Családi ünnep Pólyáéknál

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.10.04. 22:05
Címkék
Az időjárás nem volt kegyes szombaton a gyorsasági autós országos bajnokság indulóihoz. Az még nem lett volna baj, ha esik, az meg külön kegynek számított volna, ha süt a nap, ám a percenként változó pályaviszonyok bizony megnehezítették a versenyzők dolgát.
Wéber bajnokként érkezett a Ringre, ennek ellenére oroszlánként küzdött a sikerért (Fotó: Árvai Károly)
Wéber bajnokként érkezett a Ringre, ennek ellenére oroszlánként küzdött a sikerért (Fotó: Árvai Károly)
Wéber bajnokként érkezett a Ringre, ennek ellenére oroszlánként küzdött a sikerért (Fotó: Árvai Károly)
Wéber bajnokként érkezett a Ringre, ennek ellenére oroszlánként küzdött a sikerért (Fotó: Árvai Károly)
Wéber bajnokként érkezett a Ringre, ennek ellenére oroszlánként küzdött a sikerért (Fotó: Árvai Károly)
Wéber bajnokként érkezett a Ringre, ennek ellenére oroszlánként küzdött a sikerért (Fotó: Árvai Károly)
A Mobil1 Opel Astra-kupa mezőnye nyitotta a sort: a száraz edzés után a vizes verseny eléggé megkavarta a sorokat. A bajnoki címért küzdő Bárkovics Zoltán sokáig vezetett, ám a 12. helyről (!) induló Mikl Péter folyamatosan előzgette az ellenfeleit, és csakhamar az élre tört. A kis túraautósoknál, vagyis az 1600 köbcenti alatti kategóriában nem volt szerencséjük azoknak, akik a rajt után vezették a mezőnyt: Kincses Istvánnak és Burghardt Károlynak is technikai gondja volt, így nevető harmadikként Janzer György ünnepelhetett.
Az egyik legizgalmasabb csatát a Shell V-Power Renault Clio-kupa mezőnye produkálta, mert bár a bajnoki címet már korábban megszerezte Wéber Gábor, mögötte még kiadók a helyek. A pole pozícióból Vladár Tibor várhatta a rajtot, ám nem ő indult a legjobban, hanem Brachna László. Nem sokáig örülhetett azonban a vezető pozíciójának, mert csakhamar a "nyakába zúdultak” a többiek. A harmadik körben az év végi bronzért küzdő Bessenyey Zoltán tört az élre, és jó néhány körön keresztül ott is maradt, csakhogy közben elkezdett száradni a pálya, az ő autóján azonban vizesgumik voltak. Nem beszélve arról, hogy a 11. helyről rajtoló bajnok, Wéber Gábor parádés előzésekkel fokozatosan dolgozta le a hátrányát, és már ott toporzékolt Bessenyey mögött. Végül a fiatal pilóta nemcsak őt, hanem Gál Szabolcsot is kénytelen volt elengedni.
A nagy túraautósok nem voltak túl szerencsések. A remek rajtot elcsípő Rácz István autójából ugyanis az első körben dőlni kezdett az olaj, emiatt új rajtot kellett elrendelni. Persze, legalább egy órát vett igénybe a pályatakarítás. A pole pozíciót kiharcoló Pólya Ádám győzelméhez ezután kétség sem férhetett, sőt családi siker született, mert bár a rajt után nem sokkal Ádám édesapja, Pólya Miklós nekicsúszott a gumifalnak, remek felzárkózást bemutatva végül másodikként intette le a kockás zászló. A bronz babérkoszorú Bódis Kálmáné lett.
A formulaautósok versenyét a sötétedés miatt hét kör után leintették.

3. Heidelberg-kupa, az ob 11. futama, Hungaroring
Túraautók 1600 kcm felett: 1. Pólya Ádám (Rich Motorsport, BMW E36) 31:36.08, 2. Pólya M. (Rich Motorsport, BMW) 1:31.05 p h., 3. Bódis (BOVI Motorsport, Porsche) 1:33.77 p h. Túraautók 1600 kcm alatt: 1. Janzer György (Berg ASE, Skoda Felicia Kit-car) 38:29.00, 2. Nagy Sz. (Ventile Rallye SE, Lada 21011) 39.89 mp h., 3. Vajda (M.S.H. Computer AMSE, Suzuki Swift) 49.75 mp h. Formulaautók: 1. Magyar Miklós (Magyar ASE, Formula–Volkswagen) 15:57:79, 2. Chanoch (Szász Motorsport, Dallara) 32.58 mp h., 3. Balatincz (Ventile Rallye SE, Formula MTX) 34.77 mp h.
Shell V-Power Racing Renault Clio-kupa: 1. Wéber Gábor (Zengő Motorsport, Autó Motor) 34:57.82, 2. Gál (Szélesi Motorsport) 5.34 mp h., 3. Bessenyey (Zengő Motorsport, Autó Modell Sport) 6.43 mp h.
Mobil1 Opel Astra Classic-kupa: 1. Mikl Péter (Főnix Motorsport) 38:29.06, 2. Grigalek (J.B. Motorsport) 17.95 mp h., 3. Brachna (J.B. Motorsport) 21.47 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik