Egyes szakértők szerint a Dakar-rali motoros mezőnye nagyon sokat veszített a színvonalából, három éve ugyanis csak a KTM indít gyári csapatot a szaharai versenyen. A legendás Dakar-győztesek, mint a BMW, a Honda, a Cagiva vagy a Yamaha egyszerűen nem érdeklődtek az elmúlt szezonokban a Dakar-rali iránt, inkább más szakágakban próbáltak szerencsét.
A 26. Dakar-rali előtt azonban a kilencszeres győztes Yamaha bejelentette, félgyári csapattal vág neki a 11 052 kilométeres távnak. A három hangvillás gyár igazi kuriózummal nevez be: kétkerék-meghajtású motorról van szó, amely először jelenik meg a Dakar történetében. A Yamaha már 1998 óta kísérletezget a kétkerék-meghajtású terepmotorokkal, előbb az olasz motokrossz-világbajnok, Andrea Bartolini próbálta ki a járművet, majd a Nemzetközi Hatnapos enduroverseny háromszoros kategóriagyőztese, a francia David Fretigné és csapattársa, Jean-Claude Olivier vette át az újdonság tesztelését.A kétkerék-meghajtású motor 2001-től kezdve egyre nagyobb sikereket ért el. Az Enduro du Touquet-én és az Andros Trophyn rendre az élmezőnyben végzett a Fretigné, Olivier páros, míg a marokkói Shamrock-ralin 2002-ben és 2003-ban Fretigné nyert, Olivier pedig ezüst-, majd bronzérmes lett. A csapat közvetlen gyári segítséget ugyan nem kap majd a verseny alatt, de az alakulat közvetlenül a Yamaha francia vezérképviseletének támogatását élvezi, azaz az alkatrészek gyárinak tekinthetőek. A csapat fő technikusa Christian Caillon lesz, aki a kilencvenes években Stephane Peterhansel és Edi Orioli szerelőjeként hétszer diadalmaskodott a Dakar-ralin.