Felemás napot zárt a Minardi-istálló szombaton: a faenzai kiscsapat egyik versenyzője a 17. helyről várhatja az Ausztrál Nagydíj rajtját (valljuk be, erre nem nagyon lehetett számítani), a másik viszont váltógondok miatt el sem tudott indulni a második időmérő edzésen.
Baumgartner Zsoltnak mindössze két perce volt a pihenésre a két idômérô edzés között, ennek ellenére hibátlan kört teljesített
Baumgartner Zsoltnak mindössze két perce volt a pihenésre a két idômérô edzés között, ennek ellenére hibátlan kört teljesített
Jó hír a magyar szurkolók számára, hogy ez utóbbi nem Baumgartner Zsolt volt, hanem Gianmaria Bruni, bár a mi versenyzőnk sem lehet teljesen nyugodt, hiszen a hiba azt jelzi, még nincs teljesen kész a Minardi-Cosworth. Keveset teszteltek az idén, van még mit javítani. Az első magyar Formula–1-es versenyző bevallotta, érzése szerint az európai versenyekig biztosan eltart az az időszak, amíg türelemmel kell lenniük nekik, pilótáknak, és azoknak is, akik szurkolnak értük. Mert ez a technikai probléma nyilván nem az utolsó volt az idény során. De nézzük csak, mi történt a két, 45 perces időmérő edzés során. A két minardis közül Baumgartner Zsolt számára nem ment valami jól ez a tréning (szerencsére nem ez volt a mérvadó), túl gyorsan érkezett a célegyenes utáni első kanyarba, korrigálnia kellett, úgyhogy az időeredménye 1:32.606 volt, vagyis a legutolsó. Bruni majdnem két másodperccel volt gyorsabb nála, igaz, neki a világon semmi gondja sem akadt. A második kör előtt Zsoltnak viszonylag kevés ideje maradt szusszanni, hiszen ő nyitotta a sort. És remek időeredménnyel, két másodpercet javítva az előbbi idején (1:30.681) hibátlan kört teljesített. Három tizedet verve Brunira, aki azonban már nem tudott visszavágni, mivel gondok voltak a Minardi váltójával. Paul Stoddart a többi csapatfőnökhöz és pilótához hasonlóan elsősorban az új időmérő rendszert kritizálta. "Felemás érzésem van az új rendszerrel kapcsolatban: két perc van a két tréning között, és ez kevés arra, hogy ha bármi hibája van az autónak, kijavítsuk – mondta az ausztrál milliárdos. – Én korábban sem voltam híve ennek az új kvalifikációs rendszernek, a sors iróniája, hogy pont a Minardi volt az a csapat, amelynek ebből hátránya származott. Gimmi autóját egyszerűen lehetetlen volt megjavítani ilyen rövid idő alatt, pedig ő ennél többet érdemelt volna. A másik pilótánk, Zsolt igazán jó kört teljesített. Azt hiszem, mindketten bizonyítják majd tehetségüket a következő futamokon." A csapat vezetői egyébként a délutáni megbeszélésen úgy döntöttek, más-más taktikát dolgoznak ki a két versenyzőjük számára. Zsolt autója nehezebb lesz a rajtnál, viszont csak két boxkiállást terveztek neki, miközben Bruni a könnyebbik Minardit kormányozza (ezáltal az első néhány körben valószínűleg gyorsabb lesz), viszont háromszor kell meglátogatnia a szerelőit a boxutcában.