Megmaradt Remák előnye

GOMBKÖTŐ ROLANDGOMBKÖTŐ ROLAND
Vágólapra másolva!
2003.07.31. 21:02
Címkék
Jókedv
Remák Zoltán megtartotta a szerdán megszerzett sárga trikót, továbbra is ô vezet a 30. Tour de Hongrie-n (fotó: Laufer László)
Remák Zoltán megtartotta a szerdán megszerzett sárga trikót, továbbra is ô vezet a 30. Tour de Hongrie-n (fotó: Laufer László)
Remák Zoltán megtartotta a szerdán megszerzett sárga trikót, továbbra is ô vezet a 30. Tour de Hongrie-n (fotó: Laufer László)
Remák Zoltán megtartotta a szerdán megszerzett sárga trikót, továbbra is ô vezet a 30. Tour de Hongrie-n (fotó: Laufer László)
Remák Zoltán megtartotta a szerdán megszerzett sárga trikót, továbbra is ô vezet a 30. Tour de Hongrie-n (fotó: Laufer László)
Remák Zoltán megtartotta a szerdán megszerzett sárga trikót, továbbra is ô vezet a 30. Tour de Hongrie-n (fotó: Laufer László)
A Magyar körverseny első etapján a zöld-fehérek szlovákiai légiósa, Remák Zoltán az őt üldöző szlovák Jurco és Valach, valamint a lengyel Sowinski előtt másfél perces előnnyel győzött, ez viszont csak látszólag tetemes előny, akár a csütörtöki, teljesen sík etapon is el lehetett veszíteni. Az Alföldtől egyébként is tartottak a kerekesek, a hosszú egyenesekben a bringások legnagyobb ellenfele a szél, amely darabokra tudja szaggatni a mezőnyt.
A karaván korán reggel autóval indult el Pécsről a csütörtöki rajt helyszínére, Szegedre. Egy csapattal kevesebb érkezett meg a Tisza-parti városba, a svéd Team Trek együttesének busza ugyanis kevéssel Szeged előtt az árokba borult. Természetesen a lehető legrövidebb időn belül érkezett a segítség, ám az utasok egyike megsérült, a jármû összetört, így a skandináv kerekesek nem folytatták a viadalt.
Az időjárás ezúttal a versenyzők kedvében járt, hiszen legfeljebb lágy szellő fújdogált, s a szerdai esős, nyirkos, hideg idő után hét ágra sütött a nap. Délben a lassú rajt után áthaladt a karaván Szeged belvárosán, majd a város határában elkezdődött az "igazi” verseny. Remák kihívói már az éles rajt után támadásba kezdtek, de a ferencvárosiak is résen voltak, az első szökési kísérletet két kerekesük, a legjobb hegyimenőt illető kék trikóban tekerő Arany Gábor, illetve Lengyel Tamás felügyelte. Nem sokkal később újabb akció következett, ezúttal öten léptek el, s Arany mellett Szőke Gábor ellenőrizte az ukrán Dejcsuk, a lengyel Gawlik és a horvát Kvasina kísérletét. Tíz kilométerrel később a kvintetthez csatlakozott Szekeres Csaba és a lengyel Kwiatkowski is. Az első gyorsasági részhajrát 35 kilométernél, Hódmezővásárhely után Gawlik nyerte Arany előtt. A következő eseményt egy sorompó leengedése jelentette: ilyenkor a versenybírók mérik a szökevények előnyét, s a várakozás idejére az üldözőket is megállítják.
Orosházán már a legnagyobb nemzetközi versenyeket idézte a biztosítás, minden kereszteződésben rendőr vigyázott, s a helyiek apraja-nagyja az út szélén szurkolt a bringásoknak. Talán néhány év múlva Magyarországon is ez lesz a természetes, most azonban még csupán egy igen üdítő színfolt – mindez igaz egész Békés megyére, hiszen Békéscsabán, Békésen és Gyulán is hasonló volt az érdeklődés.
De ne szaladjunk annyira előre! A csabai részhajrá előtt ugyanis egy nagyobb csapat beérte a szökevényeket, köztük volt Remák egyik legnagyobb riválisa, az összetett versenyben második helyen álló szlovák Jurco is. A ferencvárosiak gyorsan kapcsoltak, mert Békés után sikerült rendezniük a sorokat – újra együtt volt a teljes mezőny.
Gyulán az egész szakasz során igen aktív Gawlik szökött el, de vele tartott a pontversenyben élre ugró cseh Klasa is – az FTC-t Garamszegi László képviselte. Már nem volt sok hátra a célig, de ez a szökés sem járt sikerrel, következhetett a mezőnybefutó. A sprintben az ukránok világbajnoki 4. helyezett pályamenője, a 20 esztendős Popkov volt a legügyesebb, gumiszélességgel előzte meg a lengyel Sowinskit és klubtársát, a szlovák Kruzicot. A legjobb magyar Ivanics Gergely volt ezen a szakaszon, míg Remák Zoltán megőrizte a sárga trikót.
Pénteken Füzesgyarmat és Miskolc között 171.7 kilométert tesz majd meg a mezőny: a 3. szakasz nagy része teljesen sík, de az utolsó kilométereken már néhány emelkedő állja majd a kerekesek útját.

30. Tour de Hongrie
2. szakasz, Szeged–Békéscsaba (183.5 km):
1. Vitalij Popkov (ukrán, SK Nikolajev) 4:23:29, 2. Sowinski (lengyel, Joko Velamos) azonos idővel, 3. Kruzic (szlovák, Joko Vela-mos) a. i., …8. Ivanics Gergely (P Nívó-Betonexpressz–FTC II.) a. i.
Összetett verseny a DHL Nagydíjért: 1. (sárga trikóban) Remák Zoltán 8:31:43, 2. Jurco (Szlovákia) 1:31 p h., 3. Sowinski 1:40 p h.
Gyorsasági pontverseny a Toyota Nagydíjért: 1. (piros trikóban) Petr Klasa (cseh, Joko Velamos) 15, 2. Gawlik (lengyel, Weltour) 15, 3. Sowinski 14, 4. Remák 12
Hegyi pontverseny a Michelin Nagydíjért: 1. (kék trikóban) Remák Zoltán 25, 2. Arany Gábor (P Nívó-Betonexpressz–FTC I.) 14, 3. Klasa 10
Következik: 3. szakasz, Füzesgyarmat–Miskolc (171.7 km). Tv: Sport1, 23.15–0.15 (összefoglaló). Internet: www.tourdehongrie.hu
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik