A tavalyelőtti 250-es világbajnok, a japán Kato Dajdzsiro áprilisi tragikus halálának okait hosszan vizsgálták.
Hét és fél hónapnyi nyomozás után a Honda által felkért független vizsgálóbizottság bejelentette, hogy az évadnyitó Japán Nagydíjon történt bukás valószínűleg a pilóta hibája és a rosszul elhelyezett védőkorlátok következménye. Kato motorja tökéletesen működött a baleset idején, és a motoros senkivel sem ütközött az esés előtt. "Majdnem biztos, hogy késői fékezés miatt Kato elvesztette uralmát a motorja felett. Ezt követően a motor vezethetetlenné vált, és ledobta magáról a pilótát, aki hatalmas erővel verte be a fejét a habszivacskorlátba. Ez azonban azután történt, hogy a pilóta motorja nekicsapódott a kemény gumifalnak, amely érthetetlen módon túl közel, egy méter távolságra volt a habszivacskorláttól. Tehát mialatt Kato még a motoron ült, a feje beakadt a két gumifal közé, és ekkor törtek el a nyakcsigolyái. Ha nem ütközött volna a védőkorlátba és megfelelően tudott volna fékezni, valószínűleg nem halt volna meg” – nyilatkozta Kagejama Ikiro, a vizsgálóbizottság vezetője, aki elismerte, hogy nem sikerült a tragédia összes részletére fényt deríteni. Arra például egyelőre nincs magyarázat, miért volt üresben Kato sebességváltója akkor, amikor sebességben kellett volna lennie.