Michael Schumacher az idei negyedik versenyen végre felállhatott a dobogó tetejére, de az ötszörös világbajnok egyáltalán nem volt boldog, csak egyszerűen elvégezte a feladatát. Ezt kellett tennie azután, hogy vasárnap reggel elveszítette édesanyját, akit nem tudtak megmenteni a kölni egyetemi klinikán. A tragédia napján nemcsak a címvédő nyújtotta idei legjobbját, hanem öccse, Ralf is, aki kiváló rajt után a verseny első negyedében az élen állt, és végül a negyedik lett. A verseny utáni sajtótájékoztatót kihagyó Michael Schumacher mellett a pontversenyben továbbra is vezető Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello léphetett föl a pódiumra.
A Ferrari-csapat és szurkolói nagyon várták az első európai futamot, hiszen Michael Schumacher – miután tavaly az összes versenyen dobogós lett – az első három idei futamot követően nem vehetett részt az ünnepélyes eredményhirdetésen. Imolában aztán minden adva volt az örömhöz: pénteken és szombaton is Michael Schumacher volt a leggyorsabb az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin, amelyen olasz szurkolók ezrei készültek a nagy ünneplésre.Ám eközben Kölnben egy kórházban mesterségesen kómában tartották a Schumacher fivérek édesanyját, az 55 éves Elisabethet, akin – miután otthonában összeesett – életmentő műtétet kellett végrehajtani. Michael és Ralf a szombati hivatalos időmérő edzésen megszerezte az első sorból való indulás jogát, majd hazarepült Németországba, hogy a nehéz percekben ott legyen édesanyja mellett. A fivérek vasárnap reggelig tartózkodtak Kölnben, majd visszautaztak, hogy teljesítsék a futamot. Mire rajthoz álltak, már tudták: édesanyjukat nem sikerült megmenteni...A két Schumacher – akárcsak szombaton – vasárnap is kiválóan vezette autóját, Ralf a rajt után elvette az első helyet a pole pozícióból rajtoló bátyjától. A vb-címvédő az első 16 körben többször is megpróbálta megelőzni öccsét, de ő higgadtan visszaverte a támadásait. A williamses aztán a boxutcába hajtott az első kerékcseréjére, és Michael rögvest kihasználta a lehetőséget: az előtte kitisztuló pályán felgyorsulva a saját szervizelése után testvére elé jött vissza. Schuminak ezután már csak Kimi Räikkönennel kellett megküzdenie, a Williamsszel és a Ferrarival ellentétben nem három, hanem két kerékcserét tervező McLaren-istálló finnje az utolsó boxkiállásig csatában állt a győzelemért, de végül lemaradt a némettől, és csak nagy nehezen tartotta maga mögött Barrichellót.Rubinho ugyanis Ralf elé került, igaz, ez nem ment neki olyan könnyen, mint csapattársának. A brazilnak a második és a harmadik szervizelésébe is hiba csúszott, és a williamses mögött maradt, de a pályán maga mögé utasította a németet. A verseny csúcspontját jelentő manővert az 52. körben mutatta be a célegyenesben, amely előtt már hosszasan támadta ellenfelét. Barrichello a hátralévő tíz körben feljött ugyan Räikkönenre, de túl későn érte utol a finnt, és már nem tudta megelőzni.A dobogón az ő arcukon sem látszott elégedettség, együttéreztek a fekete karszalaggal a dobogó tetején álló, 65-szörös futamelső Michael Schumacherrel. A győztes az eredményhirdetést követően azonnal elhagyta Imolát, amely Ayrton Senna 1994-es halála után ismét gyászba borult.Az ötödik hely David Coulthardé lett, a skót Räikkönenhez hasonlóan két kiállással teljesítette a futamot, és bár a rajtnál majdnem összeütközött Jacques Villeneuve-vel, a jó taktika behozta őt Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso elé. DC a vb-pontversenyben továbbra is a második helyen áll Michael Schumachert megelőzve, de előnye már csak egy pont a címvédő előtt. Alonso szorosan követi Schumit, a Renault spanyolja vasárnap Montoya rossz üzemanyagtömlőjének köszönhetően került a dél-amerikai vetélytársa elé. A maradék egy pont Jenson Buttoné lett – az angol ezzel utolérte csapattársát, Villeneuve-öt az összetettben.A Ferrarinak sikerült győzelemmel búcsúztatnia az F2002-esét, de sokkal fontosabb volt a maranellói istálló számára, hogy végre megszerezte idei első diadalát. Schumacher 14 ponttal marad el Räikkönen mögött, és a rossz kezdés után azért mondhat hálát a sorsnak, mert nem egy ember aratta az összes győzelmet a gyengélkedése alatt, hanem hárman osztoztak a diadalokon.A Formula–1-nek pedig jó reklám, hogy az első négy verseny után négy győztest hirdettek, erre az 1983-as idény óta nem volt példa. Akkor Nelson Piquet, John Watson, Alain Prost és Patrick Tambay érte el az első négy diadalt, sőt az ötödik futamon is új nyertest avattak a vb-címvédő Keke Rosberg személyében. Azokat az időket a Formula–1 egyik legszebb korszakaként emlegetik, az idei évad eddigi része pedig felidézi a tíz évvel ezelőtti szezont. A folytatás alighanem az új autóját hamarosan bemutató Ferrarin múlik.Számításaink szerint
Három hasztalan próbálkozás után Michael Schumacher megszerezte idei első futamgyőzelmét – ennél tovább csak 1996-ban és 1997-ben várt a szezonbeli első sikerére, amióta a Ferrarinál versenyez. Hét éve a hetedik, hat esztendeje az ötödik viadalon nyert először, 1998-ban és 1999-ben viszont már a harmadik, míg 2000 és 2002 között már az idénynyitó futamon megérezhette a győzelem ízét.
A 181. alkalommal rajtoló német tovább növelte már eddig is tetemes előnyét az örökranglistán: amíg ő 65 elsőséget számlál, addig az 1993-ban visszavonult Alain Prost csak 51-et. Schumi diadalának köszönhetően a Ferrari 160., Németország pedig 75. győzelmét könyvelte el. A világbajnoki címvédő 26-odszor nyert a pole-ból (nála többször, 29-szer, csupán Ayrton Senna győzött ily módon), és 115-ödször állhatott föl a dobogóra (legutóbb a tavalyi Japán Nagydíjon, amikor az élen végzett).
Amióta (1996) az idősebbik Schumacher a maranellóiaknál tekeri a kormányt, mindössze egy alkalommal fordult elő, hogy nem ő aratta a csapat idénybeli első diadalát. Az 1999-es ausztráliai évadnyitón Eddie Irvine szerezte meg a győzelmet.
David Coulthard a következő nagydíjon két helyet ugorhat előre a pontörökrangsorban, ha legalább hetedikként ér célba. Az ezért járó két ponttal ugyanis megelőzi a 420.5 pontos Niki Laudát és a 420 pontos Mika Häkkinent, akiket egyelőre csak üldöz 419 egységgel.