Úgy vigyáznak rá, mintha a világ legféltettebb kincse lenne és bizonyos értelemben az is. Legalábbis a franciáknak biztosan. Sebastien Loeb ugyanis az utóbbi hetekben a vb-cím egyik legfőbb esélyesévé lépett elő. És ki tudja, ha megnyerte volna a Korzika-ralit (amelyen, őszintén szólva, neki állt a zászló), talán már a fején is lenne a korona.
Sebastien Loeb holtversenyben vezeti a világbajnoki pontversenyt a jövô héten esedékes idényzáró elôtt
Sebastien Loeb holtversenyben vezeti a világbajnoki pontversenyt a jövô héten esedékes idényzáró elôtt
Néhány éve még gond nélkül adott interjút a lépcsőn üldögélve, a bokrok árnyékában, és fel sem tűnt senkinek, hogy fél órán keresztül nem került elő. Most percnyi pontossággal beosztják az idejét, állandóan bombázzák a kérdésekkel, minden mozdulatát kamerák követik. Nem lehet könnyű, de hát ez történik akkor, ha az ember vezeti a világbajnoki pontversenyt. – Megfogadott valamit arra az esetre, ha öné lesz a trófea? Mondjuk azt, hogy ugrik egy hátraszaltót a Xsara tetejéről? Persze, ez az ön számára nem lenne túl nehéz, hiszen többszörös tornászbajnok a hazájában. – Nem, nem fogadtam meg semmi ilyesmit. Korai lenne még fogadalmakat tenni, hiszen pillanatnyilag négy versenyzőnek van esélye a világbajnoki cím megszerzésére, bármi megtörténhet a jövő heti idényzáró viadalon. Az őrültségeken ráérünk azután gondolkodni, ha már a miénk lesz a cím. – Mi a sikere titka? – Mindent megteszek, hogy elkerüljem a hibákat, ugyanakkor gyors maradjak. Persze, a sikerhez jó csapat és jó autó is kell.
Névjegy
SEBASTIEN LOEB Született: 1974. február 26, Oberhoffen Nemzetisége: francia Navigátora: Daniel Elena Autója: Citroen Xsara WRC Elsô versenye: 1995, Peugeot 106 Elsô vb-futama: 1999, Citroen Saxo Kit-car Vb-futamgyôzelmek száma: 4
– Apropó, autó! Van valaki, aki önnél jobban ismeri a Citroën Xsara WRC-t? Hiszen a kezdetektől részt vett az autó fejlesztésében, tesztelésében. – Nagyon jól ismerem a kocsit, az igaz, de Colin és Carlos (McRae és Sainz – a szerk.) is bámulatosan hamar barátságot kötött vele. A teszteken és a versenyeken felzárkóztak mellém, ma már nincs előnyöm velük szemben. – Francia pilóta francia autóval a topon. Mennyit jelent ez a hazájában? – Sokat számít, az emberek ugyanis már régóta várnak egy francia élversenyzőre. Az pedig külön öröm nekik, hogy francia autóval vagyok sikeres. – Büszkeséggel töltötte el, amikor a két világbajnok csapattársát megelőzve ön kapott először szerződést a Citroëntől? – Megkönnyebbültem, fontos volt számomra, hogy tudjam, mi lesz velem jövőre. Persze félreértés ne essék, én sohasem akartam elhagyni a csapatot, csak nem voltam biztos benne, maradhatok-e. – Úgy tűnik, meghálálta a bizalmat, hiszen a záró futam előtt vezeti a világbajnoki pontversenyt. Méghozzá a csapattársával, Carlos Sainzcal holtversenyben. Mennyi esélyt lát a végső sikerre? – Szerintem ezt nem lehet százalékban meghatározni. De van esélyem, az tény.