Ha valaki azt hitte, hogy az utóbbi három olasz futamot megnyerő, aszfaltkirálynak is becézett Gilles Panizzi ezúttal is magasan a mezőny fölé nő, az nagyot tévedett. Két fiatal, sikerre éhes pilóta küzdött ugyanis a vezető pozícióért a San Remo-rali első napján.
Sebastien Loeb a pénteki hat gyorsasági szakaszból négyet megnyert – és vezet
Sebastien Loeb a pénteki hat gyorsasági szakaszból négyet megnyert – és vezet
Sebastien Loeb és Markko Märtin 4:2 arányban osztozott a gyorsaságiszakasz-győzelmeken, ami azt eredményezte, hogy a francia 32.4 másodperces előnyt gyűjtött össze a hat gyorsasági szakasz során. Mindketten az idei harmadik futamgyőzelmükre hajtanak, de az nyilvánvaló, hogy csak egyiküké lehet a tíz pont. Érdekesség, hogy ha maradna a jelenlegi helyzet, akkor a verseny végére Loebnek ugyanannyi pontja lenne, mint a világbajnoki pontversenyt vezető Richard Burnsnek. A langaléta angol ugyanis pillanatnyilag a tizenegyedik helyen áll, és kesereg a rossz sorsa miatt. Egyáltalán nem érzi jól magát az autójában, folyamatosan változtatja a beállításokat, és nagyon lemaradt az élbolytól.
Döntés elhalasztva
BUDAPEST. A ralibizottság elé került csütörtökön az az ügy, amely tulajdonképpen már a hét végi, Allianz Hungária Mecsek-ralin kezdôdött vagy talán még korábban. Öt élcsapat hivatalos levélben fordult a ralibizottsághoz, mondván: vizsgálja ki, miként lehetséges, hogy a versenyzôk büntetés nélkül megússzák, ha jogtalan elônyhöz jutnak a gumilassítók szándékos feldöntésével. A levélírók konkrétan Aschenbrenner Györgyre utaltak, ám a sportbírók jelentései alapján utóbb kiderült, többen is fellökték a gumilassítót. A ralibizottság a jövô hét pénteken hallgatja meg az összes érintettet, és ezután dönt az ügyükben. Dudás „Kokó” Gyula, a szakág vezetôje elmondta, a bizottság két versenyzô tagja, vagyis Oroszlán Tibor és Tóth Imre nem vesz részt a döntésben, érintettek lévén az ügyben.
A világbajnoki címért küzdők közül Carlos Sainz áll a legjobban – negyedik helye néggyel jobb, mint az összetettben vele holtversenyben álló Petter Solbergé. A matadornak fékproblémái voltak pénteken, ám ezzel együtt a Citroen áll a legjobban a csapatok közül, hiszen mindhárom pilótája pontszerző helyen tanyázik. A Peugeot-csapat tehát kezdhet aggódni (a gyártók küzdelmében 110 pontja van neki és a Citroennek is), Panizzi várt fölénye helyett ugyanis a csapat legjobbja a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm. A finn továbbra sem mondott le a címvédésről, jelenleg a harmadik, de őszintén bevallja, kevés esélyt lát arra, hogy befogja az éllovasokat. Persze a verseny kétharmada még hátravan…
San Remo-rali, a 14 futamos vb 11. versenye Az állás 6 gyorsasági szakasz után: 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:30:15.7, 2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 32.4 mp h., 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 49.6 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:14.8 p h., 5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:19.0 p h., 6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 1:29.6 p h., C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:41.9 p h., 8. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:03.8 p h.