A Michelin nagyon visszafogott

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.03.16. 20:28
Címkék
A hét végi Malajziai Nagydíj előtt a Ferrari 18 ponttal áll a világbajnoki pontversenyben, és bár az Ausztrál Nagydíjon látottak alapján Michael Schumacher és Rubens Barrichello egymás között dönti majd el az idei vb-cím sorsát, az ellenfelek bíznak a Michelin-gumiban. Remélik, hogy a melegebb időben vívandó versenyeken a francia abroncsokon fel tudják venni a versenyt a bridgestone-os Ferrarikkal.
Ralf Schumacher nem szeretné, ha nagy befolyása lenne a versenyeken az idôjárásnak
Ralf Schumacher nem szeretné, ha nagy befolyása lenne a versenyeken az idôjárásnak
Ralf Schumacher nem szeretné, ha nagy befolyása lenne a versenyeken az idôjárásnak
Ralf Schumacher nem szeretné, ha nagy befolyása lenne a versenyeken az idôjárásnak
Ralf Schumacher nem szeretné, ha nagy befolyása lenne a versenyeken az idôjárásnak
Ralf Schumacher nem szeretné, ha nagy befolyása lenne a versenyeken az idôjárásnak
Ám a trónkövetelők kedélyeit kedden nem más lohasztotta le, mint Pascal Vasselon, a Michelin F1-es programjának igazgatója, aki szerint korántsem biztos, hogy a forróságban fordul a kocka. "A télen hűvös időben kellett fejlesztenünk a gumikat, közel sem volt olyan nagy forróság, mint amilyenre az idény futamainak nagy részén számíthatunk. Fogalmunk sincs, hogyan viselkednek a gumijaink a melegben" – mondta az abroncskérdésben legilletékesebbnek nevezhető Vasselon.
A Bridgestone hasonló körülmények között tesztelt, mint a Michelin, ennek ellenére Szuganuma Hiszao, a japán gyár technikai igazgatója derűlátó. "Sokat teszteltünk az olyan versenyekre, mint amilyen a malajziai. Nagyon fontos fejlesztéseket hajtottunk végre, és ezt Sepangban mindenki megnézheti. Melbourne csak ízelítő volt" – mondta Szuganuma.
Ralf Schumacher, a Williams-istálló német pilótája szerint a Michelin még mindig a Bridgestone előtt jár, de az eredmények alakulása nem kizárólag a gumikon múlik. "Az idénynyitó versenyen rádöbbentünk, hogy rengeteget kell még dolgoznunk, ha versenybe akarunk szállni a világbajnoki címért. Két hét alatt nem lehet mindent megváltoztatni, csak abban reménykedhetünk, hogy közelebb kerülünk a Ferrarihoz. A meleg segíthet, de nagyon rossz lenne, ha mindig az időjáráson múlna a versenyek végeredménye" – mondta Ralf, aki a ferrarisok és Fernando Alonso mögött a negyedik lett Ausztráliában.
Alonso volt az egyetlen, aki az Albert Parkban fel tudta venni a versenyt a Ferrarikkal, és a spanyol Malajziában legalább olyan jó eredményt szeretne elérni, mint március hetedikén. A Renault pilótája tavaly Sepangban szerezte meg pályafutása első F1-es pole pozícióját, a versenyen pedig harmadik lett. "A sepangi technikailag és fizikailag is a legnehezebb pálya a versenynaptárban. Az autónak aerodinamikailag és az egyensúly elhelyezésének szempontjából is tökéletesnek kell lennie, akárcsak a fékeknek és a gumiknak. A pilótákat a forró, párás levegő nagyon igénybe veszi, ugyanakkor az izzasztó körülmények között is nagyon oda kell figyelni, mert tizedmásodperceken múlhat egy-egy előzés – mondta Alonso, a száguldó cirkusz történetének legfiatalabb edzéselsője és dobogósa. – A pálya a kiegészítő épületek miatt is az egyik legszebb, már nagyon várom, hogy odaérjünk."
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik