Juan Pablo Montoya pályafutása harmadik győzelmét aratta Hockenheimben, ahol rajta kívül az összes, vb-címre esélyes vetélytársa pórul járt.
Räikkönen a Malajziai GP óta elôször nincs a pontverseny elsô két helyének egyikén
Räikkönen a Malajziai GP óta elôször nincs a pontverseny elsô két helyének egyikén
Ralf Schumacher, Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello sorsa már az első kanyarban eldőlt, egy tömegkarambolban mindhárman kiestek a versenyből. A versenybíróság az eset miatt Ralf Schumit okolta, így a németnek a Magyar Nagydíjon tíz hellyel hátrébbról kell rajtolnia, mint ahova kvalifikálja magát. Michael Schumacher Hockenheimben kemény munkával feljött a negyedikről a második helyre, de bal hátsó Bridgestone-gumijának defektje miatt visszaesett a hetedikre, és csak két pontot kapott. A dobogóra David Coulthard és Jarno Trulli kísérte Montoyát, aki a pontversenyben megelőzte Räikkönent, és már csak hat ponttal van lemaradva Schumi mögött.
A rekkenő hőségben megtartott hockenheimi futamon Juan Pablo Montoya és Rubens Barrichello kiválóan kapta el a rajtot, de még jobban jött Kimi Räikkönen, aki az ötödik helyről indulva elhúzott Barrichello mellett, és jó pozícióban volt ahhoz, hogy a második helyre kerüljön. Ám a pálya közepén haladó Ralf Schumacher – annak érdekében, hogy az ideális ívre kerüljön – balra húzott, nekiment Barrichellónak, és Räikkönennek lökte. A Williams-BMW bal oldala megsérült, a Ferrari bal első kereke pedig leszakadt az ütközéskor, de a legrosszabbul Räikkönen járt, kicsúszott, és a gumifalnak csapódott – totálkárosra törve a McLaren-Mercedest. Egyikük sem tudta folytatni a versenyt, Räikkönent pedig az ütközés miatt rövid kivizsgálásra a helyi orvosi ügyeletre vitték. Rajtuk kívül a nagy keveredésben Heinz-Harald Frentzen, Ralph Firman és az első jaguaros versenyén szereplő Justin Wilson is feladta a futamot – és természetesen jött a biztonsági autó. A leintés után a versenybírók közölték, Ralf Schumachert találták vétkesnek, így a szabályoknak megfelelően a németet a következő versenyen tíz rajthellyel hátrébb sorolják. A williamses feltehetően jobban örül a Hungaroring átépítésének, mint a többiek, hiszen az idén már lehet előzni Mogyoródon. A negyedik körben történt újraindulás után Montoya, Jarno Trulli, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Mark Webber, David Coulthard, Olivier Panis, Cristiano da Matta sorrend alakult ki a pontszerző helyeken. Montoya elhúzott a két Renault-tól, amelyekre tapadt Michael Schumacher, míg hátrébb a hetedik körben DC megelőzte Webbert. Trulli a 14. körben szervizelt először, miközben Webbert már a Toyoták támadták. Panis kiállása után Montoya és Michael Schumacher a 17. körben döntött a kerékcsere és a tankolás mellett, ekkor Alonso állt az élre, de a spanyol egy körrel később DC kíséretében szintén végrehajtotta első pit stopját. Az első boxkör után Montoya, Trulli, Alonso, Schumi, DC, Panis, Da Matta, Jacques Villeneuve volt a sorrend. Montoya a 25. körre 22 másodpercre növelte előnyét a két Renault és Schumi előtt, a triót tíz másodperces lemaradással követte Coulthard.
Biztosan lesz Belga GP SPA-FRANCORCHAMPS. A belga kormány dohányreklámokra vonatkozó, enyhítô döntése után néhány nappal Serge Kubla gazdasági miniszter bejelentette, hogy a következô évtôl ismét lesz Belga Nagydíj. A népszerű spa-francorchamps-i versenypálya újrabeiktatásáról Bernie Ecclestone, az F1 elsô számú vezetôje biztosította a belga politikust.
Schumacher a 31. körben megelőzte Alonsót, aki a Mobil 1-kanyarban kisodródott. A 33. körben Montoya túljutott második boxkiállásán is, a pályára visszatérve Trulli előtt maradt. A nyolcadik helyen álló Villeneuve és a kilencedik Nick Heidfeld együtt ment pit-stopra, és a BAR-csapat szerelőinek késlekedése miatt a német előzni tudott. Elöl Schumacher feljött Trullira, akivel együtt ment a boxba a 38. körben, de nem változott a kettejük közötti sorrend. Egy körrel később Alonso is szervizelt, ő jócskán lemaradt a dobogósoktól, sőt, Coulthard 41. körben végrehajtott pit stopja után már csak az ötödik helyen haladt. A négyes igen hosszú időt töltött a garázsa előtt, annyi üzemanyagot kaptak, hogy már egyikük sem tervezett több boxkiállást. A nyolcadik helyre közben feljött Jenson Button, aki ki tudta használni Heidfeldnél és Villeneuve-nél gyorsabb boxkiállását. A második, harmadik és negyedik helyért érdekes csata alakult ki, Coulthard ugyanis utolérte Schumachert, aki előtt Trulli haladt. Montoya az 50. körben az utolsó szervizelésén is túljutott, azután 35 másodperces előnye maradt Trullival szemben. Trulli, Schumi és DC csatája nagyon izgalmasan alakult, a német és a skót készen állt arra, hogy lecsapjon az előtte haladó esetleges hibájára. Schumacher a 60. körben vitte döntésre, a hajtűkanyarban pazar manőverrel előzte meg Trullit, akit a következő körben Coulthard is maga mögé utasított. Amikor már úgy tűnt, minden Michael Schumacher kezére játszik, a Ferrari bal hátsó Bridgestone-gumija defektes lett, a világbajnoknak emiatt a pálya háromnegyedén lassan kellett végighaladnia, és mire a kerékcserén is túljutott, a hetedik helyen találta magát. A gumija talán Trulli előzésekor sérült meg, amikor lefutott az útról, és a kerékvető kövek megtépázták az abroncsait. Mindenesetre a Michelintől teljesítményben amúgy is elmaradó Bridgestone újabb hatalmas pofont kapott, ami nagyon érzékenyen érintheti Schumit és a Ferrari-istállót a végső elszámoláskor. Ezután már nem változott a sorrend, Montoya megszerezte idei második győzelmét, Coulthard az idénynyitó óta először lett dobogós, míg a rekkenő hőségben teljesen kikészülő Trulli csapattársát, Alonsót éppen hogy maga mögött tartva az idén először pezsgőzhetett (a sajtótájékoztatón való részvételt azonban a gyors orvosi vizsgálat miatt nem tudta vállalni a verseny után). A Toyota fennállása legjobb eredményét érte el, ráadásul a lehető legjobbkor, hiszen Cso Fudzsio, a gyár első számú embere a helyszínen tekintette meg a viadalt. A rajtnál szerencsés, a defektjénél viszont balszerencsés Schumacher mögött Button végzett, a BAR angolja újabb hasznos ponttal segítette csapatát. A világbajnoki pontverseny roppant kiélezett, Montoya ugyanis már csak hat ponttal van lemaradva Schumachertől, mögötte pedig Räikkönennek három ponttal van kevesebbje. Ralf és Barrichello hátránya nőtt Schumacherhez képest, de a három hét múlva rendezendő Magyar Nagydíjon ők is visszakerülhetnek a vb-címért folyó versengésbe. Az biztos, hogy augusztus 24-én roppant izgalmas futamot láthatunk a felújított magyar pályán.