Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke bízik abban, hogy rövidesen megoldódik a Formula1-es csapatok és az Európai Unió között kialakult konfliktus, ám az EU illetékese nem lát esélyt az egyezségre.
Ismeretes, az F1-es csapatok bojkottal fenyegettek meg kilenc (tíz?) európai futamot, mert egy új EU-törvény engedélyezi a helyi hatóságoknak, hogy a gyilkosság gyanújába keveredett személyeket azonnal letartóztassák és a tárgyalás kezdetéig őrizetben tartsák. Ez az F1-ben a halálesetekért felelősségre vonható embereket – csapatvezetőket, műszaki vezetőket, tervezőmérnököket – érinti, és könnyen ellehetetlenítheti a gárdák működését."A csapatvezetők nem állítják, hogy mindenképpen ártatlanok a pilóták vagy a nézők halálos tragédiájában, és nem is attól félnek, hogy esetleg alperesként kell tárgyalásra menniük. A gond az, hogy nem akarnak azonnal zárkába kerülni, és ott maradni a tárgyalás kezdetéig. Az EU ugyanis még nem döntött az óvadékokról, hiszen a törvényt elsősorban a terroristákkal szembeni intézkedésnek szánták. A csapatok szeretnének kikerülni a törvény hatálya alól, különben nem versenyeznek. Hiszek benne, hogy van megoldás, mert az országok érdeke is ez" – mondta Mosley.Az egységes európai elfogatóparancs az F1-ben érdekelt államok közül Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Belgiumban január elsején lépett életbe, a két-két futamnak otthont adó országok – Franciaország (Francia és Monacói GP), Németország (Német és Európai GP) és Olaszország (Olasz és San Marinó-i GP) – március elsejére tervezik a jogszabály hatályba lépését, Magyarországon pedig a május elsejei csatlakozáskor ratifikálják. Monacónak egyelőre tisztázatlan a helyzete, egyes források szerint vonatkozik rá ez az EU-szabály, mások szerint nem.Antonio Vitorinónak, az Európai Bizottság igazságügyi és belügyi biztosának szóvivője elmondta, kicsi az esély a változtatásra. "Ezt a témát lezártuk, már lehetetlen változtatni a törvényen, a Formula–1 vezetői túl későn ébredtek fel. Egyébként sem értjük, miért kellene kivételt tenni bizonyos személyekkel, hiszen nem csak a technikai sportokban ilyan nagy az emberek felelőssége. Bízunk benne, hogy az elfogatási parancsot a helyi hatóságok megfelelően alkalmazzák" – mondta a szóvivő.Tehát halálos baleset alkalmával nem feltétlenül veszik őrizetbe a csapattagokat, a helyi hatóságoknak maguknak kell eldönteniük, lépnek-e bizonyos esetekben. Úgy tűnik, ez nem túl biztató a csapatok számára, hiszen a döntés néhány személy kezébe kerülhet. Az a néhány személy pedig úgy is gondolkodhat, hogy ha az F1-es versenyen – a világ szeme láttára – demonstrálni tudja erejét, elrettentheti a terroristákat is. Igaz, ezzel minden bizonnyal a helyi Formula–1-es futam jövőjét is kockára teszi.