A Renault-istálló vezetőinek megjött a hangjuk a Magyar Nagydíj után. A Hungaroringről Fernando Alonso győzelmét ünnepelve távozó franciáktól elsősorban Mike Gascoyne, a team technikai igazgatója tartja szóval az újságírókat.
Sokan az elmúlt hét versenyen 56 pontot gyűjtô Montoyát tartják a vb fô esélyesének (fotó: Czagány Balázs)
Sokan az elmúlt hét versenyen 56 pontot gyűjtô Montoyát tartják a vb fô esélyesének (fotó: Czagány Balázs)
A brit szakember nemcsak saját csapatának szép jövőjéről beszélt, hanem temetni kezdte a Ferrarit is. "A Ferrari el fogja veszíteni a világbajnokságot. A Magyar Nagydíj előtt már nem volt előnye az üldözőihez képest, és a Hungaroringen egészen tragikusan szerepelt. Csodálkoznék, ha feltámadna, hiszen ott csak egyetlen ember képes a megújulásra, az pedig Michael Schumacher. Ez az év Juan Pablo Montoya nagy lehetőségét rejti magában, ha most nem nyer, akkor azt egész életében bánni fogja. A Williamsnek szép jövője van, de ha Montoya elmegy a McLarenhez, mekkora támogatást kap a grove-iaktól az utolsó évében? Ugyanakkor a McLaren fejlődik vagy visszaesik? Bizonytalan Juan Pablo jövője, talán sohasem jut még egy ilyen lehetőséghez. A Ferrarinak ez a legkritikusabb időszaka, és ez bizony a Bridgestone miatt van. A Michelinnek három élcsapata van, kettő az idény közben tesztel, egy pedig a nagydíjhétvégék péntekjén. A Bridgestone a Ferrarira szenteli minden erejét, és ezért bajban van” – nyilkatkozta Gascoyne, aki hozzátette: jövőre akár négy győzelmet is jegyezhet a Renault, és bekerülhet a három legjobb konstruktőr közé. Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke nem varrja a Bridgestone nyakába a csapat jelenlegi formáját. "Sportszerűtlen lenne mindent a Bridgestone-ra fogni, hiszen rengeteg futamot nyertünk meg a segítségével. Sokkal bonyolultabb ez az ügy” – mondta Todt. "Az utolsó kanyarig nyílt lehet ez a világbajnokság. A jövő heti teszt lesz a legfontosabb, amelyet valaha végre kellett hajtanunk. Akik leírnak minket, feltételezhetően az elmúlt néhány évben nem figyelték a Formula–1-et” – tette hozzá Schumacher. (A Ferrari egyébként megállapította, hogy Rubens Barrichello a Magyar Nagydíjon kétszer is megcsúszott a dombon lévő sikánban, a bal hátsó kereke emiatt rossz szögben érte a kerékvető köveket, és elhajlott a felfüggesztése – a brazil kerekének lerepülését és a pilóta kiesését ez okozta a Hungaroringen.) Az elmúlt hét versenyen 56 pontot szerző Montoya egy ponttal van Schumi mögött és eggyel Kimi Räikkönen előtt, tehát jelenleg azt lehet mondani, hogy háromesélyes a pilóták pontversenye. Patrick Head, a Williams technikai igazgatója nem fogadna a kolum-biai versenyzőre, aki Monacótól Mogyoródig két első, három második és két harmadik helyet jegyzett. "Ebben a sportban mindig a legváratlanabb pillanatban történnek a furcsa dolgok. Amikor a legjobb formádat hozod, elromlik valami és botladozni kezdesz, amikor pedig a mély vízben vagy, jön a kellemes meglepetés. Mi most jó formában vagyunk, de nem kizárt, hogy a legkiélezettebb pillanatban történik majd a baj” – fogalmazott Head.