Itt már célba érni is dicsőség

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.12.27. 21:33
Címkék
Ha nem tudnánk, hogy 26 évvel ezelőtt Thierry Sabine volt az, aki életre hívta a Párizs és Dakar közötti sivatagi viadalt, magyar kezdeményezésnek is gondolhatnánk. Úgy látszik azonban, egy ilyen "őrült ötlethez" nem kell feltétlenül magyarnak lenni.
Sabine sorsát az pecsételte meg, hogy annak idején elveszett a líbiai sivatagban. Ezután döntött úgy, hogy megszervezi az azóta fogalommá váló viadalt, a Dakart. A történet legendás: Sabine fogadott a barátaival, hogy az általa kitalált versenyen több mint harmincan állnak majd rajthoz. Nyert. 1978. december 26-án, mínusz húszfokos hidegben a párizsi Trocadero térről összesen 170 jármű (90 motor és 80 autó) vágott neki a távnak.
Az azóta eltelt 26 esztendőben a Dakar a világ legnehezebb és legnépszerűbb tereprali-megméretésévé nőtte ki magát. Ez az a verseny, amelyen már célba érni is dicsőség, amely nemcsak testi, hanem lelki erőpróba is, amely gyönyörű, de ugyanakkor veszélyeket is hordoz – a 26 év alatt csupán egy olyan megméretés volt, amelyen senki sem veszítette életét.
S ha nem is magyar találmány, azért minket is érint, azért, mert a január 1-jén rajtoló, 26. Dakar-ralin öt autós és két motoros versenyző indul hazánk színeiben, nem beszélve a kamionosokról, akik elsősorban segítőként vesznek részt az erőpróbán, de a versenybe is beleszámít az eredményük. Szóval, egy kicsit a miénk is ez a Dakar. De nézzük csak szépen sorban, kik is azok a magyarok, akiknek az idei Dakar 18 napja alatt szurkolhatunk.

Autósok:
Kis Sándor és Czeglédi Péter
Palik László és Darázsi Gábor
Szalay Balázs és Bunkoczi László
Benyó Miklós és Maurer Péter
Liszi László és Rack György

Motorosok:
Szilvási Péter
Perepatics Richárd
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik