Grönholm negyedszer?

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.09.04. 20:41
Címkék
A világbajnokság egyik legérdekesebb futamát tartják a hét végén Perth környékén. A leginkább a vörös salakhoz hasonlító talajon zajló viadal pályái rendkívül gyorsak (tavaly 107 kilométer/óra volt a győztes átlagsebessége), ugyanakkor van bennük technikás rész is bőven.
Ha Grönholm sorozatban negyedszer nyerne Ausztráliában, még izgalmasabb lenne a vb
Ha Grönholm sorozatban negyedszer nyerne Ausztráliában, még izgalmasabb lenne a vb
Ha Grönholm sorozatban negyedszer nyerne Ausztráliában, még izgalmasabb lenne a vb
Ha Grönholm sorozatban negyedszer nyerne Ausztráliában, még izgalmasabb lenne a vb
Ha Grönholm sorozatban negyedszer nyerne Ausztráliában, még izgalmasabb lenne a vb
Ha Grönholm sorozatban negyedszer nyerne Ausztráliában, még izgalmasabb lenne a vb
Az Ausztrál Rali 1989 óta szerepel a világbajnoki sorozat programjában, és ez idő alatt két finn pilóta aratott le rajta sok babért: Juha Kankkunen négyszer nyert, Marcus Grönholm pedig háromszor.
S ezzel a múltból el is érkeztünk a jelenbe, hiszen amíg Kankkunen győzelmei az első évekhez kapcsolódnak, Grönholm az utóbbi három viadalt nyerte meg – zsinórban. Ezek a pályák tehát egyértelműen fekszenek neki, csakúgy, mint a Peugeot 206 WRC-nek. Nem csoda, hogy az oroszlános csapat eredményes folytatásban bízik. "Mindig is jól mentem ezeken a pályákon, és remélem, ismét győztes leszek” – mondta Marcus Grönholm a verseny előtt, akinek még mindig nagyon fáj, hogy hazája viadalát kénytelen volt idő előtt befejezni.
A címvédő csapattársa, Richard Burns is győzött már Ausztráliában, igaz, annak már négy éve, de az időnek ebből a szempontból nincs túl nagy jelentősége, hiszen a pályák jellegükben nem sokat változtak azóta. Burns ráadásul az idény végén távozik a csapattól, és szeretne szép emlékekkel, lehetőleg egyes rajtszámmal elmenni. Erre pillanatnyilag jó esélye van, hiszen a pilóták versenyében öt ponttal vezet a citroenes Carlos Sainz előtt.
A Citroen a spanyollal együtt három pilótát állít csatasorba, akik közül egyedül Sebastien Loeb lehet nyugodt, hiszen csak neki van szerződése a következő idényre. Sainz és McRae közül pedig valakinek mennie kell. Úgyhogy a jövőjük is lehet a tét ezen a viadalon.
A konstruktőrök versengésében azonos pontszámmal álló Ford és Subaru (60-60 pont) pilótái közül Markko Märtinnek és Petter Solbergnek van reális esélye, hogy beleszóljon a győzelemért folyó küzdelembe, míg a Skoda és a Hyundai számára továbbra is néhány pont elcsípése lehet a cél. Solberg a csütörtöki szuperspeciálison a legjobb időeredménnyel támasztotta alá elszántságát, Sainz és Märtin előtt nyerte meg a látványos gyorsaságit.
Jó hír a magyar szurkolók számára, hogy egy hazai páros is rajthoz áll a viadalon: az országos bajnoki pontversenyt vezető Benik Balázs – ezúttal Rácz Bence navigálásával. (Az itthon neki navigáló Somogyi Pál a vb-szerepléseket munkahelyi elfoglaltsága miatt nem vállalja.) Benik túl van a tréningeken, és tudja, pokoli nehéz verseny elé néz. De ez egyáltalán nem baj, hiszen ő tanulni ment Ausztráliába.

Ausztrál Rali, a 14 futamos vb 10. versenye
A csütörtöki szuperspeciális (2.45 km) élcsoportja:
1. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 1:31.9, 2. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 0.4 mp h., 3. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 0.7 mp h., 4. Mäkinen (finn, Subaru Impreza WRC) 0.9 mp h., 5. Burns (brit, Peugeot 206 WRC), C. McRae (brit, Citroen Xsara WRC), Rovanperä (finn, Peugeot 206 WRC) és Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 1.1-1.1 mp h. A további program. Péntek: 9 gyorsasági szakasz (142.75 km). Szombat: 10 (124.00). Vasárnap: 4 (117.11)
A vb állása 10 futam után. Pilóták: 1. Richard Burns 49 pont, 2. Sainz 44 pont, 3. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) és Solberg 38-38, 5. Loeb és Märtin 37-37, 7. C. McRae 28, 8. Mäkinen 18. Gyártók: 1. Peugeot 101 pont, 2. Citroen 97, 3. Ford és Subaru 60-60, 5. Skoda 20, 6. Hyundai 10
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik