A közel-keleti országban az iszlám vallás miatt az emberek elutasítják az alkoholfogyasztást, és a futam szervezői úgy vélik, ennyiben alkalmazkodnia kell a Formula–1-nek a helyi kultúrához. Bahreinben az utóbbi hetekben több rendbontás is történt alkoholt árusító helyeken, a szigetország lakói a konzervatív politikusok hatására mindent megtesznek a nyugati trend visszaszorítása érdekében. Mi több, a helyi brit nagykövetség vezetői figyelmeztették honfitársaikat, óvakodjanak a bahreini túrától, mert nem lehet kizárni egy esetleges terrorakciót sem.Emlékezetes, amikor a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején a Saudia Airlines szponzorálta a Williams-istállót, annak pilótái pezsgő helyett narancslével locsolkodtak a pódiumon. Nemcsak a pezsgőzés marad el Bahreinben, bikinis lányok sem ringatják formás hátsóikat a boxutcában.Pedig megtehetnék, mert óriási hőség lesz a hét végén a miniállamban, az időjósok szerint biztosan nem süllyed nap közben harminc fok alá a levegő, míg az aszfalt folyamatosan ötven fok fölött izzik. A malajziainál mindenképpen forróbb lesz a pályafelület, mert sötétebb a pálya anyaga, ami jobban megtartja a meleget. Ez a forróságban remekül tapadó Michelin gumikat használóknak előnyt jelenthet, de ha a túlságosan lágy összetételű abroncsok homokra futnak, rögtön megszűnhet a remek stabilitás. Miközben a többség a homok motorokat érintő, rossz hatását elemzi, a gumigyárak a maguk bajaival foglalkoznak."Fogalmunk sincs, mi a helyzet a homokkal. Nem lehet megjósolni, mi fog történni, ha az aszfaltra kerül a sok por, de ez csak az egyike azoknak a beláthatatlan dolgoknak, amik a futamon jelentkezhetnek majd" – mondta Szuganuma Hiszao, a Bridgestone technikai vezetője.A hétvége közeledtével a szahíri verseny mellett a pletykák foglalkoztatják az F1 rajongóit. Elsősorban Németországban repkednek a szóbeszédek, Ralf Schumacherről megint a Toyota kapcsán szól a hír, ami nem újdonság. A Williams-pilótájáról már két hete tudni lehetett, hogy a Toyota évi húszmillió dollárt ajánl neki, de ezek a pletykák elcsendesedtek, amikor Willi Weber, Ralf menedzsere bejelentette, hogy újrakezdte a tárgyalásokat a Williamsszel.Ennek a Toyota gyenge formája lehet az oka, de Németországban még mindig úgy látják, hogy Ralf meg tudná csinálni ugyanazt a Toyotával, mint bátyja, Michael a Ferrarival, azaz nyerő csapattá tudja tenni a kölni gárdát. Michael ez ügyben biztosan nem ad tanácsot öccsének, Ralf ugyanis elárulta, hogy az F1-ről nem szokott beszélgetni testvérével. "Hetente többször beszélünk, de már akkora közöttünk a rivalizálás, hogy a Formula–1 tabuvá vált" – nyilatkozta Ralf Schumi.
NSO-összeállítás:A vb állásaNSO-adatbank:Formula-1 2004Futamról futamra, 2004EdzéspárbajNSO-lexikon:Egyéni világbajnokokFotógaléria: