A verseny még el sem kezdődött, máris történtek érdekes események bőven: két kiváló pilóta is kénytelen volt lemondani az indulásról.
Aschenbrenner György, a friss idei A8-as bajnok már a péntek esti prológon ízelítôt adott szlalombeli legendás gyorsaságából (Fotó: Laufer László)
Aschenbrenner György, a friss idei A8-as bajnok már a péntek esti prológon ízelítôt adott szlalombeli legendás gyorsaságából (Fotó: Laufer László)
Turi Tamás motorhiba miatt marad távol (a legutóbbi, budapesti viadalon is emiatt nem rajtolt), ami egyben azt is jelenti, hogy Aschenbrenner György már biztosan megszerezte az A8-as bajnoki címet. Akkor is, ha Pécsett kiesik, és akkor is, ha Zemplénben rajthoz sem áll. Ô azonban az idényzárón is indul, sőt azt mondja, hogy addigra még jobb lesz a Mitsubishije. (Az esti prológon kiderült, hogy mennyire…). Turinak pedig marad a második hely, amelyet már nem vehet el tőle senki. S akkor a másik távolmaradóról. Hideg Krisztián furcsa félreértés áldozata lett: 11.20-kor érkezett meg a gépátvételre, ahol visszaadták a nevezési díját és azt mondták, nem indulhat a viadalon. A néhány évvel ezelőtt egy jet-ski-baleset miatt a halálból visszatérő pilótának ugyanis szerb licence van, Szerbia pedig nem tagja a Közép-európai Zóna Trófea országainak. Hideg eléggé feldúltan hazaindult, körülbelül egy órával később azonban kapott egy telefonhívást, hogy mégis indulhat, mert a horvát bajnokság – a Mecsek-rali annak is egy futama – nyílt, abban értékelik. Ô azonban addigra már megbeszélte a csapatával és a támogatóival, hogy nem indul, és már nem fordult vissza a hívás után. A versenyt megelőző prológon – a körverseny eredménye nem számít bele a végeredménybe – 84 első osztályú páros állt rajthoz, nyolc horvát pilótával és hat World Rally Carral (mindegyik pilótája magyar). A mecseki száguldáson tér viszsza jó néhány kihagyott verseny után Szeleczky Tamás, és mostanra lett kész ifjabb Angyalfi Károly Subaruja is. A Tagai testvérek eredetileg nem készültek Pécsre, ám amikor kiderült, hogy az autójukat bérlő lengyel párosnak elfogyott a pénze, úgy döntöttek, rajthoz állnak a viadalon. Az állandó WRC-s indulók közül Szabó Gergő kocsiját ráncba szedték a budapesti nagy esés után, és bár a motorja nem lett erősebb, azért a pilóta mindenképp dobogós helyezésre hajt. Apró hátrány, hogy a mérnök, aki programozni szokta a Skoda Octavia WRC-t, nem tudott ideutazni, pedig ezekre a gyors pályákra nem ártott volna még egy kis motorerő. Szabó számára egyébként az a legfontosabb, hogy Aschenbrenner előtt végezzen az összetettben, mert akkor teljesítheti célját, az év végi harmadik helyet. S akkor a hét vége két főszereplőjéről, Benik Balázsról és ifjabb Tóth Jánosról. Mindketten azért érkeztek Pécsre, hogy nyerjenek. Előbbinek azért fontos ez, mert így közelebb kerülhetne élete első bajnoki címéhez, utóbbinak pedig azért, mert még lenne esélye megszerezni a hetedik trófeáját. A prológon – amelyet 5–6000 néző kísért figyelemmel a Pécs Plaza parkolójában – azonban nem a bajnokaspiránsoknak jutott a főszerep, hanem a korábbi "szlalomkirály” Aschenbrenner Györgynek. Nyilvánvaló volt, hogy "Asi” gyors lesz a kanyargós pályán, de hogy ennyire, az talán sok mindenkit meglepett. Mögötte a két nagy rivális következett: Benik, ifjabb Tóth sorrendben. Érdekesség, hogy előbbi az első körben alig látott, mert elfelejtette felkapcsolni a lámpáját… A körverseny krónikájához tartozik még, hogy Ábrahámék kiütötték az autójuk alól a futóművet, Oroszlánék Lancerjéről meg leszakadt a kardán, úgyhogy a kocsit be kellett tolni a célba. Ez azonban nem végzetes, hiszen némi szervizmunka után még beállhatnak a parc-fermébe, és rajtolhatnak reggel. Ma hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.
36. Allianz Hungária Mecsek-rali, az ob 7. futama, Pécs Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Aschenbrenner György, Percze Nándor (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:13.3, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 1:14.2, 3. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1:16.6, 4. Szeleczky, Penderik (Co-Partners Motorsport, Ford Escort WRC) 1:17.1, 5. Bútor, Tóth V. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Kit-car) 1:17.5, 6. Szabó G., Kerék B. (Castrol Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:18.4