Benik a végén is ünnepelt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.10.25. 21:02
Címkék
A levegőbe dobálták, pezsgőben fürdették, éljeneztek és tapsoltak neki  szóval, megadták mindazt, ami a bajnoknak jár.
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs pedig tűrte mosolyogva, pedig nem lehetett túl kellemes a nulla fok közeli hőmérsékletben újabb és újabb pezsgődózisokat kapni. De az örömmámor mindent feledtetett – ott a céldobogón, ezt a hatalmas szeretetáradatot tapasztalva talán tényleg elhitte, hogy ő a magyar bajnok. A tény már péntek délután nyilvánvaló volt, abban a pillanatban, amikor kiderült: a címvédő ifjabb Tóth János lecsúszott az útról, és nem folytathatja a viadalt. De Benik akkor még nem merte elhinni, hogy ez tényleg igaz lehet.
No meg nem is akart nagyon ünnepelni, hiszen szombaton pokoli kemény nap várt rá, márpedig ő győzelemmel szerette volna búcsúztatni az idényt. Az idei harmadikkal. "Fontos volt számunkra, hogy megnyerjük ezt a futamot, ugyanakkor nem akartunk kockáztatni – mondta a csupa mosoly Benik, aki navigátorával, Somogyi Pállal önfeledten ünnepelt a célban. – Annyira óvatosak voltunk, hogy a száraz pályákra is esőgumit tettünk fel, nehogy véletlenül megcsússzunk az elvétve előforduló nedves-jeges szakaszokon. Ezúttal is kiderült, hogy nehezebb védekezni, mint támadni – Tagai Tomiék ugyanis nagyon gyorsak voltak.”
Az elismerő szavak jogosak, hiszen a Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpár a szombati hat gyorsasági szakaszból ötöt megnyert. A subarus páros napja nem volt gondmentes, az Impreza jobb oldalával a kékedi szakaszon "megtámasztott” egy szalagkorlátot, ám az autónak nem lett nagyobb baja. Szerencsére, mert így remek csatát láthatott a közönség. Voltak olyan szakaszok, amelyeken tizedek döntöttek a részsikerről, és a végére Benikék előnye 3.4 másodpercre olvadt a reggeli 14-ről.
Turi Tamás az idén már másodszor gurult abszolút harmadikként a célba, és nagyon megérdemelte ezt a dobogós helyet a végigszenvedett idény után. Technikai hibák hada akadályozta meg Turit abban, hogy küzdjön az A8-as bajnoki címért, és most is volt fékgondtól kezdve turbóproblémán át minden, de az előny kitartott a végéig.
Főleg úgy, hogy a Turiék mögött érkező Szabó Gergő az utolsó szakaszon a frászt hozta mindenkire. A szurkolók már veregették a vállát, gratuláltak az év végi bronzérméhez, amikor tönkrement az Octaviában a hengerfej. Veszni látszottak a remények, az utolsó két szakaszt lépésben teljesítette az egyébként vagányságáról közismert pilóta, de végül csak meglett az összetettbeli harmadik hely.
Az N-csoportban elég kaotikus volt a helyzet: az éllovasok nagy küzdelmet vívtak, de nem egymással, hanem a technika ördögével. Spitzmüller Csabának jóformán csak célba kellett érnie ahhoz, hogy megszerezze a bajnoki címet, ez azonban nem is volt olyan egyszerű. Négy AC-t cserélt egy nap alatt, ebből kettőt a gyorsasági szakaszokon. Így történhetett, hogy az egyébként szemet gyönyörködtetően autózó Szajky István megelőzte őt (neki csak két AC-t kellett cserélnie). A bajnoki cím azonban Spitzmülleré, akivel madarat lehetett volna fogatni. A dobogó harmadik fokára egy kategóriaújonc, Kakuszi Zsolt állhatott. Az F2-ből átruccanó pilóta bérelt egy Evo6-os Mitsubishit, a prológon tesztelte (korábban valami miatt mindig elmaradt a próbaút), és végül abszolút nyolcadik lett vele. Az biztos, hogy ha valaki a verseny előtt ezt mondja neki, nem hitte volna…
A kétkerékhajtásúak mezőnyéből magasan kiemelkedett Markovics György. A bajnoki címvédő Bútor Róbert és az ezüstérmes Herczig Norbert távollétében a miskolci pilóta diktálta a tempót a Tokaj környéki pályákon. Úgy tűnt, nagyon élvezi a száguldást, és gyors is volt – az abszolút hetedikről az ötödik helyre zárkózott fel a szombati hat gyorsaságin. Elmondta, hogy a kétkerékhajtású autókkal rengeteget kellett improvizálni ezeken a pályákon, de ez őt nem nagyon zavarta – törekedett a precizitásra. Mögötte messze-messze lemaradva következett az F2-es kategória további két dobogósa: a második helyezett Hadik András megkedvelte a változatos pályákat, Ábrahám Zoltán pedig annak örült, hogy a prológon bekövetkezett váltóhiba és a pénteki árokjárás ellenére talpra tudott állni az idényzárón.
Mert a ralibajnokság ezzel a viadallal befejeződött. A legfontosabb hír tehát még egyszer az, hogy Benik Balázs személyében új bajnokot avattak Tokajban, ifjabb Tóth János pedig három év után elveszítette trónját. A szurkolók valószínűleg nem bánnák, ha már most kezdődne a következő idény – a visszavágó ugyanis rendkívül izgalmasnak ígérkezik…

3. SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj
Abszolút végeredmény:
1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 53:56.30, 2. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 3.4 másodperc hátrány, 3. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:18.2 perc h., 4. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 3:04.6 p h., 5. Markovics, Szabó G. (KAMSE, Ford Escort Kit-car) 4:42.2 p h., 6. Szajky, Horváth L. (Szajky Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 4:42.8 p h.
Az ob végeredménye (nem hivatalos). Bajnok: Benik Balázs, Somogyi Pál 135 pont, 2. ifjabb Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 105, 3. Szabó Gergő, Kerék Balázs 75, 4. Aschenbrenner, Földesi/Percze (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 69, 5. ifj. Angyalfi, Kazár (Pacot-Car Motorsport, Subaru Impreza WRC) 55, 6. Turi, Kerék 52
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik