Loeb fordított a végén

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.01.23. 21:08
Címkék
Az első nap után a tavalyi győztes Sebastien Loeb vezet a ralivilágbajnokság idei első futamán, a Monte-Carlo-ralin. A fiatal francia pilóta tavaly csapata "kérésére" veszítette el az egyéni világbajnoki címet (a Citroennek fontosabb volt a konstruktőri trófea), az idén azonban feltett szándéka, hogy megkoronáztassa magát.
A tavalyi monte-carlói gyôztes, Sebastien Loeb két gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végén átvette a vezetést az abszolútban
A tavalyi monte-carlói gyôztes, Sebastien Loeb két gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végén átvette a vezetést az abszolútban
A tavalyi monte-carlói gyôztes, Sebastien Loeb két gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végén átvette a vezetést az abszolútban
A tavalyi monte-carlói gyôztes, Sebastien Loeb két gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végén átvette a vezetést az abszolútban
A tavalyi monte-carlói gyôztes, Sebastien Loeb két gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végén átvette a vezetést az abszolútban
A tavalyi monte-carlói gyôztes, Sebastien Loeb két gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végén átvette a vezetést az abszolútban
A hercegségbeli pályák amúgy is fekszenek neki – ezt már zöldfülű újonc korában is bizonyította: két évvel ezelőtt csak azért lett Tommi Mäkinené a trófea, mert a fiatal franciát csapata figyelmetlensége miatt (tiltott zónában cseréltek kereket) időbüntetéssel sújtották. Tavaly azonban már senki sem vehette el tőle a monte-carlói futamgyőzelmet.
De nézzük szépen sorjában, mi történt a viadal és egyben a 2004-es világbajnoki évad első napján. A nyitó gyorsasági szakaszt törölni kellett, mert túl sok néző volt a pálya szélén, így a rendezők biztonsági okokból jobbnak látták, ha nem küldik végig a pilótákat teljes sebességgel az úton. Halasztódott tehát a rajt, fokozódott a feszültség. A Monte-Carlo-rali ugyanis köztudottan az egész idény egyik legnehezebb viadala, hiszen a havas, a jeges és a száraz aszfalt sűrűn váltakozik – sokszor egy gyorsasági szakaszon belül is.
A világbajnoki címvédő Petter Solberget már rögtön az első szakasz óvatosságra intette: hógumit választott, ám az egyik jeges részen, körülbelül két kilométerre a rajttól lecsúszott az útról, és nekicsapta Subaruját az egyik útjelző oszlopnak. Nem sokkal később a motorja is lefulladt, és körülbelül 15 másodpercig tartott, mire újra tudta indítani. Ebből is látszik, a norvégnak van oka rá, hogy ne szeresse a nyitó viadalt – a legjobb helyezése ezen a napon ötödik volt, az összetettben pedig a hatodik.
Lássuk, kik vannak előtte! Ahogy azt már fentebb említettük, Sebastien Loeb vezet, igaz, az utolsó gyorsaságin vette át az éllovas pozíciót a kétszeres világbajnok Marcus Grönholmtól, aki két részsikerével bizonyította a Peugeot "újszülöttje", a 307 WRC ütőképességét. A finn pilóta azonban a napi záró szakaszra rosszul választott gumit (lássuk be, az állandóan változó pályaviszonyok miatt nem csoda, ha az ember néha hibázik), ami miatt körülbelül fél percet veszített, és a harmadik helyre csúszott vissza. Igaz, a pozíció csalóka, hiszen mindöszsze négy tizedmásodperccel (!) marad le a Ford ifjú titánjától, Markko Märtintól. A legjobb hat között Solbergen kívül a Citroen "nagy öregje", a korábbi kétszeres világbajnok Carlos Sainz (4.), és a fordos Francois Duval (5.) kap helyet. Érdekesség, hogy a két pontot érő hetedik helyen jelenleg Roman Kresta tanyázik egy Hyundai WRC-vel. Eredménye azért is meglepő, mert ezzel az autóval ilyen jó pozícióban még akkor sem gyakran végeztek, amikor a Hyundai még gyári csapattal képviseltette magát a világbajnokságon.
Folytatás szombaton – öt gyorsasági szakasszal és várhatóan parázs csatákkal.

72. Monte-Carlo-rali, a 16 futamos vb 1. versenye
Abszolút sorrend 5 gyorsasági szakasz (egyet töröltek a programból) után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:26:38.7 (átlag: 84.1 km/óra), 2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 18.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 18.7 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 46.5 mp h., 5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:00.6 p h., 6. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:52.4 p h., 7. Kresta, Tomanek (cseh, Hyundai Accent WRC) 2:54.0 p h., 8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 2:54.8 p h.

Tv: Eurosport, 22.30 (összefoglaló)
Legfrissebb hírek

Király Gábor: Állandó lakos vagyok a labdarúgásban

Magyar válogatott
14 perce

Péntektől már „élesben” száguldanak a párosok Veszprém környékén

Egyéb autó-motor
15 perce

NS-évforduló: centenáriumát ünnepelte a Fővárosi Vízművek Sportkör

Egyéb egyéni
25 perce

Három ember kórházba került a BL-elődöntőt követő párizsi ünneplés során

Bajnokok Ligája
30 perce

Először edzett a világbajnokság helyszínén a magyar jégkorong-válogatott

Jégkorong
43 perce

Dupla Tízes: minden idők egyik legjobb elődöntője után Inter–PSG a BL-fináléban

Bajnokok Ligája
44 perce

A listavezető Veszprém nyerte meg a rangadót a futsal NB I-ben

Labdarúgó NB I
58 perce

Elköszönt a DVTK női kosárcsapatától Ana Tadic

Kosárlabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik