Meglepetés: Märtin az élen

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.02.06. 21:25
Címkék
A Svéd Rali úgy kezdődött, ahogyan az várható volt. Az utóbbi négy Karlstad környéki viadalból hármat megnyerő Marcus Grönholm kezdett a legjobban, és bár az útviszonyok eléggé megnehezítették a dolgát (a jeges, murvás úton a szöges gumival sokat csúszkált a Peugeot 307 WRC), azért két szakasz után vezette a mezőnyt. Eddig minden stimmelt: skandináv pilóta az élen  ahogy az már lenni szokott Svédországban.
A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettôs jó néhány technikai gonddal küszködött
A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettôs jó néhány technikai gonddal küszködött
A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettôs jó néhány technikai gonddal küszködött
A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettôs jó néhány technikai gonddal küszködött
A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettôs jó néhány technikai gonddal küszködött
A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettôs jó néhány technikai gonddal küszködött
Nem sokkal később azonban fordult a kocka: Grönholmnak húsz kilométerrel a harmadik gyorsasági szakasz vége előtt gondjai támadtak a kormányművel, így csak a 11. helyet tudta megkaparintani. A Ford sikeréhes észt pilótája, Markko Märtin állt az élre. (Végül is, ha úgy vesszük, ő is északi…) "Az utak eléggé jegesek, de azért nagyon élvezem a versenyt. Miután másodikként hajtottam, az úton még nem voltak kijárt nyomok, így tudtam játszani az autóval, azon az íven mentem, amelyiken én akartam. Jól választottunk gumit, és szerencsénk is volt, hogy az útviszonyok nem változtak a pályabejárás óta."
Märtin a nap végéig megőrizte pozícióját, sőt, 23.3 másodperces előnynyel vezet Sebastien Loeb előtt. A francia pilóta számára egyelőre kiválóan kezdődik az évad: megnyerte az idénynyitót és most is lőtávolban van. Csakúgy, mint a világbajnoki címvédő Petter Solberg, aki az első nap után nem szokott ennyire előkelő pozícióban tanyázni. Most azonban rendkívül látványosan – és nem utolsósorban gyorsan – közlekedik, nem beszélve arról, hogy igazán élvezi azokat a pályákat, amelyeken 140 km/órás átlagsebességgel lehet haladni. Érdekesség, hogy a Solberg család másik tagja is indul a viadalon, sőt, Petter bátyja, Hennin – akit sokáig tehetségesebbnek tartottak nála – a második gyorsaságin a testvérével tizedmásodpercre azonos időeredményt (10:22.5) ért el.
Szót kell még ejtenünk Carlos Sainzról, aki egyetlen nem északiként már többször is közel állt a Svéd Rali-győzelemhez, és jelenleg a negyedik helyen áll, megelőzve a finn Janne Tuohinót, akit erre a versenyre kért fel a Ford gyári csapata. A kék ovál márka vezetői nem döntöttek rosszul: ha így folytatja, Tuohino hozhat a konyhára néhány gyártó vb-pontot. Az előzetesen legnagyobb esélyesnek kikiáltott Grönholm jelenleg a hatodik, de bízik benne, hogy a majd’ egyperces hátránya ellenére van még esélye arra, hogy a győzelemért küzdjön.

53. Svéd-rali, a 16 futamos vb 2 versenye, Karlstad
Az állás 5 gyorsasági szakasz után:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:11:25.9, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 23.3 mp h., 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 26.9 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 44.1 mp h., 5. Tuohino, Aho (finn, Ford Focus WRC) 55.4 mp h., 6. Grönholm, T. Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 58.7 mp h., 7. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 1:16.2 p h., 8. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:27.6 p h., …38. Benik Balázs, Doromby Zoltán (magyar, Ford Focus WRC) 10:32.0 p h.
Tv: Eurosport, 23.00

Benik sokat tanult

A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettős a 38. helyen zárta az első napot. Az induláskor nem erre számítottak, de annak tudatában, hogy mennyi technikai gondjuk volt, annak is örülnek, hogy versenyben vannak. Ráadásul rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a havas-jeges-murvás utakon. Nem csoda, hiszen magyar versenyzőnek nem túl sokszor adatik meg, hogy 52 kilométeres gyorsasági szakaszt teljesítsen – ráadásul kétszer is ugyanazon a napon.
– Hamar alkalmazkodtak az extrém viszonyokhoz?
– Az első körben csak tapogatóztunk, mert egyszerűen nem hittem el, hogy ezek a szöges gumik mennyire jó tapadást adnak a hóban és a jégen. A harmadik-negyedik szakaszon már mertem volna nyomni a gázt, de akkor meg kezdődtek a problémák…
– Milyen problémák?
– Az utolsó két gyorsasági szakaszon motorgondunk volt – turbó nélkül autóztunk. De ez sem baj, hiszen rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk a két ötvenkét kilométeres gyorsaságin. Azokat élveztük a legjobban, és egyáltalán nem fáradtunk el.
– Miből adódhatott a technikai gond?
– A Focust újjáépítették, úgyhogy vannak gyerekbetegségei. Egyszer az ablaktörlő állt meg – ami a párás-esős időben nem túl kellemes –, utána meg belülről kezdett párásodni a szélvédő. Ráadásul nekimentünk egy hófalnak is, amely szembefordított a menetiránynyal. Körülbelül ötször kellett tolatni, mire vissza tudtunk fordulni,
– Mire számít szombaton?
– Arra, hogy megjavul az autónk, és beérünk a célba. Egy-egy ilyen napon ugyanis rengeteg rutint lehet szerezni, és számunkra most ez a legfontosabb…
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik