Ifjú Tóth nem indul az idén

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.03.23. 21:14
Címkék
"Nem fogok versenyezni az idén." Súlyos csend egy súlyos mondat után. Ifjabb Tóth János 1987 óta tagja az autóversenyzők népes mezőnyének, és ez idő alatt egyetlenegy idényt sem hagyott ki.
Ifjabb Tóth János 17 éve tagja a magyar autós mezônynek, és korábban sohasem hagyott ki egyetlenegy versenyévadot sem (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János 17 éve tagja a magyar autós mezônynek, és korábban sohasem hagyott ki egyetlenegy versenyévadot sem (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János 17 éve tagja a magyar autós mezônynek, és korábban sohasem hagyott ki egyetlenegy versenyévadot sem (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János 17 éve tagja a magyar autós mezônynek, és korábban sohasem hagyott ki egyetlenegy versenyévadot sem (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János 17 éve tagja a magyar autós mezônynek, és korábban sohasem hagyott ki egyetlenegy versenyévadot sem (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János 17 éve tagja a magyar autós mezônynek, és korábban sohasem hagyott ki egyetlenegy versenyévadot sem (Fotó: Meggyesi Bálint)
Voltak döcögős évkezdetek, a legtöbben emlékszünk az 1998-as évadra, amikor nem tudott indulni a nyitó versenyen – de csak azon. Most meg itt áll, hat abszolút magyar ralibajnoki címmel a háta mögött, és azt mondja, hogy a közönség nem láthatja az idei futamokon. Megpróbál mosolyogni, de ő is érzi: ez a mosoly most nem őszinte.
Annak idején, amikor sorozatban három bajnoki trófeát szerzett, de utána kétszer kikapott (Kiss Ferenctől 1998-ban és 1999-ben), sokan kételkedtek benne, hogy feláll a padlóról. Aztán megkapta a Peugeot 206 WRC-t, és minden megváltozott – három éven keresztül senki sem érhetett a nyomába. Akkor már nem Gergely Ferenc, hanem Tóth Imre ült mellette a navigátorülésben. Tavaly "csak" ezüstérmet szereztek – te jó ég, a mezőny nagy része milyen boldog lenne ezzel a helyezéssel! De ő kudarcként élte meg.
– Nem hiszem, hogy a második helyünknek köze lenne ahhoz, hogy az idén nem tudunk harcba szállni a bajnoki viadalokon. Egyszerűen így alakult. Az eddigi támogatóink mögöttünk álltak volna, de olyan pluszköltségek adódtak, amelyekre már nem volt fedezet – mondja ifjabb Tóth.
– Az eszébe sem jutott, hogy mondjuk csak néhány futamon áll rajthoz?
– Minden szponzorunk ragaszkodott ahhoz, hogy az idény összes futamán elinduljunk, de az ehhez szükséges pénznek körülbelül a tizenöt százaléka hiányzott.
– De ha valaki letenne iksz összeget, hogy itt van, tessék, azért adja, hogy ön álljon rajthoz az egyik futamon, akkor mit mondana?
– Természetesen mennék. De őszintén szólva, elég kevés esélyt látok arra, hogy a fenti jelenet a valóságban lejátszódjék.
– Az nem lehet, hogy így érjen véget egy ilyen sikeres pályafutás!
– Én sem szeretném még lehúzni a redőnyt, bár ez is a lehetőségek között van. A támogatóink meghagyták a sanszot, hogy jövőre visszatérjünk, de persze ez is sok mindentől függ.
– Például mitől?
– Például attól, hogy egy év múlva egyáltalán szerepelhetnek-e World Rally Carok országos bajnoki sorozatban.
– Mi az, amit biztosan másképp csinál majd, ha visszatér?
– El kell rendezni néhány dolgot a csapat körül, például több időt kell fordítani a támogatókra. Persze ehhez az szükségeltetik, hogy legyenek és hogy mi is legyünk – mármint a ralipályák közelében.
– Kivel? Mert a csapat hivatalos közleményéből kiderül, hogy Tóth Imrével mostantól külön utakon járnak.
– Egyelőre fogalmam sincs. Nagyon friss ez az ügy, még azon sem tettem túl magam, hogy nem indulok a bajnokságon, a navigátorkérdésen nem is gondolkodtam.
– De azért láthatjuk a pályák szélén?
– Sohasem szerettem versenyt nézni, de valószínűleg hiányozni fog annyira a rali, hogy kimenjek a futamokra. Végül is tizenhét esztendőt nem törölhet ki az ember az életéből csak úgy…
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik