Baumgartner versenyezhet!

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.01.21. 21:19
Címkék
Kezdjük a legfontosabbal: Baumgartner Zsolt a Minardi-istálló pilótájaként ott lesz az idei Formula1-es sorozat viadalain. Napok óta mindenki a döntésre várt, a bizonytalanságnál ugyanis bármi jobb.
Úgy fest, Baumgartner Zsolt végre kint van a vízbôl, és elindulhat a következô Formula–1-es idényben (Fotó: Czagány Balázs)
Úgy fest, Baumgartner Zsolt végre kint van a vízbôl, és elindulhat a következô Formula–1-es idényben (Fotó: Czagány Balázs)
Úgy fest, Baumgartner Zsolt végre kint van a vízbôl, és elindulhat a következô Formula–1-es idényben (Fotó: Czagány Balázs)
Úgy fest, Baumgartner Zsolt végre kint van a vízbôl, és elindulhat a következô Formula–1-es idényben (Fotó: Czagány Balázs)
Úgy fest, Baumgartner Zsolt végre kint van a vízbôl, és elindulhat a következô Formula–1-es idényben (Fotó: Czagány Balázs)
Úgy fest, Baumgartner Zsolt végre kint van a vízbôl, és elindulhat a következô Formula–1-es idényben (Fotó: Czagány Balázs)
Amint arról már korábban beszámoltunk, Baumgartner december 23-án versenyzői szerződést írt alá a Minardi-istállóval, ám néhány nappal ezelőtt kiderült, az egyik fő támogató újra akarja tárgyalni az ügyet, és az eredeti öszszeg töredékét ajánlja. Ezzel aztán teljesen bizonytalanná vált a magyar fiú Formula–1-es szereplése, hiszen nem kevesebb, mint 360 millió forint esett ki hirtelen a kalapból.
A menedzsment akkor úgy döntött, létrehozza a Baumgartner Zsolt Támogatói Klubot, és úgy tűnik, ez jó húzásnak bizonyult, hiszen néhány nap leforgása alatt több mint 120 millió forint értékű felajánlás érkezett. Persze önmagában ez még kevés lett volna az üdvösséghez, további támogatókra volt szükség. A menedzsment és Frank Tamás menedzser az utóbbi napokban folyamatosan tárgyalt, és bár egyelőre nincsenek végleges megállapodások, a Baumgartner-team vezetősége határozott: a 23 éves pilóta ott lesz az idénynyitón. Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen szponzori háttérrel, de ott lesz.
A Minardi-istállónak szerdáig kellett választ adni, így a pillanatnyi időzavar ellenére a menedzsment úgy döntött, felvállalja a Formula–1-es szerepléssel járó feltételeket. A korábbi támogatók (CIB, Uniqua, Standox, Alukönigstahl) megingathatatlan bizalmukról biztosították a versenyzőt.
Az utóbbi napokban jó néhány egyéb támogatóval is tárgyalt a Baumgartner-team, volt köztük például egy külföldi cégcsoport, amely teljes egészében kifizette volna a visszalépő szponzor miatt elvesztett összeget, ám cserébe azt várta volna el, hogy a magyar pilóta külföldi színekben autózzon. Ezt az ajánlatot azonban Zsolt a családdal egyeztetve viszszautasította, ő ugyanis mindenképpen magyar színekben akar versenyezni. A tárgyalások tehát tovább folynak a támogatókkal, és a menedzsment egyeztet a kormánnyal is egy közös cég létrehozásáról. Persze élnek a támogatói klub telefonvonalai (06–1–246–2671, 06–1–248–2808), és az emelt díjas (06–81–330–216) számot is lehet hívni – aki ez utóbbit tárcsázza, minden egyes hívással 500 forinttal támogatja Zsolt F1-es szereplését. A pilóta eközben Faenza felé vette az irányt, ahol csütörtökön üléspróbán vesz részt.
– Hogy érzi magát?
– Idegőrlő napok vannak mögöttem, és ennek az időszaknak még mindig nincs vége – mondta Baumgartner. – Bevallom, nagyon meglepett az a szimpátia, amely felém irányul, száz forinttól ötvenmillióig érkeztek felajánlások. Képzelje, valamelyik nap beállított egy volt középiskolai osztálytársam, és hozott százezer forintot. Nagyon megható volt.
– Mivel töltötte az utóbbi napokat?
– Szinte végig azt csináltam, amit egyébként is szoktam: napi több órát úsztam, futottam és tanultam, hiszen a főiskolán zajlanak a vizsgák. Vidéken töltöttem az időm nagy részét, a szüleimmel is csak telefonon beszéltem.
– Tudott teljes erőbedobással dolgozni ebben a bizonytalan helyzetben?
– Ez volt a dolgom, és már csak kabalából is úgy készültem, mintha minden rendben volna. Megpróbáltam nyugodt, higgadt maradni, a végén már az idegesített, hogy mindenki azt kérdezgette, nem vagyok-e ideges. Én alapvetően pesszimista ember vagyok, az utolsó pillanatig nem hittem el, hogy összejöhet a szereplés, csodáltam a többiek optimizmusát.
– Mit szólt a külföldi ajánlathoz?
– Néhány évvel ezelőtt kellemetlen pillanatokat éltem át, amikor a dobogón állva a német himnuszt kezdték el játszani nekem. Akkor lejöttem, és kikértem magamnak az ügyet. Én mindig is magyar színekben akartam versenyezni, és ez semmit sem változott az utóbbi időkben.
– A Minardinál mit szóltak az itthoni helyzethez?
– A csapattal Frank Tamás tartotta a kapcsolatot, én most találkozom először a tagokkal az üléspróbán, utána pedig a jövő heti valenciai teszten.
– Tudja már, hogy miként alakul a programja az elkövetkező hetekben?
– Úgy néz ki, nem sokat leszek itthon, rengeteg megkeresés érkezett ugyanis külföldi magazinoktól és tévéktől, ráadásul a csapattal is jó néhány kötelező programon kell részt vennem. Képzelje, van olyan brit lap, amely a Hortobágyon akar fotózni, mások a budai várban, megint mások két teljes napot kértek tőlem. A Minardi-csapat külön kérésére az összes ilyen jellegű felkérésnek eleget kell tennem. Mozgalmas napoknak nézek tehát elébe, de már alig várom, hogy végre autóba üljek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik