A levegőbe dobálták, pezsgőben fürdették, éljeneztek és tapsoltak neki szóval, megadták mindazt, ami a bajnoknak jár.
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs (jobbra) méltóképpen ünnepelte pályafutása elsô bajnoki címét
Benik Balázs pedig tűrte mosolyogva, pedig nem lehetett túl kellemes a nulla fok közeli hőmérsékletben újabb és újabb pezsgődózisokat kapni. De az örömmámor mindent feledtetett – ott a céldobogón, ezt a hatalmas szeretetáradatot tapasztalva talán tényleg elhitte, hogy ő a magyar bajnok. A tény már péntek délután nyilvánvaló volt, abban a pillanatban, amikor kiderült: a címvédő ifjabb Tóth János lecsúszott az útról, és nem folytathatja a viadalt. De Benik akkor még nem merte elhinni, hogy ez tényleg igaz lehet. No meg nem is akart nagyon ünnepelni, hiszen szombaton pokoli kemény nap várt rá, márpedig ő győzelemmel szerette volna búcsúztatni az idényt. Az idei harmadikkal. "Fontos volt számunkra, hogy megnyerjük ezt a futamot, ugyanakkor nem akartunk kockáztatni – mondta a csupa mosoly Benik, aki navigátorával, Somogyi Pállal önfeledten ünnepelt a célban. – Annyira óvatosak voltunk, hogy a száraz pályákra is esőgumit tettünk fel, nehogy véletlenül megcsússzunk az elvétve előforduló nedves-jeges szakaszokon. Ezúttal is kiderült, hogy nehezebb védekezni, mint támadni – Tagai Tomiék ugyanis nagyon gyorsak voltak.” Az elismerő szavak jogosak, hiszen a Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpár a szombati hat gyorsasági szakaszból ötöt megnyert. A subarus páros napja nem volt gondmentes, az Impreza jobb oldalával a kékedi szakaszon "megtámasztott” egy szalagkorlátot, ám az autónak nem lett nagyobb baja. Szerencsére, mert így remek csatát láthatott a közönség. Voltak olyan szakaszok, amelyeken tizedek döntöttek a részsikerről, és a végére Benikék előnye 3.4 másodpercre olvadt a reggeli 14-ről. Turi Tamás az idén már másodszor gurult abszolút harmadikként a célba, és nagyon megérdemelte ezt a dobogós helyet a végigszenvedett idény után. Technikai hibák hada akadályozta meg Turit abban, hogy küzdjön az A8-as bajnoki címért, és most is volt fékgondtól kezdve turbóproblémán át minden, de az előny kitartott a végéig. Főleg úgy, hogy a Turiék mögött érkező Szabó Gergő az utolsó szakaszon a frászt hozta mindenkire. A szurkolók már veregették a vállát, gratuláltak az év végi bronzérméhez, amikor tönkrement az Octaviában a hengerfej. Veszni látszottak a remények, az utolsó két szakaszt lépésben teljesítette az egyébként vagányságáról közismert pilóta, de végül csak meglett az összetettbeli harmadik hely. Az N-csoportban elég kaotikus volt a helyzet: az éllovasok nagy küzdelmet vívtak, de nem egymással, hanem a technika ördögével. Spitzmüller Csabának jóformán csak célba kellett érnie ahhoz, hogy megszerezze a bajnoki címet, ez azonban nem is volt olyan egyszerű. Négy AC-t cserélt egy nap alatt, ebből kettőt a gyorsasági szakaszokon. Így történhetett, hogy az egyébként szemet gyönyörködtetően autózó Szajky István megelőzte őt (neki csak két AC-t kellett cserélnie). A bajnoki cím azonban Spitzmülleré, akivel madarat lehetett volna fogatni. A dobogó harmadik fokára egy kategóriaújonc, Kakuszi Zsolt állhatott. Az F2-ből átruccanó pilóta bérelt egy Evo6-os Mitsubishit, a prológon tesztelte (korábban valami miatt mindig elmaradt a próbaút), és végül abszolút nyolcadik lett vele. Az biztos, hogy ha valaki a verseny előtt ezt mondja neki, nem hitte volna… A kétkerékhajtásúak mezőnyéből magasan kiemelkedett Markovics György. A bajnoki címvédő Bútor Róbert és az ezüstérmes Herczig Norbert távollétében a miskolci pilóta diktálta a tempót a Tokaj környéki pályákon. Úgy tűnt, nagyon élvezi a száguldást, és gyors is volt – az abszolút hetedikről az ötödik helyre zárkózott fel a szombati hat gyorsaságin. Elmondta, hogy a kétkerékhajtású autókkal rengeteget kellett improvizálni ezeken a pályákon, de ez őt nem nagyon zavarta – törekedett a precizitásra. Mögötte messze-messze lemaradva következett az F2-es kategória további két dobogósa: a második helyezett Hadik András megkedvelte a változatos pályákat, Ábrahám Zoltán pedig annak örült, hogy a prológon bekövetkezett váltóhiba és a pénteki árokjárás ellenére talpra tudott állni az idényzárón. Mert a ralibajnokság ezzel a viadallal befejeződött. A legfontosabb hír tehát még egyszer az, hogy Benik Balázs személyében új bajnokot avattak Tokajban, ifjabb Tóth János pedig három év után elveszítette trónját. A szurkolók valószínűleg nem bánnák, ha már most kezdődne a következő idény – a visszavágó ugyanis rendkívül izgalmasnak ígérkezik…
3. SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj Abszolút végeredmény: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 53:56.30, 2. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 3.4 másodperc hátrány, 3. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:18.2 perc h., 4. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 3:04.6 p h., 5. Markovics, Szabó G. (KAMSE, Ford Escort Kit-car) 4:42.2 p h., 6. Szajky, Horváth L. (Szajky Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 4:42.8 p h. Az ob végeredménye (nem hivatalos). Bajnok: Benik Balázs, Somogyi Pál 135 pont, 2. ifjabb Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 105, 3. Szabó Gergő, Kerék Balázs 75, 4. Aschenbrenner, Földesi/Percze (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 69, 5. ifj. Angyalfi, Kazár (Pacot-Car Motorsport, Subaru Impreza WRC) 55, 6. Turi, Kerék 52