Franciaország december végéig kapott haladékot a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA), hogy megoldja Formula1-es versennyel kapcsolatos nehézségeit, és futamát a jövő évi versenynaptárban tartsa.
Az FIA tanácsa pénteki, monacói ülése után annyit közölt: a viadalt megrendezik július 4-én, ha két feltétel teljesül az év utolsó napján tartandó megbeszélésen. Az FIA követelése, hogy köttessen egy szerződés a Formula–1 teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone és a francia szövetség között, és a megállapodással – azaz a futam megrendezésével – az autósport elitkategóriájának minden csapata egyetértsen. A Francia Nagydíjat eredetileg július 11-re írták ki, de az új elképzelések szerint egy héttel korábban kerülne sor a magny-cours-i viadalra, feltéve, ha a házigazdák felül tudnak kerekedni pénzügyi nehézségeiken.Miközben a "főnökök” a naptárról döntöttek, Jerezben folytatódott a tesztelés. Csütörtökön Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb a McLarennel, miközben a Williams színeiben bemutatkozott a száguldó cirkusz első kínai tesztpilótája, a 21 éves Ho-Pin Tung is. A Formula–1-ben már csak a Jordannél és a Minardinál vannak kiadó helyek a következő idényre (ezek egyikére pályázik a magyar Baumgartner Zsolt is), de a jelöltek száma eggyel csökkent. Heinz-Harald Frentzen ugyanis úgy döntött, a német túraautóbajnokságban (DTM) folytatja pályafutását. A 36 éves német pilóta egyéves szerződést írt alá az Opel-istállóval. Frentzen a megállapodás után csak annyit mondott: "Alaposan átgondoltam mindent, és csak azután döntöttem.”Formula–1-es teszt, csütörtök
Jerez:
Jerez: 1. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:16.210 (54 kör), 3. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:16.705 (118), 3. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:17.162 (88), 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.339 (62), 5. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:17.665 (67), 6. Montagny (francia, Renault, M) 1:17.777 (106)
A Formula–1-es vb 2004. évi programja
március 7.: Ausztrál Nagydíj (Melbourne),
március 21.: Malajziai Nagydíj (Sepang),
április 4.: Bahreini Nagydíj (Bahrein),
április 25.: San Marinó-i Nagydíj (Imola),
május 9.: Spanyol Nagydíj (Barcelona),
május 23.: Monacói Nagydíj (Monte-Carlo),
május 30.: Európai Nagydíj (Nürburgring, Németország),
június 13.: Kanadai Nagydíj (Montreal),
június 20.: Egyesült Államok Nagydíja (Indianapolis),
július 4.: Francia Nagydíj (Magny-Cours) – szerződéskötésre vár,
július 11. : Brit Nagydíj (Silverstone),
július 25.: Német Nagydíj (Hockenheim),
augusztus 15.: MAGYAR NAGYDÍJ (Hungaroring),
augusztus 29.: Belga Nagydíj (Spa-Francorchamps),
szeptember 12.: Olasz Nagydíj (Monza),
szeptember 26.: Kínai Nagydíj (Sanghaj),
október 10.: Japán Nagydíj (Szuzuka),
október 24.: Brazil Nagydíj (Sao Paulo)