Világbajnokhoz méltó forma

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.03.05. 20:38
Címkék
A Ferrari-istálló sikerét hozta a 2004-es Formula1-es idény első edzésnapja. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher körrekordot futott Melbourne-ben, és csak egyetlen kollégája tudta tartani vele a lépést: csapattársa, Rubens Barrichello. A harmadik leggyorsabb Jarno Trulli egy másodperccel elmaradt az éllovastól, míg a Scuderia legnagyobb vetélytársainak kikiáltott Williams- és McLaren-istálló versenyzői a középmezőnyben végeztek.
Michael Schumachernek (elöl) egyelôre a nyomába sem tudott érni Kimi Räikkönen
Michael Schumachernek (elöl) egyelôre a nyomába sem tudott érni Kimi Räikkönen
Michael Schumachernek (elöl) egyelôre a nyomába sem tudott érni Kimi Räikkönen
Michael Schumachernek (elöl) egyelôre a nyomába sem tudott érni Kimi Räikkönen
Michael Schumachernek (elöl) egyelôre a nyomába sem tudott érni Kimi Räikkönen
Michael Schumachernek (elöl) egyelôre a nyomába sem tudott érni Kimi Räikkönen
A pilóták a motorokra vonatkozó új szabály (egy versenyző egy erőforrást használhat egy versenyhétvégén) miatt kevés kört tettek meg az Albert Parkban, a legagilisabb Björn Wirdheim, a Jaguar tesztpilótája volt a maga 30 körével.
Schumi 1:24.718 perc alatt ment végig az Albert Park aszfaltcsíkján az F2004-essel, a hatszoros világbajnok idejétől csak 108 ezredmásodperccel maradt el brazil társa. A két Ferrari mindkét egyórás tréninget uralta, a délelőtti edzés után Schumi majdnem két másodperccel megelőzte a harmadik helyezett Trullit. A világbajnoki címvédő a remek eredmények ellenére nem volt nyugodt a nap végén. "Elégedett vagyok a kocsival, a téli tesztelések után erre számítottunk. A köridőkből azonban nem szabad túl sok következtetést levonni, kétszer egy óra semmit sem árul el a valós erőviszonyokról. Szerintem nem tükröződött az igazi erősorrend, egyes csapatok visszafogták magukat" – mondta Schumacher. A német elárulta, nagy gondot okoznak a versenyzők számára a viharos széllökések, amelyek kiszámíthatatlansága miatt könynyen el lehet téveszteni a fékezési pontokat.
"Elégedettek lehetünk az eredményünkkel, és én azért is különösen boldog vagyok, mert eddig összesen csupán másfél napot száguldhattam az F2004-essel száraz pályán. Egyelőre tanulom a stílust, amelyben ezt az autót vezetni kell, rengeteg munka szükséges ahhoz, hogy pontokká érleljük a pénteki produkciónkat. Az eredmények nem mondanak sokat, de jólesik, hogy így kezdtük az évet" – fogalmazott Barrichello.
Az óvatosság nem alaptalan, hiszen pénteken még senki sem volt rákényszerítve arra, hogy padlógázzal, kockázatot vállalva teljesítse a köröket. Egy esetleges kicsúszás súlyos következményekkel járhat, hiszen ha a motor megrongálódik, és ki kell cserélni, a versenyző tíz hellyel hátrébbról rajtol, mint ahova kvalifikálja magát a szombati időmérőn. Ennek a kockázati tényezőnek az ismeretében valóban elismerésre méltó Schumi pályacsúcsa.
A Renault volt a második legjobb csapat pénteken, Jarno Trulli a harmadik, Fernando Alonso az ötödik legjobb időeredményt érte el. A csapat vezetői ennek ellenére elégedetlenek voltak, mert a motorjukat kímélő pilóták nem tehettek meg elég kört. A Renault számára a legrosszabb hatásúak a pénteki napot érintő szabályváltoztatások, a francia csapat ugyanis tavaly azután, hogy a reggeli teszten szereplők között volt, most nemcsak azt a két órát veszítette el, hanem negyedik legjobb csapatként a harmadik számú pilóta alkalmazásának lehetőségét is.
"Az új szabályok miatt bosszantó a pénteki edzésnap, mert nem tudunk az összes feltett kérdésre választ kapni. Persze, ehhez hozzá kell szoknunk, és annak is örülnünk kell, hogy az eltelt két óra alatt minden a tervek szerint ment. Versenyképesnek tűnünk, de a Ferrari nagyon erős, persze, bízunk benne, hogy felzárkózunk" – mondta Pat Symonds, a Renault mérnök-igazgatója. A két pilóta elégedett volt, Trulli és Alonso is problémamentes napot zárt.
A Ferrari trónjára törő Williams pilótái közül csak Ralf Schumacher örült, Juan Pablo Montoyát nem nyűgözte le Williams-BMW-je sebessége. "Nem így képzeltem ezt a napot. Azt hittem, hogy ha tisztul a pálya, jobb lesz a tapadás, de nem lett. Remélem, azért elcsípjük a Ferrarikat" – mondta Montoya. A mclarenesek is felemásan értékelték a pénteki eseményeket. Kimi Räikkönen elmondta, hogy nem sikerült beállítani a kocsit, míg David Coulthard Ralf Schumihoz hasonlóan annak örült, hogy sikerült kiválasztani a megfelelő gumit szombatra és vasárnapra.
A BAR-istálló pénteken egyelőre igazolta a téli tesztidényen mutatott formáját, Jenson Button az előkelő negyedik helyen zárta a napot. "Nagyon érdekes volt ez a nap. Erős az autó, a gumik is rendkívül jónak tűnnek, szerintem kellemes meglepetést fog szerezni a 006-os a bemutatkozó versenyén" – mondta Button, aki az edzés vége felé leállt a pálya szélén.
A legjobb újonc a jaguaros Christian Klien volt, Baumgartner Zsolt Giorgio Pantanót és a motorhiba miatt korán záró Timo Glockot megelőzve a 22. helyen zárt. Két csapat nem használta ki a harmadik autó bevetésének lehetőségét: a Sauber nem is tervezte ezt, míg a minardis Bas Leinders – egyelőre – nem kapott szuperlicencet az FIA-tól.

Eredmények, program
Legfrissebb hírek

Los Angeles 2028: légitaxik is lesznek az olimpián

Egyéb egyéni
3 perce

Férfi jégkorong-vb: Magyarország–Csehország

Jégkorong
11 perce

Bondár Anna közel háromórás ütközetben kikapott, nem jutott be a négy közé Parmában

Tenisz
34 perce

Ismét találkoznak Izlanddal a mieink – íme, a 2026-os férfi kézilabda Eb csoportjai

Kézilabda
43 perce

Svájc a németeken is átgázolt a hoki-vb-n

Jégkorong
1 órája

Magyar játékvezetők fújják a férfi kézilabda El bronzmérkőzését

Kézilabda
1 órája

A rózsaszín trikós is földre került a Giro d’Italia hatodik, hosszú és vizes szakaszán

Kerékpár
2 órája

Női kézilabda: külföldön folytatja Faragó Luca

Kézilabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik