Michael Schumacher sorozatban a harmadik versenyét nyerte meg pole pozícióból, a világbajnoki címvédőnek az Osztrák Nagydíj után már csak két pont a hátránya a második helyen befutó Kimi Räikkönennel szemben. A Ferrari ásza számára az első boxkiállása volt a verseny kritikus pontja, a kigyulladó üzemanyagtömlő eloltása után azonban nem lehetett megállítani, és némi szerencsével győzelemre vezette az F2003-GA-t. A konstruktőrök pontversenyében élre álló Scuderia ezúttal sem örülhetett kettős győzelemnek, Räikkönen hősiesen tartotta maga mögött Rubens Barrichellót, akinek ezúttal is meg kellett elégednie a harmadik pozícióval. A versenyt Juan Pablo Montoya talán megnyerhette volna, de a 32. körben tönkrement a motorja, és vezető helyről kiállni kényszerült.
Bár Barrichello (jobbra) csak a harmadik lett, az ő pontjai is kellettek a Ferrarinak ahhoz, hogy átvegye a vezetést a vb-n
Bár Barrichello (jobbra) csak a harmadik lett, az ő pontjai is kellettek a Ferrarinak ahhoz, hogy átvegye a vezetést a vb-n
A felhős időben a rajthoz készülődő pilóták közül Alonso és Webber a boxban maradt, a spanyol rengeteg üzemanyaggal, egy boxkiállásra berendezkedve vágott neki a futamnak, amelynek mezőnye csak harmadjára tudott elrajtolni. Da Matta miatt ugyanis kétszer is új rajtot rendeltek el, a brazilt ezért a mezőny végére sorolták, onnan kellett indulnia. 1987-ben már volt hasonló eset Zeltwegben, akkor karambolok miatt indulhattak csak harmadik kísérletre a pilóták, ám akkor teljes távra. Ezúttal viszont a két "felesleges” felvezető kör miatt ugyanennyivel csökkentették a viadal távját. A 37. születésnapját vasárnap ünneplő Frentzen nem tudott elindulni az utolsó felvezető körre, így a versenyen sem rajtolhatott el. Aztán az igazi rajtnál simán eljött a mezőny (Montoya megelőzte Räikkönent), csak Verstappen autója állt le a pálya szélén. Emiatt beküldték a biztonsági autót, amely mögött a harmadik körig autózott a mezőny. A verseny a negyedik körben startolt újra, és a pole-ból induló Michael Schumacher elhúzott üldözőitől. A 13. körben eleredt az eső, de csak mutatóba kaptak a pilóták egy kis vizet. Ennyi is éppen elég volt Montoyának és Räikkönennek, hogy megközelítse a világbajnokot. Montoya a 20. körben száraz gumikért jött be, Barrichello egy körrel később követte őt, de az üzemanyag-adagoló rendszer meghibásodása miatt sok időt vesztett. Michael Schumacher pit-stopjánál sem volt minden rendben, a német Ferrarijának tankolásakor kigyulladt az üzemanyagtöltő és a tank nyílása, Schumacher csak az oltási műveletek után indulhatott el. Szerencsére nem csaptak olyan magasra a lángok, mint Verstappen Benetton-Fordjából az 1994-es Német Nagydíjon. Mindenesetre kapott üzemanyagot Schumi, így vissza tudott jönni – de csak Räikkönen mögé, a harmadik helyre. Montoya vezetett, miközben a címvédő mögött a negyedik helyre feljött Button, majd Barrichello, Alonso, Ralf Schumacher és Heidfeld következett. Montoya BMW-motorja a 32. körben felmondta a szolgálatot, ugyanebben a pillanatban Schumacher megelőzte Räikkönent, és az élre állt. Innentől kezdve vezetése nem forgott veszélyben, ugyanis a második boxkiállása már hibátlanul lezajlott, miután a csapat kicserélte az üzemanyagtöltő tömlőt. A 35. körben Barrichello elment Button mellett, és már a harmadik helyen haladt Räikkönen mögött. A finnt csak az utolsó tíz körben tudta támadni, egyszer el is ment mellette, de nem volt elég agresszív, így Räikkönen a legkisebb rést kihasználva visszabújt, és már nem adott több lehetőséget a brazilnak.
A vb-pontverseny állása
Pilóták 1. Räikkönen 40 2. M. Schumacher 38 3. Barrichello 26 4. Alonso 25 5. Coulthard 23 6. R. Schumacher 20 7. Montoya 15, 8. Fisichella és Trulli 10-10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 4, 13. Villeneuve és Da Matta 3-3, 15. Heidfeld és Firman 1-1
Konstruktôrök 1. Ferrari 64 2. McLaren 63 3. Renault és Williams 35-35 5. Jordan és BAR 11-11 7. Sauber 8, 8. Jaugar 4, 9. Toyota 3
Következik: Monacói Nagydíj, június 1., Monte-Carlo
A negyedik hely a BAR-Hondával kiválóan versenyző Buttoné lett, és a BAR akár dupla pontszerzést is ünnepelhetett volna, ha a szintén roppant gyors Villeneuve második boxkiállásakor nem megy tönkre az autó váltógombja. Ralf Schumachernek és Coulthardnak a rossz rajtpozíció miatt a középmezőnyben kellett csatáznia, és amikor a futam utolsó harmadában Ralf megcsúszott, Coulthard elment mellette, és megszerezte az ötödik helyet. Elsősorban a skót zeltwegi gyengélkedésének köszönhette a Ferrari, hogy átvette a vezetést a McLarentől a konstruktőrök világbajnokságában. A wokingiak számára azonban jó hír, hogy a héten már tesztelhetik az új MP4-18-asukat. A maradék pontokkal Webber és a Pizzonia támadásait agresszívan visszaverő Trulli gazdagodott, a Jaguar ezzel megelőzte a Toyotát, míg a Renault a Williamsszel holtversenyben a harmadik helyen maradt. Alonsónak – remek taktikájának köszönhetően – a boxutcából rajtolva is esélye volt a harmadik hely megszerzésére, de a 45. körben a célegyenes végén kicsúszott, és feladta a versenyt. A spanyol kiesésével már csak Ralf Schumacher mondhatja el magáról, hogy az idei összes versenyen pontot szerzett, igaz, a dobogós helyezés még várat magára.
26. Osztrák Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 6. állomása, A1-Ring
A 69 körös (298.494 km) verseny végeredménye:
1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:24:04.888 (átlag: 213.003 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, Michelin) 3.362 mp h. 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 3.951 mp h. 4. Button (brit, BAR-Honda, B) 42.243 mp h. 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 59.740 mp h. 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1 kör h. 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1 k. h. 8. Trulli (olasz, Renault, M) 1 k. h. 9. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1 k. h., 10. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1 k. h., 11. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1 k. h., 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1 k. h., 13. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 2 k. h. Feladta: Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B, indulásszabályzó) 0, Panis (francia, Toyota, M, kerékfelfüggesztés) 6, Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M, motor) 31, Alonso (spanyol, Renault, M, motor) 44, Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B, motorhiba) 46, Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B, üzemanyag-adagoló rendszer) 60 megtett kör után
Nem indult: Frentzen (német, Sauber-Petronas, B, kuplung)
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (41. kör) 1:08.337 (átlag: 227.894 km/óra)
A legjobbak mondták
Schumi (balra) a zeltwegi csatát megnyerte, de a háborúban még a Jégember áll jobban
Michael Schumacher: – Talán azt gondolták a szerelőim, hogy túlságosan hűvös vagyok, és ezért akartak felmelegíteni egy picit! A viccet félretéve: nagyon gyorsan és jól reagáltunk az adott pillanatban, és az autó is kiválóan működött az eset után, gyors köridőkre voltam képes. Szintén meleg pillanat volt, amikor Montoya autója füstölni kezdett, nem tudtam, hogy mit fog csinálni, de szerencsére lehúzódott a versenyvonalról. Féltem, hogy olajfolt marad a pályán, talán Montoya azért ment be az autójával a boxba, mert lusta volt elgyalogolni odáig.
Kimi Räikkönen: – Örülök, hogy megtartottam az első helyem a világbajnoki pontversenyben, de az azért aggaszt, hogy csökken a különbség. Montoya a rajtnál elhúzott mellettem, és Barrichello is szorosan mögöttem volt. Aztán felvettem a tempót, de néha nem pörgethettem fel a motort teljesen, mert a szerelők reggel hibát észleltek benne. A végén hatalmas csatát vívtunk Rubensszel, de az utolsó kör első kanyarja után már éreztem, hogy nem lehet baj.
Rubens Barrichello: – Nagyon bosszantó volt, hogy újra a boxkiállásnál veszítettünk időt, de ez benne van az autóversenyzésben. Megfázással küszködtem egész hétvégén, emiatt a szokásosnál is jobban izzadtam. Ennek ellenére a dobogóra állhattam, úgyhogy nagyon boldog vagyok.
Számításaink szerint – Coulthard a hatodik
Michael Schumacher 67. győzelmét aratta 183. Formula–1-es versenyén, ebből 28. alkalommal diadalmaskodott edzéselsőként. Ayrton Senna 29-szer nyert a pole-ból, így Schumi akár már a következő nagydíjon utolérheti a brazilt – feltéve, ha tartja "európai” formáját. A német eddig verhetetlennek bizonyult az öreg kontinensen, Imolában, Barcelonában és most az A1-Ringen is az övé volt a pole pozíció és a futamsiker. Schumacher legutóbb a tavalyi Brit és Német Nagydíj között ért el sorozatban három győzelmet.
Kimi Räikkönen pályafutása során negyedszer lett második, és az utóbbi hét viadalából haton pontot szerzett. A szintén dobogón végző Rubens Barrichello megszerethette a "bronzérmet”, merthogy egyhuzamban harmadszor futott célba a harmadik helyen. A második számú Ferrari-pilóta még sohasem könyvelt el ilyen jellegű triplázást.
David Coulthard négy pontot szerezve a hatodik helyre ugrott előre a pontörökrangsorban. Az immár 423 egységet számláló skót egykori csapattársát, Mika Häkkinent (420), valamint Niki Laudát (420.5) tolta egy-egy pozícióval hátrébb. DC előtt kivétel nélkül legendás világbajnokok foglalnak helyet az örökranglistán: Nigel Mansell (482), Nelson Piquet (485.5), Ayrton Senna (614), Alain Prost (798.5) és Michael Schumacher (983).
Már csak Ralf Schumacher mondhatja el magáról, hogy az idény eddigi összes versenyén a pontzónában ért célba. Antonio Pizzonia ugyanakkor még pontot sem tudott szerezni, igaz, ezúttal nagyon közel került hozzá (a 9. hely karrierje legjobbja).
Szép jubileumhoz érkeztek a Schumacher fivérek: századszor versenyeztek egymás ellen. Ami a közös statisztikájukat illeti, Michael és Ralf tizenkétszer léphetett fel együtt a pódiumra – legutóbb Magyarországon, ahol a báty a második, míg az öcs a harmadik helyen zárt –, és összesen háromszor aratott kettős diadalt (2001-es Kanadai és Francia GP, 2002-es Brazil GP).