Annak ellenére, hogy Baumgartner Zsolt nemrégiben megkapta a "zöld lámpát", megeshet, hogy a magyar pilóta mégsem állhat rajthoz az idei Formula1-es futamokon. Holott december 23-án olyan szépnek tűnt minden: a versenyző akkor írta alá szerződését a Minardi csapatával; a megállapodás papíron egy esztendőre szól, hároméves opcióval.
Lehet, hogy Gyurcsány Ferenc miniszter hiába rázott kezet Baumgartner Zsolttal? (Fotó: Czagány Balázs)
Lehet, hogy Gyurcsány Ferenc miniszter hiába rázott kezet Baumgartner Zsolttal? (Fotó: Czagány Balázs)
Emlékezetes, idehaza nem kis vihart kavart, hogy a kormány döntése alapján megkezdődhetett a Baumgartner Formula–1-es szereplését elősegítő gazdasági társaság létrehozásának előkészítése. Az állami befektetés egyetlen feltétele gyakorlatilag az, hogy a legjobbak között már tavaly bemutatkozó, talán nem túlzás, sikeresen köröző pilóta menedzsmentje teljesítse a korábban tett szponzori vállalásait, azaz teremtse elő az induláshoz szükséges, csekélynek éppenséggel nem mondható összeg hiányzó részét, mintegy 4 millió dollárt. A kormány szerdán döntött arról, hogy az idei költségvetés tartalékából a fenti feltételek teljesítése esetén 844 millió forintot fektet abba a cégbe, amely a Baumgartner versenyzéséhez kapcsolódó jogokat birtokolja. Fájdalom, amikor egy minap megjelent közvélemény-kutatás már arra engedett következtetni, hogy a nép igenis Baumgartner mellé áll, felettébb rossz hírek keltek szárnyra. A Mol Rt. – a fiatalember egyik legfontosabb támogatója – péntek délután közölte: újra kívánja tárgyalni a szponzori szerződés feltételeit. A részvénytársaság marketingigazgatója, Szalay Zsolt megkeresésünkre úgy reagált, hogy leghamarabb hétfő délután érdeklődjünk ez ügyben. Foglalkozásából eredően Lukács Bea szóvivő ellenben nyilatkozott az MTI-nek. "Korábban valóban szándéknyilatkozatot írtunk alá, bizonyos körülmények azonban időközben megváltoztak" – fogalmazott tömören, hozzátéve, hogy a látszat azért csal, mert a cég nem akarja magára hagyni Baumgartnert, mi több, továbbra is segíteni szeretné… Hát akkor mire fel a "rükverc"? – vetődik föl a kérdés. Nos, információink szerint a Mol azt sérelmezi, hogy a pilóta nem a Jordan-Fordhoz (amelynek színeiben debütált), hanem a Minardihoz kötelezte el magát, s az illetékesek úgy vélik, utóbbi kevésbé népszerű és nem olyan erős csapat, mint Eddie Jordan istállója. Itt jegyezzük meg: a Jordan 2003-ban kilencedikként zárta a világbajnokságot, míg a Minardi tizedik lett. Az olaszok viszont egy másik téren lekörözték a briteket: a Minardi kocsijait többször intették le a kockás zászlóval, mint a Jordaneket. Más szóval, ez a verzió bukik. Újabb érdekes felvetés: mint arról fentebb írtunk, Baumgartner Zsolt december 23-án szignálta szerződését, vajon a Mol miért január 9-én, s miért nem, mondjuk, december 28-án jött elő azzal, hogy állj, itt valami nem stimmel?…
Menekülés Gyurcsányéknak
Baumgartner Zsolt állami megtámogatása miatt példátlan támadássorozat indult mind a sport világából, mind a politikai ellenfelek részérôl Gyurcsány Ferenc sportminiszter ellen. Ez bizonyára kellemetlen Gyurcsánynak. A fejét a hurokból csak úgy tudja kihúzni, ha valami miatt meghiúsul a szerzôdés. Mondjuk, mert a szponzori pénz hibádzik. Például a Mol nem ad eleget. A részben állami tulajdonú Mol. De ez csak egy elmélet, bizonyára minden valóságalapot nélkülöz.
Sz. T.
És még valami: úgy tudjuk, a szándéknyilatkozatban szó sem esett arról, hogy Baumgartnernek Jordanbe, Minardiba vagy éppen Ferrariba kell ülnie, a kikötés mindössze annyi volt: 2004-ben Formula–1-es versenyző legyen. Ami a másik oldalt illeti, Frank Tamás, a magyar pilóta menedzsere egyelőre nem kívánt nyilatkozni, miközben a főszereplő (netán áldozat?) külföldön tartózkodik, és pénteken olyan volt, mint Michael Schumacher legjobb napjaiban: lehetetlen volt utolérni… Kérdések tehát lennének, ám választ leghamarabb hétfőn kapunk. Nincs is túl sok idő, amint az MTI jelentette: a Minardinak az első részletet január 15-ig meg kell kapnia.
Teszt, Jerez Csütörtöki eredmények: 1. Jaun Pablo Montoya (kolumbiai, Williams FW26-BMW, Michelin) 1:16.712 (85 kör), 2. Gené (spanyol, Williams FW25-BMW, M) 1:17.197 (102), 3. Montagny (francia, Renault, M) 1:17.878 (76), 4. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.894 (132), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:17.974 (106), 6. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M) 1:18.224 (63), 7. Massa (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:18.460 (77), 8. Panis (francia, Toyota, M) 1:18.467 (88), 9. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:18.684 (74), 10. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:19.197 (18)