A Gál István, Oroszlán Tibor kettős néhány nappal ezelőtt megszerezte hatodik tereprali-bajnoki címét. A nyolc versenyből ötöt megnyert az összeszokott duó, és bár a záró futamon kiesett, az övé lett a bajnoki trófea. "Baba mert a pilótát mindenki csak így ismeri visszaszerezte a koronát, amit tavaly Benyó Miklós elvett tőle. A legérdekesebb az egészben az, hogy Gál nem először állt fel a padlóról, nem először mászott ki mély gödörből az évek során megszokta, elfogadta, hogy a technikai sportokban senki sem mehet biztosra. Persze az újabb magyar bajnoki cím birtokában eltörpülnek például az év eleji gondok.
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs az idei nyolc futamból ötöt megnyert, és ezzel megszerezte a hatodik országos bajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs az idei nyolc futamból ötöt megnyert, és ezzel megszerezte a hatodik országos bajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
– Nehezen kezdődött az idény, a tavalyi kudarcok utolértek minket. Hiába vezettünk tizenkét perccel az idénynyitó viadalon, eltört a hátsó differenciálművünk, úgyhogy két órát töltöttünk a hófalak között. Kizártak minket, és ami még rosszabb: dupla szorzós volt az a verseny, vagyis nem húsz, hanem negyven pont járt a győzelemért. – Miként viselte, hogy már megint megállt a gép? – Talán a korom teszi – nem vagyok már tinédzser –, hogy viszonylag jól viselem ezeket a dolgokat. A technikai sportokban ezt meg kell szoknia az embernek, hiszen túl sokat úgysem tehet ellene. – Miből merít erőt, amikor egymás után jönnek a technikai gondok, a korábban megszokott sikerek pedig messze kerülnek? – A mérgem gyorsan elszáll, kiadom magamból a dühöt, és elkezdem keresni a megoldást. Az idén sikerült elég hamar megtalálnom: már a második versenyt megnyertem, és attól kezdve még négyet az idén. – Meglepte, hogy mennyire megerősödött a mezőny az utóbbi években? Vagy az, hogy az egyik versenyen mindössze két másodperces előnnyel tudott győzni Kis Sándor előtt? – Fura helyzet volt, annyi szent, a terepraliban ugyanis sokkal nagyobbak szoktak lenni a különbségek. És igaza van, a mezőny tényleg rengeteget fejlődött az elmúlt években. Én már csak tudom, hiszen két évtizeddel ezelőtt ott voltunk a sportág születésénél is Oroszlán Tibi barátommal. De én csak örülök ennek a fejlődésnek, mert ha nincs ellenfél, akkor a győzelem sem olyan édes. – Az utóbbi években az volt a jellemző, hogy önök tették egyre magasabbra és magasabbra a mércét. Az idén azonban nem feltétlenül az önöké volt a legjobb autó a mezőnyben. – Én is úgy látom, hogy a Kis Sanyi-féle Nissan-csapat olyan technikát hozott ide a magyar bajnokságba, ami után most nekünk kell egy kicsit futnunk. Elismerem Kis Sanyi teljesítményét – attól függetlenül, hogy mi lettünk a bajnokok –, mert például az idei Dakaron is remek eredményeket produkált. – Mit jelent önnek a hatodik bajnoki címe? – Bajnoknak lenni mindig csodás érzés, főleg úgy, ha az embert legyőzik, és vissza kell hódítania a trófeát. Nekünk ez sikerült az idén – bizonyítottuk, hogy ki lehet mászni a gödörből, legyen akármilyen mély. – Most következik az édes pihenés? – Úgy ismer? Persze, örülünk, de nem szabad elfelejteni, hogy februárban már kezdődik a jövő évi bajnokság. – Készül valami meglepetéssel az ellenfelek számára? Úgy hallottam, új autót épít. Igaz ez? – Nyílt titok, hogy két autó készül a műhelyünkben – két csővázas Proto, amit én találtam ki anno. Az egyikben dízelmotor lesz, és Lukács András vezeti majd, a másik lesz az enyém, de azt még nem tudom, hogy abba milyen erőforrást szerelünk. Egyvalami azonban biztos: ezek a gépek már tökéletesen megfelelnek majd a Dakar-előírásoknak. – Nagyon szenved attól, hogy az idén is itthon marad? – Bevallom, hogy igen. Rosszul esik, hogy a többiek készülnek, én pedig csak tévében nézem a versenyt. – Mit jelent az ön számára a Dakar? – Mindent. Egy terepralis szemszögéből ez a világ legnagyobb versenye, autónak és embernek olyan megpróbáltatást jelent, mint semmi más. Na mindegy, talán majd jövőre…