A Benik Balázs, Doromby Zoltán kettős pénteken Svédország felé vette az irányt, ahol a jövő hét végén részt vesz a rali-világbajnokság egyetlen tisztán havas-jeges viadalán.
A bajnok Benik Balázs a lovas edzéseket havas tréningekkel váltja fel Svédországban (Fotó: Farkas József)
A bajnok Benik Balázs a lovas edzéseket havas tréningekkel váltja fel Svédországban (Fotó: Farkas József)
Az újdonsült magyar bajnok nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen korábban még sohasem autózott versenykörülmények között havon, ráadásul a navigátora is új – ez lesz az első közös megméretésük. De ahogy a mondás tartja: teher alatt nő a pálma – és Benik eddig igazán jól viselte a terheket. Három év alatt abszolút bajnok lett és nagyon úgy tűnik, hogy nem elégszik meg ennyivel. A tavalyinál (vagyis kettőnél) több vb-szereplést tervez, ráadásul a megváltozott szabályok (csapatonként két gyári menő) révén az sem elképzelhetetlen, hogy valamelyik viadalon vb-pontot szerezzen. Persze ez távlati cél, egyelőre Svédországban szeretne célba érni. – Miért váltott navigátort? – Még be sem fejeződött a tavalyi bajnokság, amikor Palival (Somogyi Pál – a szerző) elkezdtünk beszélgetni a folytatásról – mondta Benik. – Feltett szándékom volt, hogy egyre több vébéfutamon indulok, neki viszont vállalkozása van, amely miatt nem tud túl sokat távol lenni itthonról. És mivel nem szerettünk volna mással menni itthon és külföldön, nem volt más megoldás: három év után elváltak az útjaink. – Milyen szempontok alapján döntött Doromby Zoltán mellett? – Rengeteg belső kamerás felvételt megnéztünk, de végül is nem ez döntött. Az elsődleges szempont az volt, hogy olyan embert találjunk, akinek a munkaköre lehetővé teszi a ralizást. Ráadásul Doromby Zoli nagyon jól beszél angolul, a mentalitása pedig hasonlít Paliéhoz. Igaz, hogy fiatalabb, mint az eddigi navigátorom, de megfontolt, érett gondolkodású. – Edzettek már együtt? – A pilisi havas utakon volt egy-két tréningünk – igaz, csak edzőautóval. Szerintem tudunk majd együtt dolgozni. – Miért pont Svédország? – Lehetett volna Monte-Carlo is, csak az idénynyitóra nem jött össze a pénz. No meg szeretem a kihívásokat. – Milyen várakozással tekint a verseny elé? – Nincs nagyratörő célom. Nem is lehet, hiszen először megyek majd hóban, ráadásul Zolival is ez lesz a debütáló versenyünk, úgyhogy maximum annyit kívánhatok, hogy érjünk célba. Az első napon mindenképp óvatosan autózom majd, ha azt túléljük, akkor talán már lesz annyi tapasztalatunk, hogy megpróbáljunk egy kicsit a gyorsaságra is menni. – Megfordult a fejében, hogy az új szabályoknak köszönhetően az idén a vébé-pontszerzők táborába léphet? – A legtöbb ralisnak ez a vágya, de nekünk egyelőre a magyar bajnoki cím megvédése a legfontosabb. – Mely vébéfutamokon szeretnének még indulni? – Egyelőre az olasz verseny tűnik valószínűnek, a többit még nem tudjuk pontosan. Össze kell ugyanis hangolni a programunkat a hazai menetrenddel. No meg azt is számításba kell venni, hogy esetleg megsérülhet az autónk a hazai futamokon. – Tényleg, milyen kocsit vet be az idén? – A tavalyi Forddal megyünk, nincs benne semmi újdonság. – A pletykák egy 2003-as fejlesztésű Focusról szóltak. – Nem lett volna rossz, lehetőség is adódott, de ezt az autót már megszoktuk, egyelőre ennél maradunk. Persze a magyar bajnokság kezdetéig még változhat a helyzet. – Visszatérve még a vébéfutamra: használt már egyáltalán szöges gumit? – Az egyik teszten igen. Persze ez nem olyan, mint a versenyautón, de legalább hasonlít rá. – Kapnak segítséget a gyári csapattól? – A gumikkal kapcsolatban biztosan kérünk majd tanácsot, hiszen ilyen tapasztalataink nincsenek. Ezenfelül megkapjuk az MSportnál szokásos alkatrész-támogatást, és alapbeállításokkal is segítik a munkánkat, de a végleges megoldást nekünk kell megtalálnunk. De ez így is van jól – végül is nem mehetnek ki helyettünk a gyorsasági szakaszokra…