Egészen az utolsó kilométerekig tartott a küzdelem Petter Solberg és Sebastien Loeb között az Ausztrál Ralin, és bár végül a norvég nyert, a franciának sincs miért szégyenkeznie, hiszen ez mindössze a második ausztrál versenye volt, amelynek a nagy részében ő állt az élen.
A dobogóra a két 1974-es születésű fiatalember mellett Richard Burns állhatott, és ez azt jelenti, hogy a langaléta angol nemcsak megtartotta, hanem két ponttal növelte is az előnyét az összetett pontversenyben. (Ez azért is érdekes, mert Burns az idén még nem nyert futamot.)De visszatérve még Solbergre: a subarus pilóta győzelme nem volt meglepetés, hiszen korábban már bizonyított hasonló pályaviszonyok között. Elég ha csak a ciprusi futamot említjük, amelyen már megmutatkozott, hogy az Impreza és Solberg mennyire ütőképes murván. Most itt az újabb győzelem, amely egyáltalán nem volt könnyű – Loeb tett róla, hogy ne legyen az. Az utolsó pillanatig zajlott a parázs csata (a két fiatalember folyamatosan váltogatta egymást az élen) amelyből sok minden kiderült. Például az, hogy nemcsak a Subaru, hanem a Citroen is rendkívül gyors murván. A Xsarák eddig főleg aszfalton brillíroztak, most azonban mindhárom francia autó bekerült a legjobb hat közé (McRae negyedik, Sainz ötödik lett), ráadásul ezzel a második helyével Loeb is felzárkózott a világbajnoki címért küzdők közé. Rossz napja volt viszont a Fordnak: Markko Märtin egész hét végén nem érezte túl jól magát az autójában, ám még így is tartotta a negyedik helyet. Egészen addig, amíg szombaton este ki nem zárták a versenyből. Történt, hogy a páros az egyik kerékcsere után nem tudta rögzíteni a pótkereket és azt a megoldást találta (az erre szolgáló eszköz tönkrement), hogy rátett egy öt-hat kilós követ. A technikai ellenőrök azonban ezt szabálytalannak minősítették és kizárták a párost. A csapat nem fellebbezett a döntés ellen, amely egyben azt is jelentette (persze kellett hozzá Solberg győzelme is), hogy a gyártók pontversenyében a Subaru átvette a harmadik helyet a Fordtól.És ha már itt tartunk, az első két helyezett gyártóról is szót kell ejtenünk. A Citroen ugyanis hatalmas lépést tett előre – a remek szereplésének köszönhetően beérte a Grönholmot még az első napon elveszítő Peugeot-t (a finn lecsúszott az útról), így a két francia gyártó most holtversenyben (110-110 pont) vezeti a ponttáblázatot. Az elkövetkező három aszfaltos viadal tehát rendkívül kiélezett küzdelmet ígér.Ausztrál Rali, a 14 futamos vb 10. versenye, Perth
Abszolút sorrend:
Abszolút sorrend: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:32:07.01 (átlag: 109.3 km/óra), 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 26.6 másodperc hátrány, 3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:53.0 perc h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 2:30.7 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 2:37.2 p h., 6. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 3:01.5 p h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 4:03.9 p h., 8. Loix, Smeets (belga, brit, Hyundai Accent WRC) 7:00.7 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Burns 55 pont, 2. Sainz és Solberg 48-48, 4. Loeb 45, 5. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 38, 6. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 37, 7. C. McRae 33, 8. Mäkinen 21. Gyártók: 1. Peugeot és Citroen 110-110, 3. Subaru 74, 4. Ford 61, 5. Skoda 20, 6. Hyundai 12
Következik (október 3–5.): San Remo Rali, a vb 11. futama