A pénteki erőviszonyok szombaton sem változtak, így a Ferrari-istállóé lett az első rajtsor a 20. Ausztrál Nagydíjon Melbourne-ben. A Scuderia pilótái újabb pályacsúcsokat futottak az Albert Parkban, Rubens Barrichello 1:24.482 perces eredményét Michael Schumacher mindössze 74 ezredmásodperccel múlta felül.
A Ferrari boxában nem törôdtek az új szabályok okozta kellemetlenségekkel, örültek, hogy pilótáiké lett az elsô rajtsor
A két vörös gép mögött bő fél másodperccel maradt el a Juan Pablo Montoya, Jenson Button páros (kettejük között az döntött Montoya javára, hogy ő volt a gyorsabb az első menetben), igaz, a kolumbiai hibázott, és csak ezért csúszott ennyire a Ferrarik mögé. A McLaren-Mercedesek nagy csalódást okoztak, Kimi Räikkönen a 10., David Coulthard a 12. rajtkockát szerezte meg. Az új kvalifikációs rendszer első felvonásában, amely során a pilóták a tavalyi Japán Nagydíj sorrendjében hajtottak az aszfaltra, Montoya megelőzte Michael Schumachert, aki a hétvége során először csúszott le az első helyről.
Rajtsorrend: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:24.408 (átlag: 226.173 km/óra) 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:24.482 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:24.998 4. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:24.998 5. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:25.699 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:25.805 7. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:25.851 8. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:25.925 9. Trulli (olasz, Renault, M) 1:26.290 10. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:26.297 11. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:27.065 12. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:27.294 13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:27.823 14. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:27.845 15. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) 1:28.178 16. Pantano (olasz, Jordan-Ford, B) 1:30.140 17. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 1:30.681 18. Panis (francia, Toyota, M) idô nélkül 19. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) idô nélkül 20. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) idô nélkül
A másodikban aztán nem vacakolt a címvédő, aki vasárnap hajnalban – 2001 és 2003 után – harmadszor indulhatott az első helyről Melbourne-ben. "Nagyon jól alakult a szombati nap, de ezen nincs mit csodálkozni, hiszen Ausztráliában az utóbbi években nagyon jól megy nekünk. Hibátlanul dolgozik a csapat, de biztosan lesznek olyan pályák, amelyeken nagyobb ellenállásba ütközünk. Az egymotoros szabály nem okoz gondot nekünk, hiszen a téli felkészülés során tökéletesen megvalósítottuk a programunkat, amelynek célja a tartósabb, egyben erősebb erőforrás kifejlesztése volt. Köszönöm a gyárban dolgozóknak, de nekik is üzenem, hogy nagyon kemény lesz ez az idény" – mondta az immár 56 pole pozíciós Schumacher. A Ferrari uralmát Barrichello erősítette meg, igaz, a brazil az első "félidőben" nagyon vigyázott. Elsőként száguldott körbe a koszos, falevelekkel borított pályán, és összességében csak a nyolcadik legjobb idő lett az övé. Nem kockáztatott, mert tudta, hogy édes mindegy, mikor kezdi el a második gyors körét. A pálya tulajdonságai ugyanis állandóak voltak, így nem volt fontos a sorrend. A pilóták és a szakemberek többsége egyébként állította: ezen a szombat délutánon megtanulták értékelni a tavalyi időmérési rendszert, amelyet annyiszor támadtak az előző évadban. Ez az edzés ugyanis hosszabb lett az előre tervezettnél, és a pilóták egybehangzóan állítják, hogy az első menet teljesen felesleges. A szabályalkotók eredetileg azt várták, hogy a versenyzők az első félidőben kevés üzemanyaggal, nagy sebességgel száguldanak végig a pályán, és utána, a versenyre felkészített autóval már lassabban mennek. Ám nem ez történt, a legtöbben elsőre csak rutinból teljesítették a pályát. Kis táblázatunkból kiderül, hogy a rajtrács első hét helyezettje a második félidőre tartogatta igazi tudását, csupán Ralf Schumacher, a mclarenesek, a jordanesek és a sauberesek voltak gyorsabak az első menet során. "Ôszintén szólva, nem voltam feldobódva az első köröm alatt. Nem kellett gyorsan mennem, még a pénteki szabadedzésen is nagyobb értelmét láttam a száguldásnak. Az aszfalt koszos volt, és nem kockáztattam, mert nem volt értelme" – mondta Barrichello. "Nagyon különös az első félidő. Ha valaki gyorsan megy, megcsúszhat, és ha összetöri az autóját, oda a jó rajtpozíció. Nincs arányban a kockázat és a nyereség tényezője, és ha nem változtatnak, egész évben csak ez fog történni: az emberek körbegurulnak a pályán" – tette hozzá Montoya. Még Bernie Ecclestone is felemelte a hangját a szabályok miatt. "Tragédia lett a Formula–1-ből. Nem erre számítottunk, eddig egyetlen pozitívumot sem láttunk az új szabályoknak köszönhetően. Amikor mindenki egyszerre a pályára mehetett, sokkal izgalmasabb volt. A kiscsapatok azt hitték, így több műsoridőt kapnak, de ha ez így megy tovább, senki sem fogja nézni az edzéseket. Most már tényleg tenni kell valamit, az volna a legjobb, ha lenne húsz verseny, és törölnék a teszteket, valamint a pénteki edzésnapot" – tette közzé kissé radikális nézeteit Ecclestone. Még annak a lehetősége is felvetődött, hogy esetleg két és fél vagy három órán át tart a jövőben egy ilyen tréning. Ha sűrű felhők gyülekeznek a pálya fölött, mindenki félni fog az esőtől, és a második félidőben a lehető legkorábban a pályára akar hajtani, még mielőtt elered az eső. Ha ez így történik, nem elképzelhetetlen, hogy az első menet során mindenki a leglassúbb akar lenni, és egymást próbálják alulmúlni a versenyzők. Legrosszabb esetben az sem zárható ki, hogy a pilóták a célegyenes bejáratánál megállnak, és várják, hogy fusson az idő – mindenki tovább áll majd, mint az előtte pályára hajtó, és a végtelenségig nyúlhat a tréning. Hogy mégis mit lehetne tenni? Fel-vetődött a péntek-szombati edzésrend visszaállítása, és az is, hogy az első menet legjobbjainak pontokat osszanak. Privilégiumot is kaphatnak a rajthelyezésben, az első tréninget megnyerő pilóta számára például garantálhatnák az első sorból indulás jogát. Egyesek azonban még túl korainak tartják az efféle lépéseket. Ron Dennis, a McLaren igazgatója szerint legkorábban a harmadik verseny után kellene leülni, és akkor megbeszélni, milyen változtatásokra van esetleg szükség.
Az időmérő edzés első és második „félidejének” eredménye