A Malaguti ducibb az elődjénél

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.11.20. 21:40
Címkék
Talmácsi Gábor márkát váltott. A gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában versenyző pilóta az Apriliát Malagutira cserélte. Az előbbi márka neve kétségtelenül jobban cseng a motorsportban, nagyobb hagyományokra tekint vissza, több mérnöke, tesztpilótája, tesztcsapata van, tehát öszszességében kiforrottabb motor.
A Malaguti „kezes bárány”, könnyű vezetni, jobb a fékje, még elôzni is egyszerűbb vele – igaz, egy kicsit tömzsibb, mint az elôdje
A Malaguti „kezes bárány”, könnyű vezetni, jobb a fékje, még elôzni is egyszerűbb vele – igaz, egy kicsit tömzsibb, mint az elôdje
A Malaguti „kezes bárány”, könnyű vezetni, jobb a fékje, még elôzni is egyszerűbb vele – igaz, egy kicsit tömzsibb, mint az elôdje
A Malaguti „kezes bárány”, könnyű vezetni, jobb a fékje, még elôzni is egyszerűbb vele – igaz, egy kicsit tömzsibb, mint az elôdje
A Malaguti „kezes bárány”, könnyű vezetni, jobb a fékje, még elôzni is egyszerűbb vele – igaz, egy kicsit tömzsibb, mint az elôdje
A Malaguti „kezes bárány”, könnyű vezetni, jobb a fékje, még elôzni is egyszerűbb vele – igaz, egy kicsit tömzsibb, mint az elôdje
A Malaguti viszont első számú pilótájának tekinti a fiatal magyart, mindent megad neki, amire csak szüksége van, teljesen "rá szabják” a motort. Ennek érdekében Moszkvában egy szélcsatornában tesztel majd Talma, ahol az orosz mérnökök mindent megtesznek annak érdekében, hogy tökéletesen az ő mérete legyen a versenygép.
A Malaguti, amely pillanatnyilag 75 kiló, tehát 3.2 kilóval nehezebb, mint az Aprilia. "Ha hetven kilóra tudnánk csökkenteni a súlyát – erre egyébként jó esélyünk van –, az maga lenne a tökély. A limit ugyanis 138 kiló pilótával együtt, én hetven vagyok, vagyis csak két kiló hátrányban lennék a könnyebb pilótákkal szemben, akiknek motorjába pluszsúlyokat tesznek, hogy elérjék a minimumsúlyt” – mondta Talmácsi.

Az Aprilia régi hagyományokra tekint vissza a motorsportban, kiforrott versenygép, a műszerfala átláthatóbb, mint az új gépé
Az Aprilia régi hagyományokra tekint vissza a motorsportban, kiforrott versenygép, a műszerfala átláthatóbb, mint az új gépé
Az Aprilia régi hagyományokra tekint vissza a motorsportban, kiforrott versenygép, a műszerfala átláthatóbb, mint az új gépé
Ha gázt ad az ember, az Aprilia hirtelen kap erőre, viszont sokkal rövidebb a gázút. Vagy teljes gázt ad az ember, vagy elengedi a kart, mivel a kettő között a motor kevés benzint kap – detonál. A Malagutinál ez egészen más: ha például hibázol kanyarbemenetkor, ugyanúgy ráadhatod a gázt, mert a motor akkor sem rángat. Szelídebb, mint az Aprilia.
A fékhatás is jobb az új gépen, míg az Apriliával kétszer meg kellett gondolnia Talmának, hogy belekezdjen-e egy előzésbe, addig a Malagutit sokkal könynyebb kimozdítani a súlypontjából, tehát könnyebb előzni vele.
A műszerfal az Aprilián átláthatóbb volt. S hogy miért fontos ez? Például azért, mert ott helyezkedik el többek között a villantó, amely azt jelzi, hogy mikor kell sebességet váltani. Fontos, hogy abban a pillanatban váltson az ember, amikor villan a műszer, mert ha nem, az már időveszteséget jelent. Ilyen szinten, ilyen tempónál már nem lehet érzésre sebességet váltani. Ezenkívül más fontos információk is megjelennek a kijelzőn (köridő, fordulatszám, hőfok, detonáció), ezért is elengedhetetlen, hogy a pilóta lássa. Nos, a Malaguti mérnökeinek ezen még dolgozniuk kell.
A Malaguti tankja szélesebb (15 liter üzemanyag fér el ebben is, abban is, hiszen ez szabály a világbajnokságon), és ez bizony nem túl jó, mert az a három centi Talma térdei között nagyon sokat számít az aerodinamika szempontjából. "Az új motor egy kicsit ducibb, mint az előző volt, no meg alacsonyabb is. De nekem tetszik. Jól érzem magam rajta, és bár a motor még rengeteget fog változni az idénykezdetig, úgy érzem, alapnak ez a mostani sem rossz.”

Malaguti
125 köbcentis, 50 lóerős, 75 kilós

1. Fék – Missin típusú, jobbnak tűnik a korábbinál, sokkal könnyebb vele fékezni és előzni is
2. Ülés – a pilóta alacsonyabban ül, mint az Aprilián, ezért érzésre úgy tetszik, gyorsabb a motor
3. Műszerfal – kissé kaotikus, a levegőbeömlő nyílás pont a műszerfal alatt megy, ezért nagyon kell koncentrálni, hogy lássa az adatokat
4. Váz – térhálós csőváz (jelenleg fejlesztik)
5. Felni – OZ típusú, az első és hátsó súlya összesen 3.9 kg
6. Tank – 15 literes (ez szabvány), 15 centi széles
7. Gumi – Dunlop

Aprilia
125 köbcentis, 51.5 lóerős, 71.8 kilós

1. Fék – Brembo típusú, az év elején Talma sokat panaszkodott arra, hogy nem áll meg időben a motor.
2. Ülés – 3-4 centivel magasabban van, mint a Malagutin, emiatt lassúbbnak tűnik a gép.
3. Műszerfal – átlátható, még akkor is, ha az ember a kanyar után próbálja visszatornázni magát a motorra.
4. Váz – alumínium deltabox
5. Felni – Marchesini típusú, a kettő együtt fél kilóval nehezebb, mint a Malagutié
6. Tank – 15 literes, 12 centi széles, három centivel keskenyebb, mint a Malagutié
7. Gumi – Dunlop
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik