A Dakar nem olcsó mulatság. Persze, bármely másik autós-motoros szakág versenyét is behelyettesíthetnénk az előbbi mondatba alanyként, de maradjunk most a sivatagi show-nál, és a költségeinél.
A nevezési díj versenyzőnként (ez vonatkozik a szerelőkre is) 10 000 euró (2 millió 700 ezer forint) és ebben még nincs benne az autónkénti nevezési díj, amely még plusz 2000 euró (540 ezer forint). Utóbbira azért van szükség, mert kizárólag így kapja meg az ember az egységes műholdas navigációs rendszert (csak ennek a használatát engedélyezik), a vészjelző rakétát, amely arra szolgál, hogy ha valaki bajba kerül a sivatagban, jelelzni tudjon a rendezőknek, valamint a járművek Dakarból való visszaszállítását.Nem tartalmazza viszont a nevezési díj, a versenyzők visszaútját, és ha valaki nem tudja teljesíteni a távot, akkor vagy a saját költségén hajóztatja haza az autóját, vagy pedig elviszi Dakarba, ahol kompra rakják – persze csak a viadal végén. Nem szerepel a nevezési díjban az üzemanyagköltség sem, ami egy két kamionos egy versenyautós csapat esetében körülbelül 6 millió forint. Nem kötelező egyébként, hogy a szervizcsapat a versenyző sajátja legyen, lehet helyet bérelni is különböző kamionokban. Ennek költsége egy assistance kamion esetében (szervizútvonalon halad) 27 euró/kg, ezzel szemben versenyútvonalon 18 ezer euróért (4 millió 860 ezer forint) visznek el kétszáz kilónyi alkatrészt. S hogy mennyibe kerül egy versenyautó? Az attól függ, hogy kitől bérli az ember. (A sajátról itt nem beszélünk, hiszen annak ára a fejlesztésektől függően folyamatosan változik.) Szóval ha egy amatőr pilóta (a Dakaron mindenki amatőrnek számít, aki nem gyári színekben versenyez) megbízható, ütőképes kocsit akar bérelni, annak a költsége 100 ezer euró (27 millió forint), ebben benne van a szervizháttér és a nevezési díj, viszont a kocsiban csak a sisakod meg a ruhád a tiéd. És akkor a díjakról. A motorosok között összesen 107400 eurót (28 millió 998 ezer forint) osztanak szét a célban, ebben benne foglaltatik az a 8700 euró (2 millió 349 ezer forint) is, amelyet a legjobb "elsődakaros" kap. Az Elf olajcég az amatőröknek szeretne segíteni azzal a 15 ezer euróval (4 millió forint), amelyet közöttük oszt szét. Az autósoknál az összdíjazás 95100 euró (25 millió 770 ezer forint), amelyből 14400 eurót kap a legjobb először rajtoló, és 3000 eurót szánnak a "sportbarátság" elnevezésű díjra, amely afféle fair play díj a szervizcsapatok legjobbjának.