Óvatos becslések szerint is több mint tízezer ember tolongott a Városligetben.A hangulat a jeges szél ellenére remek volt, és egyre forrósodott, ahogy közeledett a kétüléses Minardi bemutatkozásának időpontja.
Baumgartner Zsolt nyolc támogatóját ajándékozta meg a Formula–1-es érzéssel a Városligetben megtartott prezentáción, amelyre több mint tízezer ember volt kíváncsi (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt nyolc támogatóját ajándékozta meg a Formula–1-es érzéssel a Városligetben megtartott prezentáción, amelyre több mint tízezer ember volt kíváncsi (Fotó: Czagány Balázs)
Délután egy órakor a kordonok mögötti legjobb helyek már foglaltak voltak, fél kettőkor négy-öt oszlopban tolongtak egymás mögött az emberek, háromnegyed kettőkor már a strapabíró faágakon is csüngtek a rajongók (a kevésbé terhelhetők leszakadtak), kettőkor pedig már mozdulni sem lehetett az alkalmi F1-es pálya környékén. Közben persze megérkezett Baumgartner Zsolt is, akit hatalmas üdvrivalgás és tapsvihar fogadott. "Sajnálom, hogy az utóbbi időben kerültem a nyilvánosságot, de úgy gondoltam, hogy jobb, ha ez a hercehurca, ami itt zajlott, nem befolyásol – mondta az első magyar Formula–1-es pilóta. – Amikor biztossá vált, hogy az idén a Minardi pilótája leszek, bekarikáztam a naptáramban március hetedikét, az Ausztrál Nagydíj időpontját, és azóta arra koncentrálok, az idénynyitóra készülök." Szombat este, a csapat közös vacsorája során Paul Stoddart egyébként megerősítette Zsoltot abban, hogy jól tette, amit tett. A csapatfőnök ugyanis elmondta: aki jó Formula–1-es pilóta akar lenni, annak tudnia kell elvonatkoztatni a külső körülményektől. A saját feladatára, a saját sikerére kell koncentrálnia. Baumgartner pedig pontosan ezt tette az utóbbi időben. Zsolt természetesen azt sem mulasztotta el, hogy megköszönje a támogatást mindenkinek, aki csak egy telefonhívással is segített neki, és külön örült annak, hogy valamit visszaadhat ebből. A kétülésesbe ugyanis az a nyolc szerencsés ülhetett be, akiket a támogatók közül kisorsoltak. (Persze bizonyos paramétereknek meg kellett felelniük: nem lehettek magasabbak 188 centinél és nehezebbek 80 kilónál.) "Számomra is új volt ez az autó, de nagyon tetszett, biztosan fogom élvezni a mostanihoz hasonló programokat – folytatta Zsolt, aki nemsokára Dél-Afrikában fuvarozza majd a "kiválasztottakat" az 1999-es Tyrellből átépített autóval, amelynek eddig már több mint 1300 utasa volt. – Nagyon különös érzés volt, hogy ült mögöttem valaki az autóban, ráadásul aki egy kicsit magasabb volt az átlagosnál, annak a térdébe mindig beleütöttem a könyökömet. Sokszor a kormányt sem tudtam rendesen tartani emiatt. A szurkolókra is nagyon oda kellett figyelni, mert egyre közelebb és közelebb jöttek, egyre jobban lelkesedtek, és a végén már amiatt aggódtam, nehogy valaki berohanjon elém." Az utasok egytől egyig nagyon élvezték a próbát, amelynek során a kétüléses Minardi legmagasabb sebessége 197 km/óra volt. Eredetileg úgy volt, hogy Baumgartner és Bruni felváltva vezet majd, de látva a nézők lelkesedését Stoddart úgy döntött: lássák csak minél többször Zsoltot az övéi. Az első kör nem sikerült tökéletesen, mert a fordulókban akkora volt a tömeg, hogy a pilóta nem akart kockáztatni, inkább lelassított. Stoddart is azt mondta neki: inkább fulladjon le az autó, de nehogy valakinek baja essen. Zsolt pedig szót fogadott. Minden kör után körülbelül negyedórát vett igénybe, hogy beszálljon a következő utas, ezalatt a közönség majdnem szétszedte a Minardi-sátrat, Stoddart elárulta: ilyet még életében nem látott. A magyar pilóta eközben nyugodtan ült az autóban, mosolygott, integetett, ám egyszer csak megakadt valakin a tekintete. Egy tisztes őszes úr ácsorgott a kordon mögött, kalappal a fején, reklámszatyorral a kezében. A pilóta intett, hogy engedjék be. Az öregúr tétova léptekkel közeledett, majd amikor Zsolt kezet fogott vele, megölelgette és bemutatta a csapatfőnökének, bizony eleredtek a könnyei meghatottságában. Ángyási András volt az, Zsolt első szerelője, még a gokartos korszakból… "Nem hittem volna, hogy ilyen sokan eljönnek – lelkendezett Baumgartner. – Nagyon jó érzés volt látni, hogy ennyien szeretnek, ennyien mellettem állnak. A program végén autogramosztás következett, és már egy órája tartott, de még mindig nem fogyott a tömeg. A végén úgy kellett kimenekíteniük a biztonsági embereknek. Nagyon furcsa érzés volt…" Az első magyar Formula–1-es pilótának nincs túl sok ideje arra, hogy az élményein gondolkodjon, hiszen vasárnap este már Faenzába utazott a csapat különgépén. A hétfőt a Minardi-gyárban tölti, utána pedig háromnapos teszt következik Imolában. Az utolsó az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt.