Rajtlista
1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:22.327 (átlag: 215.710 km/óra) (20.)
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:22.341 (18.)
3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:22.557 (19.)
4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:22.789 (17.)
5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:23.015 (16.)
6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:23.148 (13.)
7. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:23.160 (14.)
8. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:23.169 (8.)
9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:23.381 (15.)
10. Panis (francia, Toyota, M) 1:23.460 (9.)
11. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.700 (7.)
12. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:23.818 (12.)
13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:23.838 (3.)
14. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.932 (11.)
15. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:24.147 (6.)
16. Trulli (olasz, Renault, M) 1:24.190 (5.)
17. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:24.317 (10.)
18. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:25.826 (1.)
19. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:26.357 (4.)
20. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) idô nélkül (2.)
M: Michelin, B: Bridgestone
Rajtlista
1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:22.327 (átlag: 215.710 km/óra) (20.)
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:22.341 (18.)
3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:22.557 (19.)
4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:22.789 (17.)
5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:23.015 (16.)
6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:23.148 (13.)
7. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:23.160 (14.)
8. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:23.169 (8.)
9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:23.381 (15.)
10. Panis (francia, Toyota, M) 1:23.460 (9.)
11. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.700 (7.)
12. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:23.818 (12.)
13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:23.838 (3.)
14. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.932 (11.)
15. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:24.147 (6.)
16. Trulli (olasz, Renault, M) 1:24.190 (5.)
17. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:24.317 (10.)
18. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:25.826 (1.)
19. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:26.357 (4.)
20. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) idô nélkül (2.)
M: Michelin, B: Bridgestone
A szombat délelőtti, kétszer háromnegyed órás szabadedzésen Barrichellóé lett a legjobb idő, de a brazil csak akkor tudott a lista élére állni, amikor az addig remeklő Ralf Schumacher az Alta-sikánban történt kicsúszása miatt már a pálya széléről figyelte az eseményeket. A Williams németje mindenesetre figyelmeztette a pénteken remeklő Ferrarit, ne könyvelje el előre a sikert Imolában.
Az Alta-lassító a délutáni időmérés második szereplőjén, Jos Verstappenen is kifogott, a holland nagy igyekezetében Ralfhoz hasonlóan kisodródott, és nekiütközött a pálya mellett feszülő gumifalnak. A tréninget leállították, Cristiano da Matta csak némi várakozás után indulhatott el gyors körére. Ez viszont olyan jól sikerült, hogy az első tízből csak Nick Heidfeld és Fernando Alonso tudott elé kerülni, Fisichella, Jarno Trulli és Heinz-Harald Frentzen is elmaradt a Cart-bajnok mögött. Fisichella csak a 17. lett végül, és ez nem volt túl jó reklám a számára azután, hogy szombaton délelőtt összehozták őt a Williams-istállóval, amelynél az idény végén Ralf Schumachert váltaná.
A tizenkettedikként induló Coulthard elmaradt Alonsótól, Olivier Panistól és Heidfeldtől is, de csapattársa, Kimi Räikkönen már nem hibázott, gyors körében 21 ezreddel megverte Alonsót. A finn a két BAR-Honda köre után is megőrizte az első helyét (Jacques Villeneuve az új Honda-motorral csupán 12 ezreddel maradt el a legjobb időtől, így befurakodott a két fiatal titán közé), de az Interlagosban a második helyről induló Webber már letaszította őt az éllovas pozícióból.
Aztán jöttek a williamsesek és a ferrarisok. Montoya bő két tizeddel verte meg Webbert, aztán a kolumbiai idejéből még négy tizedet faragott le Ralf Schumi. A délelőtt remeklő Barrichello ezúttal nem tudta megelőzni a németet, de jött a világbajnoki címvédő, és nagyon kis különbséggel, 14 ezreddel megelőzte öccsét.
Michael Schumacher az Ausztrál Nagydíj után másodszor indul az első rajtpozícióból, és ezúttal nem csapattársa, hanem az idei legjobbját nyújtó Ralf Schumacher sorakozik fel mellé. A Schumacherektől azért különösen bravúros ez az első soros szereplés, mert mindezt annak tudatában tették, hogy az édesanyjuk otthon összeesett, akit azóta rendkívül súlyos állapotban kezelnek a kölni egyetemi klinikán. Az orvosok életmentő műtétet hajtottak végre az 55 éves Elizabethen: az asszony állapota stabilizálódott ugyan, de még kómában tartják. "Már jobban van, de természetesen nagyon aggódunk érte” –nyilatkozta Ralf, míg Michael nem akart az édesanyjáról beszélni. A sajtóközpontban látható volt a feszültség a fivérek arcán, nem örültek annyira a kiváló eredményüknek, sőt, a hivatalos időmérő edzést követően azonnal hazarepültek.
A legjobbak mondtákMichael Schumacher: – A mai edzés is megmutatta, hogy a régi autónk képes arra, amit elvárunk tőle. Persze, nem tudjuk, kinek mennyi üzemanyag van a kocsijában, ezért érdekes a futam előtti találgatás. Örülök, hogy újra az élen vagyunk, és hogy éppen Imolában kapaszkodtunk fel a lista tetejére. Nem félek az esőtől, hiszen itt nem lesznek olyan folyók a pályán, mint Brazíliában.
Ralf Schumacher: – Az első szektorban nem mentem valami jól, ezért meglepett, milyen kiváló lett az időeredményem a célbaérkezéskor. Köszönöm a tartalék autón dolgozó szerelőcsapatnak, hogy a délelőtti, saját hibámból adódó kicsúszásom után olyan gyorsan felkészítette a kocsit. Az első két napon nagyon erősek voltunk Imolában, remélem, a folytatás is hasonlóan sikeres lesz.
Rubens Barrichello: – A bemelegítő edzésen kisodródtam a pályáról, és ez nagyban befolyásolta az időmérő edzésre való felkészülésemet. Nehéz újra beállítani az autót erre az egy körre, nem is sikerült tökéletesen. Mindezt figyelembe véve elégedett vagyok a harmadik hellyel, ráadásul a pálya tisztábbik oldaláról indulhatok, tehát ha eltekintünk a problémáktól, eddig minden tökéletes.
Számításaink szerint Michael Schumacher egy lépéssel megint közelebb került Ayrton Sennához a pole-örökranglistán. A német pályafutása 52. edzéselsőségét könyvelte el, így már csak 13 tréningsiker hiányzik ahhoz, hogy befogja a brazilt a rangsor élén. Schumi elsőségének köszönhetően a Ferrari 161. poleját szerezte meg a Formula–1-ben.
Az első soros rajthelyeket tekintve már nem egyedül Sennáé
A vb-pontverseny állása
Pilóták: 1. Räikkönen 24, 2. Coulthard 15, 3. Alonso 14, 4. Fisichella 10, 5. Trulli 9, 6. Montoya, Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher 8-8, 10. Frentzen 7, 11. Villeneuve 3, 12. Button 2, 13. Heidfeld 1. Konstruktôrök: 1. McLaren 39, 2. Renault 23, 3. Ferrari, Williams 16-16, 5. Jordan 10, 6. Sauber 8, 7. BAR 5
A verseny (62 kör, 305.609 km) rajtja: 14.00 (tv: RTL, ORF1, RTL Klub)
a legtöbb ilyen pozíció, M. Schumacher ugyanis felzárkózott a legendás dél-amerikai sofőr mellé. Mindkét pilóta 87-szer kvalifikálta magát az első kockák valamelyikébe; mögöttük következő a sorrend: Alain Prost 86 (33 pole), Nigel Mansell 56 (32), Jim Clark 48 (33), Juan Manuel Fangio 48 (28), Damon Hill 47 (20). Megjegyzendő, hogy Clark és Fangio idejében többnyire még 3-4 kocsi indult az első rajtsorból.
A világbajnoki címvédő fivére, Ralf Schumacher – aki legutóbb a tavalyi Német Nagydíjon indulhatott a második pozícióból – 2–2-re módosította a csapattársa, Juan Pablo Montoya elleni 2003-as edzéspárbajt. A Schumacherek hetedszer bérelték ki az első rajtsort, korábban a 2001-es Brazil, Kanadai, Európai, Francia, Egyesült Államokbeli és a 2002-es Német GP-n foglalták el a legértékesebb starthelyeket.
Magához tért Kimi Räikkönen, aki egymást követő öt vereség után ezúttal maga mögé utasította teamkollégáját, David Coulthardot a McLaren házi versenyében. A szombaton tizenkettedik DC legutóbb az 1998-as Osztrák GP-n gyengélkedett ennyire, akkor még hátrábbról, a 14. helyről vághatott neki a viadalnak.