Baumgartner Zsolt korán kelt pénteken. Jól aludt, nyugodt éjszakája volt. A szolid reggeli után (croissant, kávé, narancslé) a pálya felé vette az útját. Fél nyolcra kellett kiérnie a monzai ringre, ahol részt vett a Jordan-istálló kétórás tesztjén.
Baumgartner örül, hogy csak hét tizedmásodperc a hátránya Fisichellával szemben (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner örül, hogy csak hét tizedmásodperc a hátránya Fisichellával szemben (Fotó: Czagány Balázs)
Azt mondja, csak ez után tudatták vele, hogy ő helyettesíti a csütörtöki orvosi vizsgálaton "elbukó” Ralph Firmant, akinek a három héttel ezelőtti balesete következtében még mindig egyensúlyzavarai vannak. Persze azért valamit lehetett sejteni már csütörtökön is, hiszen este hatkor, amikor a Formula–3000-es záróünnepségre indult volna, a kapuból hívták vissza, és este tízig állítgatták az ő kívánságai szerint az egyik Jordan-Fordot. Baumgartner tehát élete második Formula–1-es futamára készülődik, jobban mondva az első teljesre, hiszen a mostani programban már a pénteki időmérő edzés is szerepelt, amit a magyar versenyen még ki kellett hagynia (azon még a szombaton kicsúszó Firman indult). A 17. helyen végzett, és nem volt elégedetlen a pozíciójával.
A csapatfônöknek nem voltak kétségei
Eddie Jordan határozott. Lett volna más választási lehetôsége is, de ô ragaszkodott ahhoz, hogy a Magyar Nagydíj után Monzában is Baumgartner Zsolt vezesse a második autóját. – Hogyan lehetséges, hogy Zsolt második esélyt kapott az ön csapatában? Miért választotta ôt? – Elégedett voltam vele a múlt heti monzai teszten, és nemcsak azon, a korábbi tréningeken is, ezért döntöttem mellette. – Péntek délután még további két név volt a kalapban, Davidsoné és McNishé, méghozzá a csapat cigarettaszponzorának feltétele miatt, hogy az egyik autót brit pilóta vezesse. – Én biztos voltam benne, hogy Baumgartner ül majd az autómba. Nem akarok spekulációkat, a lényeg az, hogy itt van, hogy vezet. Számára most az a legfontosabb, hogy minél több kört tegyen meg F1-es autóval. – Elégedett volt vele pénteken? – Jó munkát végzett, pedig ezt az autót nem könnyű vezetni. Fôleg akkor nem, ha valaki az idény végén ugrik be két versenyre. De az nagy segítség számára, hogy jókor volt jó helyen.
– Kihozta magából a maximumot péntek délután? – Két-három tizeddel lehettem volna gyorsabb, ha az Ascari-kanyarban nem fékezek túl későn. Rizikóztam, és korrigálnom kellett. Ugyanakkor viszont hét tizedre vagyok Giancarlo Fisichellától, ami nem is olyan rossz. Főleg úgy, hogy a pálya sokkal koszosabb volt, mint délelőtt, ráadásul a szél is feltámadt, ami egy kicsit instabillá tette az autót. – A motorja minden boxkiállásnál rettenetesen füstölt. Mi volt ennek az oka? – A visszapillantó tükörből én is láttam a füstgomolyagot, és bevallom, nem voltam túl nyugodt miatta. A Cosworth főmérnöke azonban megnyugtatott, hogy nincs ok aggodalomra, ez olyan motor, amely több olajat fogyaszt, ezért füstöl annyira. Fisichella másfajtát próbált, és úgy tűnik, az övé jobb, úgyhogy szombatra én is olyat kapok. – Tényleg, milyen viszonyban van olasz csapattársával? Szoktak beszélgetni? – Persze, de jobbára szakmai dolgokról. Megbeszéltük például, hogy a délelőtti szabadedzésen mindkettőnk autója túlkormányozott volt.
Formula–3000
Olasz Nagydíj, a sorozat 10. (utolsó) állomása. Az idômérés élcsoportja: 1. Björn Wirdheim (svéd, Arden) 1:38.457, 2. Pantano (olasz, Durango) 1:38.672, 3. Ri. Sperafico (brazil, Coloni) 1:39.381, 4. Friesacher (osztrák, Red Bull) 1:39.752, 5. Toccacelo (olasz, Super Nova) 1:39.782, 6. Van Hooydonk (belga, Astromega) 1:39.834 A pontverseny élcsoportja: 1. Wirdheim 68 pont (már bajnok), 2. Pantano 41, 3. Ri. Sperafico 37, 4. Liuzzi (olasz, Red Bull) 34, 5. Toccacelo 29, 6. Friesacher 28 A versenyt szombaton 16 órakor rendezik (tv: Eurosport, 0.45)
– Nagyjából két-három körönként kiállt a boxba. Miért? – Állítgattuk a kocsit, és a boxkiállásokat gyakoroltuk. – A csúcssebessége délelőtt 353 kilométer per óra volt. Milyen érzés ekkora sebességgel haladni? – Kellemes. Az ember a célegyenes végi fékezési pontra koncentrál, és amikor odaér, hirtelen felgyorsulnak az események. Az a kilencven méter érdekesen zajlik. – Miért van az, hogy a pálya első és utolsó szektorában a középmezőnyben lévők idejét autózta, a középsőben azonban egy kicsit lassabb volt? – Az aszfaltcsíknak az a része rendkívül kanyargós, és ott jönnek ki a kasztnik közötti különbségek. – Mire számít szombaton? – Nehéz ezt előre megmondani, sok minden függ a körülményektől. Én mindenesetre megpróbálok a tőlem telhető legjobban autózni.