"Gyors és rendkívül fegyelmezett pilóta, akitől nagyon sokat várunk az idei évadban" mondta Talmácsi Gáborról csapata, a Malaguti Team tulajdonosa, Giorgio Semprucci. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a világbajnoki sorozat 125 köbcentis kategóriájában versenyző magyar fiú tavaly, az idény végén írt alá egy plusz egy évre szóló szerződést az olasz gyári csapattal, amelynek első számú pilótája lett.
Talmácsi Gábor azért szerzôdött a Malaguti-csapathoz, mert ott ô az elsô számú pilóta (fotó: Czagány Balázs)
Talmácsi Gábor azért szerzôdött a Malaguti-csapathoz, mert ott ô az elsô számú pilóta (fotó: Czagány Balázs)
Ez azért rendkívül fontos, mert az utóbbi években többször volt gondja abból, hogy a magyar piac nem tényező a motorgyárak számára, emiatt senkinek sem állt érdekében, hogy tolja "Talma" szekerét. Nos, most tényleg rá figyel mindenki, hiszen csapattársának, a 19 éves Manuel Mannának ez az első éve az elitben, muszáj tapasztalatokat szereznie. "Két éve figyeltük Talmácsit, és mondhatom, kiváló választás volt – mondta Semprucci. – A téli tesztek alapján vele és a motorral is elégedettek vagyunk." Nos, az új Malagutiról Talmának egyelőre más a véleménye, szerinte még van mit javítani a motoron. A legutóbbi, mugellói teszten például szinte semmi sem volt rendben. Jó néhány új alkatrészt fejlesztett ki a csapat, többek között egy ülést, amelyet elméreteztek, így szinte használhatatlan volt. Esztétikai okokból ugyanis úgy döntöttek, hogy kevlárból csinálják meg az ülés hátsó részét is, ám valamiért három centivel magasabb lett a normálisnál, így a magyar versenyző egyáltalán nem tudott kanyarodni a Malagutival. Nem csoda, hiszen úgy érezte, mintha állna a versenygépen. Maga az erőforrás sem volt tökéletes, valami elektronikai probléma lehetett, hiszen az egész teszt során "detonált" a motor. "Az lehet a gond, hogy két helyszínen készült a Malaguti, egyrészt Németországban, másrészt Olaszországban, és a tesztek helyszínén próbálták összerakni az újításokat, ebből aztán kapkodás lett – mondta Talmácsi, aki a Budapest Sportarénában zajló InterWheel motorkiállítást választotta a csapatbemutatója helyszínéül. – Be kell vallani, hogy egy kis késésben vagyunk, és ez olyan sport, ahol apró hibák miatt is súlyos másodperceket lehet veszíteni. Ezért aztán azt kértem a csapattól, hogy a tavalyi motorral ugyanúgy foglalkozzon, mint az ideivel, mert előbbire bármikor felülök, rögtön jó időeredményt tudok vele elérni. Persze, esetünkben a régit úgy kell érteni, hogy a tavalyi elektronika és váz egy sor új fejlesztésű alkatrésszel felturbózva." Talmácsi azt mondja, a kezdeti nehézségek ellenére sem bánta meg döntését, örül, hogy a Malaguti mellett tette le a voksát. Persze, hogy ez helyes volt-e, vagy sem, az úgyis az idény vége felé derül ki. Egyelőre az a terve, hogy lehetőleg minden futamon bekerüljön a legjobb tíz közé. "Mindig elöl kell lenni, mert ha nem, rögtön leírnak" – fogalmazta meg a gyorsasági világbajnokság lényegét. Talmácsinak és a Malaguti Teamnek négy – ebből kettő a jövő hét kedden és szerdán lesz Barcelonában – tesztnapja van arra, hogy tökéletesítse, amit eddig nem sikerült, és összehasonlítási alapja is lesz a csapatnak, hiszen hivatalos tesztről beszélünk, amelyen a többi istálló is felvonul. "Nagyon jó érzés, hogy a Malaguti kifejezetten engem akart – ismerte el a magyar pilóta. – Hogy a csapatnál azt akarják, én nyerjek nekik futamot. Egyelőre nem tudom, mire leszünk képesek, de mindenképpen szeretnék a tavalyinál jobb idényt teljesíteni."