.
Rubens Barrichello az idén elôször tudta legyôzni csapattársát hivatalos idômérô edzésen
Rubens Barrichello az idén elôször tudta legyôzni csapattársát hivatalos idômérô edzésen
A brazil versenyző a tavalyi Japán Nagydíj óta nem verte meg csapattársát, Michael Schumachert, értelemszerűen az idén először kerekedett felül a hatszoros világbajnokon. A második vonal a BAR-istállóé Szato Takuma, Jenson Button sorrendben, Baumgartner Zsolt viszont ismét az utolsó sorba került, egyedül Jarno Trulli, a Renault műszaki hibával küzdő olasz versenyzője szorult mögé. Szato és Felipe Massa pénteki koccanása, amely miatt a második szabadedzés tíz percig állt, még szombaton is téma volt, főleg a brazil volt mérges versenytársára. "Tudtam, hogy mögöttem van, de olyan távolról követett, hogy kizártnak tartottam az előzését. Mégis, mire a kanyarba értem, mellettem volt, és összeakadt a két autó. Nem értem, miért csinál ilyet, hiszen ez még nem a verseny, csak edzés" – zsörtölődött Massa. Szato három héten belül másodszor ütközött brazil pilótával, az Európai Nagydíjon Rubens Barrichellót próbálta messziről "nekifutva" kifékezni. Ezzel az indianapolisi akciójával már a BAR vezetőit is felbosszantotta a japán. "Massának kék zászlót lengettek ugyan, de Takunak nem lett volna szabad belemennie ebbe. Teljesen szükségtelen volt a szabadedzésen kockáztatnia, így a csapatot is rossz helyzetbe hozta, mert egy helyben toporgunk, ahelyett, hogy fontos információkkal gazdagodnánk" – fogalmazott Dave Richards, akinek azért öröme is volt Indianapolisban, a Honda ugyanis jelezte, hogy további öt évig támogatja a csapatot motorral.
Indianapolisban a verseny szervezői is hosszabbításnak örültek, Bernie Ecclestone ugyanis további két évre garantálta az Egyesült Államok Nagydíjának indianai megrendezését. Ez a mostani hétvége alapján a Ferrari számára különösen jó hír. Vasárnap talán versenyzést is látunk a Scuderia pilótáitól, Ross Brawn technikai igazgató ugyanis a héten elárulta, hogy nem tiltják már az egymás közötti csatázást. A többiek a múlt heti tapasztalatok alapján a harmadik dobogós helyért csatázhatnak, nagy kérdés, hogy Szato megszerzi-e első érmes pozícióját. Ezzel biztosan kiengesztelné a BAR vezetőit. A péntek délután remeklő Baumgartner Zsolt az utolsó sorból kénytelen nekivágni a versenynek, az időmérőn ugyanis két kanyart is elrontott, ami miatt nyolc tizedmásodpercet kapott csapattársától, Gianmaria Brunitól, és csak Trullit előzte meg. Pedig délelőtt az első szabadedzésen még mindkét Jordan-Fordot meg tudta előzni. "Nagyon nehéz volt megtanulni ezt a pályát, a középső szakaszon alig tudtam megtalálni a ritmust. Az oválon a kanyar viszont nagyon érdekes, padlóig nyomom a gázt, mégsem nő a motor fordulatszáma. Több mint húsz másodpercig megyünk padlógázzal, ilyenben még nem volt részem a Formula–1-ben. Az időmérésen kétszer is hibáztam, az első kanyarban túl korán fékeztem, a harmadikban pedig leblokkolt az egyik kerék. A futam hasonlóan nehéz lesz, a kocsi egyensúlya nem túl jó, nagyon csúszkál a hátulja" – értékelt lapunknak Baumgartner. ---- R ---- 1