Nagyon úgy néz ki, szépen lassan semmivé lesz a nagy álom, hogy jövőre magyar tagja is lesz a száguldó cirkusznak. A hírek ugyanis egyre aggasztóbbak: Baumgartner Zsolt menedzserének, Frank Tamásnak napokon belül le kellene ülnie Eddie Jordan csapatfőnökkel tárgyalni, viszont a szerződés aláírásához szükséges szponzorpénz harminc százaléka még hiányzik.
Baumgartner Zsolt nem hisz benne, hogy valaha az életben lesz még ekkora lehetôsége arra, hogy bekerüljön a száguldó cirkuszba
Baumgartner Zsolt nem hisz benne, hogy valaha az életben lesz még ekkora lehetôsége arra, hogy bekerüljön a száguldó cirkuszba
És ami a nagyobb baj: nincs is túl sok esély arra, hogy meglegyen. Ehhez jön még, hogy a Jordan-istálló előszerződést írt alá a következő szezonra Nick Heidfelddel, aki ezen a héten Jerezben már teszteli is a sárga versenygépet, ráadásul a fennmaradó egy helyre legalább négyen pályáznak Baumgartneren kívül is: szóba került Heinz-Harald Frentzen, Jos Verstappen valamint Jaroslav Janis neve (ő szintén tesztel a héten), no és még mindig nem mondtak fel Ralph Firmannek sem. Korábban felvetődött, hogy esetleg osztrák színekben is mehetne Baumgartner, ha az ottani támogatók úgy akarnák, de ez a helyzet is változott. Azóta képbe került Christian Klien, akit esetleg szerződtetne a Jaguar. Ez pedig azt jelenti, hogy már nem lehet az az indok: szükség van egy osztrákra az F1-ben. (Mellesleg a Klien-üggyel a Formula–3000-ben tavaly több futamon is remeklő Patrick Friesachert is "kinyírták” – úgy néz ki, a másik osztrák tehetség vissza is vonul emiatt.) Frank a múlt héten még bizakodó volt, azt mondta, folynak a tárgyalások, de utóbb kiderült: a megbeszélések semmiféle konkrétumot sem hoztak. A menedzser – igaz, nagyon csalódott – egyelőre nem adja fel. Mert bár nem lát túl sok esélyt a happy endre, amíg Jordannek nincs meg mind a két pilótája, ő küzdeni fog. Szerinte egyébként a legnagyobb baj az, hogy mindenki szeretné, ha Zsolt bejutna a Formula–1-be, ám senki sem akar rá pénzt áldozni. Baumgartner Zsolt meglehetősen tanácstalan az üggyel kapcsolatban. Ô semmit sem tehet, ő már bizonyított a teszteken és a két versenyen (a Hungaroringen és Monzában), a többi már nem rajta múlik. S hogy mi lesz, ha nem sikerül bejutnia a száguldó cirkuszba? "Van még ezenkívül jó néhány lehetőség: lehetek tesztpilóta, vagy visszatérhetek a Formula–3000-be – taglalta Baumgartner nem túl lelkesen. – Nem érzek elkeseredettséget, inkább csalódott vagyok. Körülbelül egy-két hetünk van az ügy megoldására, de ilyen rövid idő alatt szinte lehetetlen enynyi pénzt összegyűjteni. De megmondom őszintén, nekem az elejétől kezdve voltak kétségeim. Mindenki biztatott, de a korábbi évek tapasztalatai alapján én tudtam a legjobban, hogy mennyire nehéz ma Magyarországon támogatót találni. Nem hiszem, hogy valaha az életben lesz még ekkora lehetőségem arra, hogy bekerüljek a Formula–1-be, ilyen csak egyszer adódik az ember életében.” És valóban, Baumgartner bekerülése szinte álomszerű. Hatalmas mázlija volt azzal, hogy pont ő volt a Jordan tesztpilótája akkor, amikor Ralph Firman megsérült, és hogy ez éppen Magyarországon történt. Aztán Firman tovább betegeskedett, és a magyar élete első teljes futamán is részt vehetett a hungaroringi motorhiba miatti kiesés után. Ezután hihettük, hihette (volna, ha nem lenne alapvetően egy kicsit pesszimista), hogy nyitva a kapu, csak be kell lépni rajta. Csak hát a kapupénz… Az nincs meg.